היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוראת הבנת הנקרא בגיל הרך לאור עקרונות ההוראה היחידנית

עבודה מס' 032581

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסבר הקצר אודות הבנת הנקרא ואיך על המחנך להורות אותו לילדים בני 6-8.

1,426 מילים ,16 מקורות ,1992

תקציר העבודה:

ההוראה היחידנית היא גישה חינוכית המכירה בקיומה של שונות בין בני האדם, והמאמינה שתפקידו של בית הספר להיענות לשונות זו תוך התאמת הסביבה הלימודית, לצורכי הלומדים ולדרישות תכנית הלמודים.
גישה חינוכית זו גורסת כי יש להעמיד את התלמיד במרכז התהליך הלימודי, לאפשר לו קצב למידה והתפתחות המותאמים לו עצמו, להציב בפניו מטרות למודיות, חברתיות, ואישיות ההולמות את יכולתו, נטיותיו וצרכיו, זאת תוך שיתופו בתהליך, והבטחת קידומו כיחיד וכחבר בקבוצה.
לאור עקרונות אלה אנסה לברר בעבודה זו:
א) כיצד יש ללמד הבנת הנקרא תוך שימת דגש על התייחסות לשונות בין הלומדים?
ב) מה הן הגישות השונות להוראת הבנת הנקרא והאם קיימת גישה מועדפת לאור העקרונות שהוזכרו?
ג) מה היא הזיקה בין פיתוח חשיבה ובין פיתוח מיומנויות הבנת הנקרא על פי עקרונות ההוראה היחידנית?

מקורות:

בלגור ר., "הפסיכולוגיה של הקריאה", הוצאת שוקן, 1977.
גודלד ג., בתוך: סיכום הרצאה שנושאה עקרונות ההוראה היחידנית, 1972.
גרינבאום, רבינוביץ - לחשוב, להבין לקרא, אורנים, 1986.
דרעין ע., "לימוד קריאה על פי השיטה הפסיכולינגויסטית", הוצאת אח, 1989.
הרמתי ש., "עיקרי הבנת הנקרא", האוניברסיטה העברית בירושלים, תשמ"ב.
הרמתי ש., "חינוך לקריאה, הוצאת עמיחי, 1967.
הרמתי ש., "שיכתוב דידקטי", תשנ"א.
כהן א., "שביל הביניים להבנת הנקרא", בתוך: הד החינוך, כרך ס"ח, תשנ"ד.
כהן א., "הוראה שיטתית של הבנת הנקרא לשם פיתוח החשיבה", בתוך: שדה חמד, ארגון המורים הדתיים בישראל", גליון א-ב, תשנ"ו.
לם, צ., "ההגיונות הסותרים בהוראה", ספרית פועלים, 1977.
מט"ח - עקרונות ההוראה היחידנית, 1991.
רוג'רס ק., "חופש ללמוד", ספרות פועלים, 1977.
Combs M., "Modelling the reading process with enlarged texts", The reading teacher, January 1987.
Cook Moats L., The Missing Foundation in teacher Education, American Federation of teachers, Summer, 1995.
Nelson O., "Story telling: language experience for meaning", The reading teacher, February, 1989.
Smith, N.B. The many faces of reading comprehension, The Reading teacher, vol. 23, No. 3, 1969, 255-259.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראת הבנת הנקרא בגיל הרך לאור עקרונות ההוראה היחידנית", סמינריון אודות "הוראת הבנת הנקרא בגיל הרך לאור עקרונות ההוראה היחידנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.