עבודה מס' 060642
מחיר: 252.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הצגת הגישות והשיטות השונות בהוראת הקריאה תוך התייחסות להוראת הקריאה לילדים לקויי קריאה.
5,365 מילים ,13 מקורות ,2001
גישות ושיטות בהוראת הקריאה
תוכן העניינים:
מבוא
הגישה הסינתטית
הגישה האנליטית
הגישה האקלקטית
טיפול בבעיות קריאה - מבוא
מיון גישות שמתאימות לקבוצות ילדים שונות
שיטות המותאמות לילדים ליקויי קריאה
דוגמאות לחמש שיטות להוראת הקריאה
סיכום
ביבליוגרפיה
מבוא
הקריאה הינה המיומנות הבסיסית העיקרית הנלמדת בשנות הלימוד הראשונות של
הילד בבית הספר. לרכישתה מוקדש הזמן הרב ביותר, והצלחה או כישלון בתחום זה
קובעים במידה לא מעטה את עתידו הלימודי של הילד.
כאשר קריאה מוגדרת כהבנת מסר כתוב, נשאלת השאלה, מהם התהליכים
המתווכים בין קליטת הגירוי החזותי לבין הבנתו. מקובל לחלק תהליך הקריאה לשני
שלבים עיקריים: פענוח והבנה.
הדעה המקובלת בין מורים ואנשי מחקר רבים היא, שאחת המטרות העיקריות
העומדות בפני הילדים הלומדים לקרוא היא להשתלט על תהליך הפענוח - תרגום
סימנים כתובים לשפת הדיבור. אחרי הכל, הקריאה היא 'דיבור שהועלה על הכתב'.
כדי שהפענוח יצליח, צריכה ההעברה מן הכתב אל הדיבור לכלול גם הבנה מוצלחת
של הסימנים.1
מטרת עבודה זו:
* להבחין בין הגישות השונות להוראת ראשית הקריאה ולהבין את שלבי ההוראה
בכל אחת מהן.
* למפות את השיטות להוראת הקריאה על-פי גישות, להציגן ולהדגימן.
* להציג גישות ושיטות המותאמות לילדים ליקויי קריאה.
----------------------------------------------------------------------------------------------
1. האוניברסיטה הפתוחה. עקרונות ומעשים בהוראת הקריאה. יחידה 6. עמ' .1
ברכה וינגרוד וזהבה הרמן. רק שינוי אחד. הוצאת המכללה ע"ש דויד ילין, י-ם, 1993.
גישות ודרכים בהקניית הקריאה ושיקולים בבחירתן -מדריך למורה. מעלות, 1978.
דוד הבר. לא הואב לקרוא. רמות, 1990, ת"א.
האוניברסיטה הפתוחה. עקרונות ומעשים בהוראת הקריאה.
חוה צ'רנוב וסנסנה רוזנברג. חזרה לאלף בית. הוצאת יסוד, ת"א, 1989.
חנה לוינזון ונוהא עקלין. בצעדים שלי. ת"א, 1998.
יהודית יחזקאלי. אני שר וקורא. הוצאת אלפא, חיפה, 1970.
יצחק תורגמן. צורה צבע וצליל. הוצאת צופיה, פ"ת, 1999.
מרים כרמל. גישות בהוראה טיפולית בקשיי קריאה וכתיבה. הוצאת ספרית פועלים, ת"א, 1977.
נויה ספקטור. קריאה בצבעים. הוצאת מחברת, 1999.
פנינה ברעם. סימני דרך -למורה בכיתה א'. הוצאת עמיחי, ת"א, 1989.
צביה וילנסקי, נתן פרסקי ויהודה פרח. אלפוני. הוצאת מסדה, ת"א, 1980.
שרה בורנשטין. כתב וקרא. הוצאת יבנה, ת"א, 1980.
גישות · הוראה · ליקויי · קריאה · שיטות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גישות ושיטות בהוראת הקריאה", סמינריון אודות "גישות ושיטות בהוראת הקריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.