עבודה מס' 041400
מחיר: 252.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: פעילות שווקית, תמהיל שווק, מכירה אישית וניהול מכירות, בחינת אסטרטגית המתחרה, קידום מכירות ובדיקת יעילותו.
5,471 מילים ,34 מקורות ,1997
אחד הצדדים החשובים ביותר והמהותיים ביותר בפירמה עסקית הוא נושא השיווק והמכירות, כיוון שלעתים קרובות זהו הבסיס להחזקת הפירמה והפיכתה לפירמה עסקית.
על כן פירמות שמהותן העסקית היא מכירת מוצרים או שירותים מקדישה משאבים רבים ומייחדת פונקציות ארגונית שיפעלו רק בכדי ליצור תוכנית שיווק טובה ומתאימה לפירמה.
אחת המטרות הראשוניות אשר נבחרות בפירמות המעונינות לבחור אסטרטגיה שיווקית הינה קידום המוצרים והשירותים שאותם הפירמה מספקת, שהרי זאת היא המהות וללא קידום המוצרים לא יתכנו לפירמה "חיים עסקיים". בפני הפירמה מספר דרכים בכדי לקדם את מוצריהם, עבודה זו תעסוק בקידום מוצרי הפירמה דרך קידום המכירות. במסגרת העבודה יבחנו האפשרויות הנוספות שעומדות בפני הפירמה על יתרונותיהן וחסרונותיהן ובכלל זה גם קידום המוצרים דרך קידום המכירות. במסגרת העבודה נבחן את השאלה הבאה: האם קידום מכירות אכן מכשיר יעיל לשם קידום מוצרים. בכדי לענות על שאלה זו הוצע בגוף העבודה סקר אשר מועבר בין אנשי השיווק של מספר פירמות ואשר מניתוח תשובותיו ניתן להסיק את יעילות אסטרטגיית קידום המוצרים דרך קידום המכירות.
נציין שהעברת הסקר ובחינת יעילות קידום המכירות אינו פוסל או מאשר את השימוש באסטרטגיות האחרות שידונו בעבודה.
לאסטרטגיות השיווקיות שנבחנות על ידי הפירמה השפעה מהותית על מערכת השיווק והמכירות של הפירמה, שלא להזכיר את העלות הגבוהה של הפעלת תוכנית שיווק. זוהי בעצם בחירת דרך הפעולה שבה תנקוט הפירמה על כן ישנה חשיבות כה רבה בבחירת האסטרטגיה המתאימה ביותר והיעילה ביותר.
השיווק הינו תחום שקיים בעסק מאז ומעולם, גם אם שמו לא היה שיווק לפני כן, אך משתנה בלי הרף, זאת כיוון שתחום זה הוא שילוב של מאפיינים דינמיים כמו רצונות והתנהגות הצרכנים, יכולות הייצור של הפירמה, כמות המשאבים שעומדת לרשות הפירמה, אופנה שמשתנה ללא הרף ותנועות חברתיות ומוסדיות. כל אלו מבאים לשאלה החשובה של בחירת התוכנית השיווקית יישומה ובחינת האפקטיביות שלה.
תוכן עניינים:
1. פרק א' מבוא.
2. פרק ב' פעילויות שיווקיות בעסק.
3. פרק ג' בחירת אסטרטגיות שיווקיות ויישומן - תמהיל השיווק.
4. פרק ד' קידום המוצרים בדרך של מכירה אישית וניהול מכירות.
5. פרק ה' בחינת אסטרטגיות המחרה לשם קידום מכירות של המוצר.
6. פרק ו' קידום מכירות כחלק מתמהיל התקשורת השיווקית וכחלק מקידום המוצרים.
7. פרק ז' בחינת יעילות קידום המכירות "כמכשיר" לקידום מוצרים והשאלון המוצע.
8. סיכום ומסקנות.
הורניק ליברמן, ניהול הפרסום, כרך א' הוצאת האוניברסיטה הפתוחה , 1994.
פרופ' ליברמן יהושוע, שיווק מודרני בישראל - אירועים בשיווק, המכללה למנהל, 1989.
מאמרים בשיווק לקט א', המכון לפריון העבודה והייצור.
עריכה: כהן קטלין, מבוא לשיווק, המכון לפריון העבודה והייצור, המחלקה לניהול עיסקי- שיווקי.
סימון גוליאן, ניהול השיווק והפרסום, הוצאת דקל פרסומים אקדמיים, 1980.
פרופ' פ. מאוזר פרדיננד, אמנות המכירה- מדריך שימושי, הוצאת עתרת, 1980 .
ברין ג'ורג' אדוארד , מדריך למנהל- שיפור השיווק הלכה למעשה, עתרת הוצאה לאור, 1980.
פרופ' קוטלר פיליפ, עקרונות השיווק, המכון לפריון העבודה, 1989.
פרופ' הורניק יעקב, ניהול השיווק שיטות עיונים ואסטרטגיות, אוניברסיטה הפתוחה, 1985.
מחקרי שיווק, המכון לפריון העבודה, 1990.
רעיה מגור, תריסר כללי התנהגות במכירות, המכון לפריון העבודה, 1981.
רוז מלקום, לקט מאמרים בשיווק בין- לאומי, המכון לפריון העבודה והייצור, 1980.
לירז מאיר, שיווק ופרסום בעסק קטן, הוצאת לירז, 1991.
"משווקי המקררים קיבלו חום", התקשורת , 25, 1995.
"קידום מכירות: הקמפיין האינטראקטיבי של עלית", התקשורת 25, 1995.
פרידמן עפר, "קידום מכירות משולב: חתן, כלה ושדכן", אותות, 173, 1994.
פרידמן עפר, מקידום מכירות ל"אסטרטגיות הנעה", אותות , 173, 1994.
אברהם רחמים, "קידום מכירות באמצעות משוב מלקוחות", סוכן הביטוח, 28, 1993.
בקר אסף, "כל מבצעי הבורגר ראנץ", אותות, 157, 1993.
אייל יגאל, "פרסום זה לא הכל- גישה משולבת לקידום מכירות", סטטוס, 11, 1992.
מירון אהוד, "קידום מכירות מרכני: היפיפייה הנרדמת או הענק המתעורר", אותות, 71, 1986.
נבו רעיה, "כיצד ליעל את קידום המכירות ב- POP ", אותות, 149, 1992.
"מקצוע חדש- שיווק וקידום מכירות", הד החינוך, יולי 1984.
"על סדר היום: איך לקדם את המכירות בשווקי חוץ?", אותות, 62, 1984.
"גישה אומנותית לקידום מכירות", מקראות במנהל, 70, 1984.
שלו יצחק, "קידום מכירות באמצעות תערוכות", אותות, 48, 1983.
לוסטיג גד, "בואו נקים חברה לקידום מכירות", אותות, 1981.
בן משה.א, "קידום השיווק: הלכה למעשה", ניהול , 13, 1980.
Sten Rapp and Thomas L.Collins, The New Maximarketing, McGraw- Hill Inc, New- York, 1996.
Jack Trout, Marketing Warfare, McGraw- Hill Inc, New- York, 1990/
Dorothy Cohon, Advertising.
Larry Perey, Advertising and Consumer Psychlogy.
Aibert Wesley Frey, Advertising.
L.G.Schiffman & L.K, Consumer Behavior, Prentice- Hall,1991.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחירת אסטרטגיות שיווקיות ויישומן", סמינריון אודות "בחירת אסטרטגיות שיווקיות ויישומן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.