היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת האסטרטגיה השיווקית של חברת "מי-עדן" תוך בחינת תנאי השוק המשתנים

עבודה מס' 050894

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הספרות ומחקר שנעשה באמצעות ראיונות אישיים.

10,740 מילים ,32 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מחקר זה בה לבחון את האסטרטגיה של חברת מי עדן תוך בחינת תנאי השוק המשתנים.
מטרתו העיקרית של מחקר זה היתה לענות על השאלה - האם חברת מי עדן מתאימה את האסטרטגיה שבה היא נוקטת, לשוק המשקאות הנמצא בתנאי תחרות.
למחקר ארבע השערות:
1. בתנאי שוק משתנים, תפתח הפירמה אסטרטגית בידול התואמת את גורמי המפתח להצלחה בתעשיה בה היא פועלת.
2. בתנאי שוק משתנים תפתח הפירמה אסטרטגיה שתתמודד עם צרכי והתנהגות השוק.
3. בתנאי שוק משתנים תשנה הפירמה את המבנה ותתאימו לצרכי והתנהגות השוק.
4. בתנאי שוק משתנים תתמקד הפירמה בפלח שוק צר ולא תכנס לתחומים חדשים.
לצורך המחקר אותרה אוכלוסיה של 5 חברות ישראליות, העוסקות בתחום המשקאות.
בוצע ראיון עם אנשי מפתח בחברות אלו על מנת לקבל נתונים על האסטרטגיה וצורת מבנה החברה. הנתונים החשבונאים לבדיקת מדדי הביצוע נאספו ממקורות חיצוניים: מאזני החברה, תשקיפים, מאמרים בעתונות.
הממצאים של מחקר זה תומכים בכך שפירמה תפתח את תחומי החוזק שהם המפתח להצלחה בתעשיה בה היא פועלת, ע"י נקיטת אסטרטגית בידול.
כמו כן תתאים עצמה הפירמה לדרישות וצרכי השוק המשתנים הן ע"י שינוי האסטרטגיה והן ע"י שינוי המבנה, על מנת לענות ביתר קלות לדרישות השוק.
ההשערה הרביעית במקרה של חברת מי עדן לא אוששה, ניתן לראות כי החברה לא התמקדה במוצר העיקרי שאותו היא מייצרת אלא פנתה לתחומים נוספים, תחת הכותרת "המטבח המשרדי המושלם" המקשרת בין המוצרים שאותם מייצרת ומשווקת חברת מי עדן.
בנוסף פנתה החברה לשווקים נוספים והחלה לייצר ולשווק מים מינרליים גם בפולין.
מחברה העוסקת בשוק מקומי ובתחום אחד, הפכה החברה לחברה העוסקת בתחומים מגוונים בארץ ובאירופה ב"עולם השיווק והשרות הישיר ללקוח".

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
2.1 אסטרטגיה
2.1.1 תחום העיסוק
2.1.2 שימוש במקורות וגורמי חוזק מוגדרים
2.1.3 תחרות
2.1.4 סינרגטיות
2.2 מבנה
3. מחקר
4. ממצאים
4.1 החברה ופעילותה העסקית
4.1.1 כללי
4.1.2 פעילות החברה
4.1.3 חברות בנות
4.1.4 מפעלי החברה
4.1.5 מבנה ארגוני
4.1.6 מבנה מערך הייצור
4.1.7 תלות בספקים
4.1.8 מערך השיווק
4.1.9 פרסום וקידום מכירות
4.1.10 עונתיות
4.2 תיאור הסביבה העסקית
4.2.1 שוק המים המינרליים
4.2.2 המתחרים בשוק
4.2.3 ניתוח עוצמות, חולשות, הזדמנויות וסיכונים
5. דיון
6. סיכום, מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אהרוני, י אסטרטגיה עסקית, גומא ספרי מדע ומחקר, צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ, 1982.
שגב, עלי. אסטרטגיה עסקית במפעלי התעשיה הקיבוצית. המכון למחקר עסקים בישראל, אוניברסיטת תל אביב, הפקולטה לניהול, 1986.
פרופ' יעקב הורניק. ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה, 1985.
פרופ' מייקל א. פורטר. אסטרטגיה תחרותית, טכניקות לניתוח ענפים ומתחרים, עתרת - הוצאה לאור, 1991.
יעקב הורניק. סקרים ומשאלי דעת קהל, האוניברסיטה הפתוחה, 1988.
Ansoff, I.H The New Corporate Strategy. New York, John Wiley and Sons, 1988.
Ansoff, I.H Corporate Strategy: An Analytical Approach to Business Policy for Growth and Expansion. New York, McGraw-Hill, 1965.
Chandler, A.D. Strategy and Structure. Cambridge, Mass, MIT Press, 1962
Channon, D. `Strategy, Structure and performance in the British service industries', 1977.
Christensen, C.R. Andrews, K.R. and Bower, J.L. Business Policy: Text and Cases. Irwin, Homewood, 1978.
Conant, J.S. Mokwa, P and Varadarajan, P.R. Strategic types, distinctive marketing competencies and organizational performance: A multiple measure-based study. Strategic Management Journal, 1990, 11, 365-383
Cooper, R.G. and Kleinschmidt, E.J. What makes a new product a winner: Success factors at the project level. R D Management, 1987 a, 3 .
Cooper, R.G. and Kleinschmidt, E.J. New products: What separates winners from losers. Journal of Product Innovation Management, 1987 b, 4,169-184.
De Vasconcellos e Sa, J.A.S. and Hambrick, D.C. Key success factors: Test of a general theory in the mature industrial-products sector. Strategic Management Journal, 1989. 10,367-382.
Draft. Richard, L., Organization Theory and Design, 2nd edition, West Publishing Company, 1986.
Ellemers, T. and Segev, E. Strategic Archetypes at the business level: A synthesis of eight typologies. Israel Institute of Business Research, Tel Aviv University, Working paper No. 979/88, 1988.
Galbraith, J. Organizational Design: An Information Processing View. Readind Massachusetts, Addision-Wesly, 1977.
Galbraith, C. and Schendel, D. An empirical analysis of strategic types Strategic Management Journal, 1983, 4, 153-173.
Galbraith, J.R and R.K. Kazanjian, Strategy Implementation: Structure, System and Processes. West Publishing Co., St. Paul, MN, 1986.
Hambrick, D.C. High forfeit strategies in mature capital goods industries: A contingency approach. Academy of Management Journal, 1983b, 26, 678-707.
McGee, J. and Thomas, H. Technology and strategic management process and future directions. R D Management, 1988, 3, 19, 205-213.
Miles R.E. and Snow, C.C. Organizational Strategy, Structure and Process. New York, McGraw-Hill, 1978.
Miller, D. and Friesen, P.H. Archetypes of strategy formulation. Management Science, 1978, 24(9), 921-933.
Mintzberg, H. Strategy making in three modes. California Management Review, 1973, 16, 44-53.
Newman, W.H. and Logan, J.P. Strategy, Policy and Central Management Cincinnati, South Western Publishing Co., 1971.
Porter, M.E. Competitive Advantage. New York, Free Press. 1985.
Rumelt, R.P. Strategy, Structure and Economic Performance. Graduate School of Business Administration, Harvard University, 1974.
Schendel, D.E. and Hoffer, W.H. Strategic Management: A New View of Business Policy and Planning. Boston, Little Brown and Company, 1979.
Stevenson, HH Defining corporate strengths and weaknesses, Harvard Business School, Doctoral Dissertation, 1969.
Tosi, Henry L., and W. Clay Hamner, Organizational Behavior and Management. Chicago, St. Clair Press, 1974.
Vesper, V.D. Strategic mapping - A tool for corporate planners. Long-Range Planning, 1979, 12, (6), 75-92.
Wissema, J.G., Van der Pol, H.W. and Messer, H.W. Strategic management archetypes. Strategic Management Journal, 1980, 1, 37-47.

תגים:

תחרות · משקאות · מזון · עדן · מים · מינרלים · קלים · מינרליים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת האסטרטגיה השיווקית של חברת "מי-עדן" תוך בחינת תנאי השוק המשתנים", סמינריון אודות "בחינת האסטרטגיה השיווקית של חברת "מי-עדן" תוך בחינת תנאי השוק המשתנים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.