היישום אינו מחובר לאינטרנט

השלכות חדירת מתחרים על האסטרטגיה השיווקית של חברת שופרסל

עבודה מס' 062502

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ע"פ מודלים ומתן פתרונות.

3,572 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

שופרסל הנה רשת המזון הותיקה בישראל ובבעלותה כ-160 חנויות מזון קמעונאיות, המנוהלות באמצעות 5 רשתות: שופרסל, היפרנטו, ברכת רחל, יוניברס קלאב וקוסמוס. לחברה גם בעלות על מספר קניונים ומרכזים.
אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני השופרסל בתקופה זו הוא כניסה של מתחרים קטנים לשוק המזון הקמעונאי.
המתחרים הקטנים הללו כמו: טיב טעם, חביב, זיל וזול תופסים לאט לאט נתח שוק ההולך וגדל, וגורמים לרשתות הגדולות כמו השופרסל להתמתנות הצמיחה ולקיטון ברווחיות.
בעבודתי זו אדון באתגר העומד בפני החברה ואנתח ע"פ מודלים מן הספרות המקצועית את אופי הפעילות ואסט' השיווקית של רשת השופרסל ואנסה לתת פתרונות לבעיה זו.

העבודה תדון במספר אסטרטגיות. פרופ' מייקל פורטר טוען בספרו אסטרטגיה תחרותית (1998) שלב ליבו של גיבוש האסטרטגיה התחרותית הוא הזיקה בין החברה העסקית לסביבתה, כאשר ההיבט העיקרי של סביבת החברה העסקית הוא הענף או הענפים שבהם היא מתחרה.
למבנה הענף יש משקל רב בקביעתם של חוקי המשחק התחרותי ושל האסטרטגיות העומדות לרשות החברה העסקית.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הצגת מבנה העבודה
פתרונות אפשריים להתמודדות עם חדירת מתחרים רבים לענף
ניתוח סביבה
3.1 סביבת המיקרו
3.2 סביבת המאקרו
3.3 סביבה פנימית
ניתוח S.W.O.T
4.1 ניתוח הזדמנויות Opportunities
4.2 ניתוח סיכונים Threats
4.3 ניתוח חוזקות Strengths
4.4 ניתוח חולשות Weaknesses
4.5 השלכות על התנהגות צרכנים
המלצות לכיוונים חדשים
ביבליוגרפיה

מקורות:

יזרעאלי,ד.(1994) שיווק הלכה למעשה , מהדורה שלישית.תל אביב, צ'ריקובר מוציאים לאור.
פורטר,מ. (1998) אסטרטגיה תחרותית , מהדורת 1998.הרצליה, עתרת הוצאה לאור.
פרי,מ. (1991 ) אסטרטגיה של יתרון תחרותי , מהדורה ראשונה. תל אביב, מיצוב מוציאים לאור.
הורניק, יעקוב וקוטלר פיליפ ( 2000 ) ניהול השיווק , מהדורה תשיעית. רמת אביב,האוניברסיטה הפתוחה מוציאים לאור.
גונן, נועם.(2003 ), "המיתון אינו האשם הבלעדי בירידה הצפויה השנה במכירות רשתות השיווק הגדולות, אחרי שני עשורים של צמיחה" גלובס, 5 בינואר 2003.
חן, שושנה. (2003 ), "הענק מחולון" ידיעות אחרונות-ממון, 21 בינואר 2003 , עמ' 4.
Bocij, P.; Chaffey, D.; Greasley, A.; Hickie, S.; Business Information Systems - Technology, Development and Management; FT Management, 1999
Earl, M.J.; Management Strategies for Information Technology; Prentice Hall, 1999
Johnson, G; Scholes, K; Exploring Corporate Strategy-Fifth Edition; Prentice Hall, 1999
Laudon, C. K.; Laudon, P. J.; Essentials of Management Information Systems - Organization and Technology in the Networked Enterprise - 4th Edition; Prentice Hall, 2001
Robson, W; Strategic Management and Information Systems - An Integrated Aproach, 2nd Edition; Prentice Hall, 1997

תגים:

רשת · מזון · קמעונות · אסטרטגיה · שיווקית · מודל · TOWS

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השלכות חדירת מתחרים על האסטרטגיה השיווקית של חברת שופרסל", סמינריון אודות "השלכות חדירת מתחרים על האסטרטגיה השיווקית של חברת שופרסל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.