עבודה מס' 050608
מחיר: 252.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת האסטרטגיה הניהולית המבוצעת בחברה, בחירת האסטרטגיה והצגת אסטרטגיה מומלצת לחברה.
5,463 מילים ,13 מקורות ,2000
תוכן העניינים:
מנהלים
איתוראן - זירת הפעילות
החזון של איתוראן
ניתוח המשתנים האסטרטגיים
תהליך וגישות אסטרטגיות מתאימות
דילמות בחירת אסטרטגיה עתידית
אסטרטגיה מומלצת - מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספח א'
טבלאות משתנים אסטרטגיים:
נספח ב'
ניתוח PEST \ מפת מיצוב המוצר
דוחות כספיים של החברה
"איתוראן" עוסקת בעיקר בשיווק ותפעול של מערכות לאיתור מדויק של כלי רכב, אנשים וציוד.
החברה משווקת מוצרים למניעה וסיכול של גניבות כלי רכב וכן מערכות לניהול ציי רכב ולקריאות מצוקה.
זה לא מכבר הודיעה החברה על הרחבת פעילות החברה לשוקי חו"ל, והחלה לפעול בברזיל, ארגנטינה וארה"ב באמצעות חברה קשורה.
תיאור המבנה הארגוני:
בראש החברה נמצא המנכ"ל - איזי שירצקי
תחתיו נמצא משנה למנכ"ל - ניר שירצקי, שניהם יחיד מנהלים 7 אגפים ומחלקות:
מחלקת הנדסה 20 - עובדים
אגף כ"א 10 - עובדים
אגף כספים 8 - עובדים
מחלקת קישור ליבואני רכב 15 - עובדים
מחלקת מו"פ 35 - עובדים
מחלקת רכש 15 - עובדים
אגף שיווק 35 - עובדים
לאור הנתונים המשתקפים בטבלאות של המציינים1 ועפ"י המודלים של פרופ' מייקל א. פורטר (אסטרטגיה תחרותית) נבחרו 4 טיפולוגיות שמתאימות לחברת איתוראן.
טיפולוגית מוצר\שוק. - טיפולוגית הסתגלות.
טיפולוגית עשרה סוגים של אב טיפוס. - טיפולוגית תחרות גנרית.
עפ"י שיטת האופטימיזציה של תוכנת SUCCESS האסטרטגיה המתאימה ביותר לחברה הנה צמיחה מתמשכת2, אסטרטגיה זו מצביעה על שמירת מעמדה של היחידה העסקית בשוק תוך שימת דגש על צמצום עלויות (למשל הוצאות הנהלה שהיו פגיעה בתשואת הרווח הנקי בשנת 1999).
משתני המיצוב האסטרטגי: איכות, מחיר, רוחב קוו מוצרים מצביעים על כיוון האסטרטגיה.
הטיפולוגיה המתאימה ביותר הנה של מוצר \ שוק עקב הרלוונטיות הרבה בין התנהגות החברה להגדרות הטיפולוגיה עפ"י Wissema, Van Der Pol and Messer, מהסיבות הרשומות להלן:
לאחר ניתוח ה SWOT - ומעבר על אסטרטגיות קיימות של חברת איתוראן נראה כי קיימות דילמות משמעותיות להמשך דרכה ולבחירת אסטרטגיה שתגרום למקסימום ערך מוסף לבעלי עניין.
טכנולוגיה - האם להשקיע בטכנולוגיה לשיפור תחכום ומגוון המוצרים הקיימים או להיכנס למוצרים חדשים.
תחומים חדשים - האם על החברה להרחיב את רוחב מוצריה ולשווק מוצרים חדשים.
השקעה מסיבית בשיווק ופרסום - להעביר משאבים נוספים לשיווק במיוחד לאור העובדה שהחברה מרחיבה את שוקיה לחו"ל.
מחיר - האם לנקוט באסטרטגיה של הורדת מחירים וכניסה למבצעי הנחות ע"מ שהמוצר יירכש ע"י פלחי שוק נוספים.
חברת איתוראן תנקוט בקו של יצירת יתרון תחרותי והתמודדות עם אי וודאות, בעיקר יש להשקיע בשיווק ופרסום שני תחומים חשובים מאוד שהוזנחו לעומת יצירת שווקים חדשים ושמירה על חדשנות.
האסטרטגיה המומלצת הנה מנהיגה בתחום העלויות3, עובדה אשר תשפר את מעמדה (בתחום המחיר) בעיני הלקוחות ותגרום להפיכת מערכות החברה לפרות חולבות, האסטרטגיה המשנית הנה חדשנות, ע"מ לשמר את היתרון התחרותי החשוב והמכריע לקראת אתגרים ומתחרים חדשים.
אופן ההתמודדות עם השינוי הארגוני הצפוי מאפשר שימוש בטכניקות של TIMING (4) (כלים להתמודדות עם אי וודאות), על ההנהלה ליישם את המודל של טרנספורמציה ארגונית עפ"י גויאר וקלי, המודל קובע כי לשינוי הדרגתי או קיצוני ניתן לקבוע פורמט עפ"י ארבעה קטגוריות: רוח, ידע, גוף וזירת פעילות (מטאפורה לגוף האדם).
-------------------------------------------------------------------------------
1. מקור :שגב עלי ופול גריי, 1995
2. מקור: Wissema , Van Der Pol and Messer, מתוך שגב עלי ופול גריי, 1995
3. מקור: Johnson, G. & Scholes, K. , 1997
4. מקור: Elizabeth Olmsted Teisberg, Harvard Business School, 1993
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיה ניהולית בחברת "איתוראן"", סמינריון אודות "אסטרטגיה ניהולית בחברת "איתוראן"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.