היישום אינו מחובר לאינטרנט

ליקויי קריאה אצל ילדים דיסלקטיים

עבודה מס' 020610

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת שלושה מאמרים\ מחקרים אודות ליקויי הקריאה הקיימים אצל ילדים דיסלקטיים והפתרונות המוצעים, תוך השוואה ביניהם.

4,859 מילים ,11 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לסקור 3 מאמרים\מחקרים אודות ליקויי הקריאה הקיימים אצל ילדים דיסלקטיים, ואת הפתרונות לכך. תכלית העבודה היא להשוות ביניהם.

עבודה זו העוסקת בליקויי למידה היא חלק מהנוירו-פסיכולוגיה הקוגניטיבית. תחום זה כולל את הפסיכולוגיה הקוגניטיבית והנוירו-פסיכולוגיה הקלינית (הפסיכולוגיה הקוגניטיבית עוסקת באופן בו מתרחשים תהליכים של עיבודי מידע במוח האנושי).
הראשון שנתן דעתו ללקוי קריאה אצל ילדים הוא רופא בשם הינשלווד (1890) שכתב ספר בו שיער שילדים מתקשים בקריאה בשל עיוורון מילי, אולם הם בסה"כ נבונים. למעשה מדובר בלקויות ספציפיות המשפיעות על תהליך הקריאה.
בתחילת המאה ה20- החלו ילדים רבים נוספים ללמוד בשל חוק חינוך חובה והבעיה החריפה. אי לכך פותחו בשנת 1917 מבחנים בצרפת, העושים הבחנה בין קשיי למידה מול ליקויי למידה. קושי למידה זהו מושג תצפיתי, ללא טענה אתיולוגית מפורטת הבעיה בסיטואציה או במבחני הישג תקפים. לקות למידה הינה אחת האתיולוגיות לקשיי למידה, זהו גורם לסימפטום. לקות הלמידה אינה בהכרח גנטית אלא היא יכולה אף לנבוע מהסביבה.

קטע מהעבודה:

שני המאמרים הנדונים הם (1995)STOTHARD ו- (1995) APTHORP.

השוואת הגדרות
APTHORP מסתמכת על התיאוריה הבסיסית הטוענת כי הקשר בין קריאה להבנתה מבוססת על העובדה כי המתקשה אינו מזהה אותיות בודדות אלא מזהה קבוצות אותיות, ולכן אנו אמורים להקנות לו מיומנויות כיצד לתרגם סגמנטים פנולוגיים אלו למילים.
ככל שתהליך מסוים אוטומטי יותר כמות הקריאה עולה בלי ירידה בתחומים אחרים. זכירת שפרטים עולה כשקצב הקריאה עולה. כלומר מיומנות פיענוח של מילים מודפסות הוא אוטומטי- הוא עובר אוטומציה והוא אף אינו עובר חסימה כלשהי.

מקורות:

מרגלית מלכה, "לקות למידה: המשגות מחודשות והשתמעויות טיפוליות", פסיכולוגיה ויעוץ בחינוך, תשמ"ד, עמודים 126-138.
מינקוביץ י., "המחשה והפשטה בהוראה", מגמות, י"ד 1-2, עמודים 199-172 .
סנדרס מריון, הערכה קלינית של קשיי למידה, ספרית הפועלים, 1979.
פורת האנס ג. פיאז'ה למורים, הקיבוץ המאוחד, תשל"ט.
פיאז'ה ז'אן ובאבל אינהלדר, הפסיכולוגיה של הילד, ספרית הפועלים, 1969.
פרוסטיג מ., תוכנית לפיתוח תפיסה חזותית, שיקגו, 1966.
רחמני לוי, מח ולמידה, הוצאת פפירוס, אוניברסיטת ת"א, 1981.
שרן שלמה ושרן יעל, ליקויי למידה ותיקונם, ספרית הפועלים, 1969.
APTHORP S. HELEN., "PHONETIC CODING AND READING IN CILLEGE STUDENTS WITH OR EITHOUT LEARNING DISABILITIES", J.O. LEARNING DISABILITIES, VOL 28, 6, 1995, PP.342-352.
PARRILL D,.,BURNSTEIN M., PROBLEM SOLVING AND LEARNING DISABILITIES, GRUNE STRATTEN, 1981.
STOTHARD E.S., AND HULMET CHARLES, "A COMPARISION OF PHONOLOGICAL SKILLS IN CHILDREN WITH READING COMPREHENSION DIFFICULTIES AND CHILDREN WITH DECODING DIFFICULTIES",J.O. CHILD PSYCOLOGY,1995, VOL 36. 3, PP.399-408

תגים:

קשיי למידה · דיסלקט · דיסלקציה · לקויי למידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ליקויי קריאה אצל ילדים דיסלקטיים", סמינריון אודות "ליקויי קריאה אצל ילדים דיסלקטיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.