היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות צרכנים

עבודה מס' 033433

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה מקיפה של המושג תוך בדיקת מוצר והתנהגות הצרכנים כלפיו.

4,915 מילים ,12 מקורות

תקציר העבודה:

בעבודה זו אסקור את המושג העדפות צרכנים.
על מנת לתאר את המושג, בחרנו במקרה של "פרוזן-יוגורט".
האופנה של "פרוזן-יוגורט" החלה בקיץ 1990, ע"י שני יזמים צעירים שהביאו את הרעיון מקנדה. אלו פתחו לראשונה סניף "פרוזן-יוגורט" בת"א וזכו להצלחה גדולה.
"פרוזן-יוגורט", הינו גלידה העשויה מיוגורט ופירות קפואים, שבאמצעות מכונה מיוחדת נוצרת תערובת בעלת מירקם רך ועדין, בנקודת המכירה מול עיני הלקוח.
מיד לאחר ההצלחה המסחררת, חנויות "פרוזן-יוגורט" נפתחו בקצב מהיר, לעיתים במרחק של מטרים ספורים זו מזו ללא שום היגיון מסחרי. רבות מהן עוצבו באותה שבלונה: שלטי נאון, שולחנות שיש, כסאות מתכת, מכונות זהות, רמת ניקיון גבוהה ואפילו אותו שם לכולם - "פרוזן- יוגורט". (שושנה חן, המלחמה הקרה).

על מנת להבין תהליכי רכישת מוצרים ו\או שרותים שונים, רכישת מותג ספציפי לאורך זמן מחד, ונטישת מותג אחד מאידך, יש תחילה לעמוד ולהבין את התנהגות הצרכנים. מה גורם להם לקנות?, מדוע מותג זה ולא אחר?, כיצד מקבל הצרכן החלטה מה ומתי לקנות?, מה משפיע עליו טרם ותוך כדי תהליך הרכישה?.
בעבודה זו נעסוק בהרחבה בנושא התנהגות צרכניים, כגורם חשוב המשפיע הן על הרגלי ותהליכי צריכה והן על אורך חייו של המוצר\שירות.

תוכן העניינים:
א- מבוא.
ב- התנהגות צרכנים.
1 .השפעות אישיות על התנהגות צרכנים.
2. סוגי התנהגויות רכישה.
3. הקניה האימפולסיבית.
4. התנהגות בעקבות קניה.
ג- דעיכת הנאמנות למותג
ד- השפעות הסביבה על התנהגות צרכנים.
1. התרבות והשפעותיה.
2. השפעת המעמד החברתי-כלכלי.
3. השפעת קבוצות חברתיות.
4. השפעת המצב.
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

רון כחלילי. "מי מוסיף כפית סוכר לגלידה?". עיתון "חדשות", יולי 1991.
שושנה חן. "המלחמה הקרה". עיתון "ידיעות", 11 לאוק' 1991.
מיקי מלץ. "היוגורט הקפוא, עיתון "העיר", 11 לאוק' 1991.
"נפילתן ועלייתן של הגלידריות". עיתון "הארץ", 15 לספט' 1991.
הולצמן מיכל. "אקסימו לימון". עיתון "מעריב", 18 לאוג' 1992.
ברנר אלי. "השוק החם של המעדן הקפוא". עיתון "דבר", 2 לספט' 1993.
ענבר אביטל. "הנסיכה של מונקו מנהריה". עיתון "דבר", 29 למאי 1992.
הוקינס. "החשיבות של קניה אימפולסיבית בימינו". בתוך" דר' דב יזרעאלי ומיכאל פרי, עיונים בניהול השיווק. אקדמון, ירושלים, 1971.
וובסטר פרדריק. תורת השיווק למנהלים. עטרת הוצאה לאור, הרצליה, 1979.

תגים:

צרכנות · צרכן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות צרכנים", סמינריון אודות "התנהגות צרכנים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.