היישום אינו מחובר לאינטרנט

ליקויי קריאה

עבודה מס' 020478

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ליקויי הקריאה הקיימים אצל ילדים דיסלקטים ואת הפתרונות לכך תוך תוך השוואת שני מאמרים העוסקים בנושא.

4,568 מילים ,11 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לסקור את ליקויי הקריאה הקיימים אצל ילדים דיסלקטיים, ואת הפתרונות לכך. תכלית העבודה היא לסקור שני מאמרים העוסקים בנושא ולהשוות בניהם.

עבודה זו העוסקת בליקויי למידה היא חלק מהנוירופסיכולוגיה הקוגניטיבית. תחום זה כולל את הפסיכולוגיה הקוגניטיבית והנוירו-פסיכולוגיה הקלינית (הפסיכולוגיה הקוגניטיבית עוסקת באופן בו מתרחשים תהליכים של עיבודי מידע במוח האנושי).
הראשון שנתן דעתו ללקוי קריאה אצל ילדים הוא רופא בשם הינשלווד (1890) שכתב ספר בו שיער שילדים מתקשים בקריאה בשל עיוורון מילי, אולם הם בסה"כ נבונים. למעשה מדובר בלקויות ספציפיות המשפיעות על תהליך הקריאה.
בתחילת המאה ה-20 החלו ילדים רבים נוספים ללמוד בשל חוק חינוך חובה והבעיה החריפה. אי לכך פותחו בשנת 1917 מבחנים בצרפת, העושים הבחנה בין קשיי למידה מול ליקויי למידה. קושי למידה זהו מושג תצפיתי, ללא טענה אתיולוגית מפורטת הבעיה בסיטואציה או במבחני הישג תקפים. לקות למידה הינה אחת האתיולוגיות לקשיי למידה, זהו גורם לסימפטום. לקות הלמידה אינה בהכרח גנטית אלא היא יכולה אף לנבוע מהסביבה.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. סקירת מאמרים
3. השוואת מאמרים
4. סיכום ומסקנות
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

מרגלית מלכה, "לקות למידה: המשגות מחודשות והשתמעויות טיפוליות", פסיכולוגיה ויעוץ בחינוך, תשמ"ד, עמודים 126-138.
מינקוביץ י., "המחשה והפשטה בהוראה", מגמות, י"ד 1-2, עמודים 199-172 .
סנדרס מריון, הערכה קלינית של קשיי למידה, ספרית הפועלים, 1979.
פורת האנס ג. פיאז'ה למורים, הקיבוץ המאוחד, תשל"ט.
פיאז'ה ז'אן ובאבל אינהלדר, הפסיכולוגיה של הילד, ספרית הפועלים, 1969.
פרוסטיג מ., תוכנית לפיתוח תפיסה חזותית, שיקגו, 1966.
רחמני לוי, מח ולמידה, הוצאת פפירוס, אוניברסיטת ת"א, 1981.
שרן שלמה ושרן יעל, ליקויי למידה ותיקונם, ספרית הפועלים, 1969.
APTHORP S. HELEN., "PHONETIC CODING AND READING IN CILLEGE STUDENTS WITH OR EITHOUT LEARNING DISABILITIES", J.O. LEARNING DISABILITIES, VOL 28, 6, 1995, PP.342-352.
PARRILL D,.,BURNSTEIN M., PROBLEM SOLVING AND LEARNING DISABILITIES, GRUNE STRATTEN, 1981.
STOTHARD E.S., AND HULMET CHARLES, "A COMPARISION OF PHONOLOGICAL SKILLS IN CHILDREN WITH READING COMPREHENSION DIFFICULTIES AND CHILDREN WITH DECODING DIFFICULTIES",J.O. CHILD PSYCOLOGY,1995, VOL 36. 3, PP.399-408.

תגים:

בעיות · נוער · חינוך · דיסלקציה · פסיכולוגיה · ילד · לימוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ליקויי קריאה", סמינריון אודות "ליקויי קריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.