היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון ניהול נתפס לבין שביעות רצון העובדים ותפוקתם בסניף היפר נטו אבנת.

עבודה מס' 061787

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

14,680 מילים ,56 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות, בעידן של שינויים מהירים ודרמטים, הבנת תופעת סגנון הניהול והמנהיגות הפכה למטרה מרכזית עבור ארגונים השואפים להצליח בסביבה תחרותית.
הנושא של שביעות רצון בעבודה תופס בעשור האחרון חשיבות רבה וארגונים נוטים יותר ויותר לייחס לו חשיבות עקב רצונם לשמר את המשאב האנושי כאחד הגורמים המשפיעים ביותר על יכולתם של ארגונים להצליח.
מחקר זה מנסה לפתור בעיה בסניף היפר נטו "אבנת", המתבטאת בעיקר בכך שבמהלך השנתיים האחרונות חלה ירידה במכירות בסניף.
הסניף לא עומד ביעדים שנקבעו לו. אי העמידה ביעדים נובע ממספר סיבות, כאשר אחת מהן היא תחלופת הנהלת הסניף. כתוצאה מכך העובדים המועסקים בסניף חשים ממורמרים וחסרי בטחון, דבר אשר גורם לאי שביעות רצון וכתוצאה מכך לירידה בתפוקה.
מחקר זה שם לעצמו למטרה לבחון את סגנון הניהול של המנהלים בארגון ולמדוד את רמת שביעות הרצון של העובדים כפונקציה של סגנון הניהול.
המחקר מבקש להציע להנהלה כלים ניהוליים שיאפשרו איוש נכון של תפקידים ניהוליים בהתאם לרמת שביעות רצון של העובדים וכמו כן להמליץ על כלים לאבחון סגנון הניהול הנתפס ובכך להגיע לשביעות רצון גבוהה, תפוקות גבוהות יותר ולהישגים מרשימים יותר.
המחקר נערך בשיטת המפקד והתקבלו 45 שאלונים מלאים. נעשה שימוש בשאלונים בנושא סגנון ניהול ובנושא שביעות רצון.
ממצאי המחקר איששו את שלוש ההשערות בצורה מובהקת. התגלה מתאם חיובי בין סגנון ניהול מוכוון אנשים לבין שביעות רצון, התגלה מתאם חיובי בין סגנון ניהול מוכוון אנשים לתפוקה, וכן התגלה קשר חיובי בין רמת שביעות רצון לרמת התפוקה.
עיקר מסקנות המחקר מצביעות על כך ש-
* עובדים שמנהליהם נתפסים "כמכווני אנשים" גילו שביעות רצון גבוהה יותר מאשר עובדים שמנהליהם נתפסים "כמכווני משימות".
* עובדים שמנהליהם נתפסים "כמכווני אנשים" גילו תפוקותיהם גבוהות יותר מאשר עובדים שמנהליהם נתפסים "כמכווני משימות".
* הגדלת\הגברת רמת שביעות הרצון בקר העובדים, תגרום לתפוקה גבוהה יותר.
לאור המסקנות, ובהתאם למגבלות המחקר אשר מפורטות בהמשך, ניתנו המלצות למחקרי המשך על מנת לתת מענה נרחב יותר לגבי המימדים המרכיבים את שביעות הרצון.
כמו כן, ברמה היישומית הומלץ להנהלת החברה לתת את הדעת לגבי פיתוח סגנונות הניהול הרצויים בארגון תוך שימור שביעות רצונם של העובדים על מנת לתת מענה ראוי להשגת תפוקות רצויות ולעמידה ביעדי ובביצועי הארגון.
בנוסף, ניתנו המלצות נרחבות, אשר יישומן ישפיע על העלאת שביעות הרצון בקרב העובדים והגדלת התפוקה.
כתוצאה מהשגת שביעות רצון בקרב העובדים מהמנהל הישיר ומסגנון הניהול, תגדל רמת שביעות רצונם מהעבודה וכתוצאה מכך תגדל התפוקה ותיקטן הבעיה העסקית המתוארת, הקשורה בנושא.

תוכן העניינים:
1. תקציר מנהלים
2. מבוא
2.1 תאור הארגון
2.2 הבעיה העסקית
2.3 מטרות המחקר וחשיבותן
2.3.1 במישור האקדמי
2.3.2 במישור היישומי
2.4 רציונאל המחקר
2.5 מודל המחקר
2.6 משתני המחקר
2.7 השערות המחקר
3. סקירת ספרות
3.1 סגנון ניהול
3.2 שביעות רצון בעבודה
3.3 תפוקה
3.4 הקשר בין סגנון ניהול לשביעות רצון
3.5 הקשר בין סגנון ניהול לתפוקה
3.6 הקשר בין שביעות רצון לתפוקה
4. שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר והשיקולים לגבי מערך המחקר
4.2 אוכלוסיית המחקר
4.3 כלי המחקר
4.4 ההליך
4.5 שיטת הניתוח
5. פרק ממצאים
5.1 ניתוח אוכלוסיה
5.2 סטטיסטיקה תיאורית
6. ניתוח ודיון
7. מסקנות, סיכום והמלצות
מגבלות המחקר
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים
נספח א' - שאלון פרטים דמוגרפים
נספח ב' - שאלון שביעות רצון
נספח ג' - שאלון בנושא סגנון ניהול לכפיף

מקורות:

אביניר, א. (1996) שביעות רצון בעבודה כפונקציה של הערכת בסיסי העוצמה של המנהל וסגנון ניהולו, דיסרציה לקבלת תואר "מוסמך לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה", M.A. אוניברסיטת בר-אילן.
אבן-חן, מ. (1999), "מי ראוי להיות מנהיג ?", משאבים, גליון 176, 01/09/1999.
אדיג'ס, י. (1979), "ניהול לקוי - סיבות וטיפול", תל אביב: צ'ריקובר.
אופיר, עופר. (1999), "הכשרה למנהיגות זוטרה", מערכות, אוגוסט עמ' 25.
אורנר, א. (1993), משאבי אנוש מדריך לניהול כ"א, הוצאת ספרים "אח" בע"מ.
אפטר, א. (1983), בדיקת הקשר בין תיאורית X ו- Y של גרגור, סגנון ניהולי ובין מדד תפקוד ארגוני, עבודת גמר לקראת תואר "מוסמך למדעי החברה", M.A אוניברסיטת ת"א.
ביטל לסטר, ר. (1989), פיתוח מנהיגות אישית בניהול, הוצאת עתרת.
בלאו, א. (2000), "לחצים בעבודה והשפעתם על מדידת השחיקה ושביעות הרצון בעבודה בקרב עובדי חברות הייטק בישראל".
בר חיים, א.(1997),התנהגות ארגונית, האוניברסיטה הפתוחה.
ברידנר, נ. (1993), השפעת משתנים דמוגרפיים ומיקום שליטה על שביעות רצון במקום העבודה. עבודת גמר לקראת התואר מוסמך אוניברסיטה במדעי הניהול התנהגות ארגונית. אוניברסיטת ת"א.
גולמן, דניאל. (2000), "מנהיגות שמשיגה תוצאות", אקזקיוטיב, אפריל- מאי , עמ' 30-20.
גלוברזון, א. עוזר, כ. (1983), אנשים בארגון, הוצאת ספרית המינהל.
דרוקר, פ. (1992), "מניהול של אתמול למנהיגות של מחר", מטר ת"א, עמ' 109-105.
זילברברג, ו. תלמי, דבי. (1999), שביעות רצון בעבודה, מכון זיו לפיתוח ארגוני, רמת- גן.
טיטלמן ד. (1986), הקשר בין דרגה תפקיד לבין רמת שביעות רצון במעורבות עסקית ושיעור היעדרות מן העבודה, עבודת גמר לקראת תואר מוסמך M.A אוניברסיטת ת"א.
טל, דליה. (2000), "המנהל המושלם כאייקון צבעוני",סטטוס,גליון 106,אפריל, עמ' 24-26
כהן, ב. (1996), "הקשר בין לחצים לבין עכבות ומיתונם ע"י הערכה עצמית ותחושת שליטה בקרב מנהלים", עבודת גמר לקראת תואר מוסמך, אוניברסיטת ת"א.
כהן, משה.פורת, מתן. רוזנשטיין, מיקי. דינר, רבקה. (1988), "תרבות ארגונית בראיית המנהיג", משאבי אנוש, ספט'- אוק', עמ' 14-10.
כפיר,א. (1997), ארגון וניהול- עיצוב ושינוי. צ'ריקובר, ת"א.
כץ, א. (1990), השפעת ההתאמה בין סגנון מנהיגות וזהות מינית, על שביעות רצון בתפקיד ניהולי. M.A אוניברסיטת ת"א.
כץ, נ. (2001), "הגדרת חזון והנחלתו: אבן היסוד למנהיגות איכותית", אתר מנהיגים ברשת, http://www.leadersnet.co.il.
כץ, ר. (2000), "מודל פרופיל התפוקות", משאבים, גיליון 207, 11/4/2000.
מבורך, ברוך. (1996), "גישות ניהול מודרניות בראיה השוואתית", אקזקיוטיב, פברואר-מרס, עמ' 19-10.
נחמיאס, ד. ונורי, א. (1997), "עקרונות לניהול ותקציב עפ"י תפוקות במגזר הציבורי", המכון הישראלי לדמוקרטיה.
סמואל, י.(1996), ארגונים. זמורה-ביתן, אוניברסיטת חיפה.
פופר, מ. (1996), על מנהלים כמנהיגים, הוצאת רמות, אוניברסיטת ת"א.
פופר, מ., כץ, נ. ואלטמן, א. (1995), "מערכות מפתחות מנהיגות - תאוריה ויישום", פיתוח ארגוני בישראל, 2(8), אוגוסט 1995.
פיטרס, ת. ג' , ווטרמן, ה. ר,(1982) , כיצד להצטיין בניהול, עתרת הוצאה לאור.#
פינק, ע. (1995), "תו -תקן", מסוג חדש - המעסיק המתקדם. משאבי אנוש גיליון, 88 עמ' 10-13.
פרל, ורדה. (1998), "לתשומת לבו של המנהל הבינלאומי, "סטטוס", מאי, עמ' 20-16.#
קרן פז, ר. ביאליק, א. דיין, י וגואטה, ע. (1995), שביעות רצון בשירות בתי- הסוהר בישראל, עבודת תזה, אוניברסיטת ת"א, בית- ספר למנהל -עסקים.
קרן, א. (1988), שיטות ארגון וניהול, הוצאת כינרת.
ר, רוזנטל. (2001), 25 טיפוסי מנהלים, סטטוס, יוני, עמ' 6-10.
רביד, גדי. (1997), "ניהול הוא מקצוע", סטטוס, מאי, עמ' 34-36.
שויקה, י. (1997), רב מילים המילון השלם העברי, הוצאת מט"ח וסטימצקי
Black R.R & Mouton J.S.(1964),The managerial grid,Houston,Tx:Gulf.
Camp, S. (1994)," Assessing the effects of organizational commitment and job satisfaction on turnover: an event history approach" , The Prison Journal, vol. 74 no. 3279- 305.
Fiedler, F. (1967), A Theory of Leadership Effectiveness. New York, McGraw Hill.
Firebaugh, G. & Harley,B. (1995), "Trends in job satisfaction in the united states by race, gender, and type of occupation ", Sociology of work,Vol. 5, 87, 104.
Forsyth,C.J. & Copes, J.H. (1994),"Determinants of job satisfaction among police officers", International Review of Modern Sociology, Vol.24(1),116-109.
Globerson, S.(1985),"Performance criteria and incentive systems",Amsterdam.
Goleman, D. (2000), "Leadership that gets Results", Harvard Business Review, Vol 74 (2) 78-92.
Herzberg, F.(1968). Work and the Nature of Mam. London: Granda.#
John. P.Kotter. (1990), What Leaders Really Do. Harvard Business Review, May- june.
Katz, D. & Kahn, R. (1978), "The Social Psychology of Organizations", New-York: Wiley.
Kopelman, R.E. (1986), "Managing productivity in organizations",New York:MCGRAW-HILL.
Kotter, J. P. (1990), "What Leaders Really Do", Harvard Business Review, May-June 1990 .
Kottet J, (1990) A Foice for change: How Leadership Differs form Management. New York .
Lawler, E.E. (1973), Motivation in work ganizations,Belmint,CA:Brooks/Cole.
Likert, R. (1968), The Human Organization. New York: McGraw Hill Co.
O'Leary-Kelly, A.M. & Griffin, R.W. (1995), "Job satisfaction and organizational commitment", Psychology and Policing, 393-367 .
Ostroff, C. (1992),"The relationship between satisfaction, attitudes, and performance: an organizational level analysis", Journal of Applied Psychology,Vol.77(6),974-963.
Reddin, W. J. (1970), "Managerial Effectivness", New-York: McGraw-Hill.
Runyon, K.E. (1973), Some lnteraction Between Personality Variables and Management Styles" , Journal of Applied Psychology, Vol 57, 288-294.
Tett, R.P. & Meyer, J.P.(1993), "Job satisfaction, organizational commitment, turnover intention, and turnover: path analyses based on meta-analytic findings", Personnel Psychology, Vol. 46(2), 293-259.
Van-Voorhis, P. Cullen, F. T, link, B.G. & Wolfe N.T.(1991), "The impact of race and gender on correctional to the integrated Environment", Journal of Research un Crime and Delinquency,Vol.28 (4), 500-472.

תגים:

ארגון · מחקר · ניהול · נתפס · סגנון · רצון · שביעות · שיטות · תפוקה · קמעונאות · סופר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון ניהול נתפס לבין שביעות רצון העובדים ותפוקתם בסניף היפר נטו אבנת.", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון ניהול נתפס לבין שביעות רצון העובדים ותפוקתם בסניף היפר נטו אבנת." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.