עבודה מס' 020403
מחיר: 276.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת הנושאים אלימות והבעת רגשות, תוך נסיון להעריך מודל המנסה להפחית את האלימות ולהעלות את המוסר.
6,939 מילים ,21 מקורות ,1996
מטרת העבודה היא לסקור את נושא האלימות והמוסריות אצל ילדים, הגורמים והתוצאות. תכלית העבודה היא לנסות ולהעריך מודל חדש המנסה להחצין רגשות אצל ילדים, ודרכו להתמודד עם בעיית האלימות ולהעלות את רמת המוסר אצל הילדים.
ההתמודדות עם בעית האלימות של ילדים וכלפי ילדים במשפחה הינה קשה ומורכבת מבחינה מקצועית אך הרשויות עושות, יחד עם גופים ואנשי מקצוע נוספים, למציאת גישות, שיטות וכלי התערבות טיפולים טובים ויעילים.
חריפות והיקף הבעיה ידועה. כיום אנו שומעים על יותר ויותר ילדים ובני נוער המתנכלים איש לרעהו, ואף למבוגרים, דבר שהגיע אף לדיני נפשות.
הבעיה אצל ילדים כאלו היא לעיתים שאין הם יודעים כיצד להחצין את רגשותיהם. הבעיה מוכרת פתולוגית אצל ילדים דיסלקטים ולקויי למידה.
כאשר הילד אינו צועד במסלול הרגיל יכולות להיגרם בעיות רבות כתוצאה מחוסר סיפוק ההורים ממנו, דבר היכול להוביל למתחים ולאלימות פיזית. הילד לקוי הלמידה הוא חריג בחברתו. כל שאר הילדים מצליחים לפתח תכונות ויכולות שונות ואילו הוא מתקשה בכך ולעיתים מכונה "עצלן", לעיתים "מפגר" ולעיתים סתם "ילד רע". אי לכך הדימוי העצמי שלו נמוך ביותר; הוא כישלון ואין לו תקנה.
אי לכך מעמדו החברתי נמוך, אין לו ביטחון עצמי וחוזר חלילה.
התנהגותו בגן היא חריגה וכן התנהגותו בחברת הילדים. הוא מייצר לעצמו מנגנוני התגוננות נגד הצקותיהם של שאר הילדים: אלימות, הסתגרות וכד', וע"י כך מתרחק יותר משאר הילדים. האלימות, יצויין כי היא הביטוי השגור ביותר אצל הילד.
נסיון להסביר את התגובה השלילית כלפי החריג ויוצא הדופן הוא ניסיונו של היידר (1958) אשר מייחס אותה לשני גורמים עיקריים:
1. הפגישה עם השונה מהווה מצב בלתי מוכר ובלתי מובן מבחינה קוגנטיבית.
מצב זה עלול לגרום לחוסר התמצאות, לאובדן בהירות לאי ידיעה כיצד לנהוג ומכאן הוא עלול להיות איום במידה כזאת שכדאי להתרחק ממנו.
2.פגישה זאת יוצרת שבר ברצף, מערערת את המורגלות והמקובלות בסביבה.
יוצא הדופן אינו תואם את מורגלותו, ציפיותיו, תפישת החברה ומבנה החיים של המתייחס והוא בוחר להסתגר מפניו או להסתייג ממנו.
שיטת המחקר:
במשך כשבוע הועברה תוכנית לימודים יחודית, הכוללת הפעלות, ציורים, משחקים וכיו"ב (כולל תרפיה בקריאה), לגנים בני +30 ילדים לאחר מכן, קרי לאחר גמר התוכנית, חילקתי שאלון הכולל שאלות פתוחות ושאלות סגורות. בשאלות התבקשו הילדים לענות, בצורה אנונימית על מספר שאלות מהן יוסקו המסקנות דלהלן. כמובן כי הקראתי להם את השאלון, שהרי הם לא יודעים כיצד לכתוב.
ביטוי אלימות מילולית תהיה: התעלמות מחבר ומרגשותיו, קללות, גידופים, לעג על חברים, טון דיבור לא נעים, התייחסות לחבר שלא בכבוד, חוסר סובלנות.
ראשי פרקים:
1. מבוא
א.מטרת העבודה
ב.הצגת הנושא
רקע תיאורטי
2. התפתחות המוסריות אצל הילד
3. אוירה חיובית בגן כיצד
4. הבעת רגשות כחלק מהאקלים המשמש להפחתת אלימות
5. סיכום הרקע התיאורטי
6. בדיקה אמפירית
א.המטרה
ב.השיטה
ג.השערות ותמיכות תיאורטיות
ד.כלי המחקר
ה.תוצאות
7. דיון ומסקנות
8. ביבליוגרפיה
אדוני חווה, (1979) תגובות ילדים לצפיה בטלויזיה, ירושלים.
אדר ל', (1976), יסודות פסיכולוגים של החינוך לערכים, עם עובד, תל-אביב.
בלום אורי, "מי צריך חינוך לערכים", הד הגן, ה', תשל"ג.
בלום אורי, (תשל"ד) "לבעית החינוך לערכים בימנו",שבילי החינוך, עמודים 83-90.
ברומברגר אופיר (1994), אלימות ובעיות משמעת בבית הספר, סקירת ספרות, הוצאת מכון הנרייטה סאלד, ירושלים, עמודים 5-27.
גארט גיימס, (1995) הקניית ערכים,הוצאת אח, חיפה.
גרין ורדה, (1988) הקשר בין מאפיינים של עבריינות נוער לבין ההמשך בפעילות העבריינית, אוניברסיטת ת"א.
וינשטיין יהושוע (תשל"ח), "פילוסופיה לילדים-אמצעי הגיוני לחינוך לערכים בחברה המשתנית", עיונים בחינוך.
זיו אבנר (1984), הכיתה כקבוצה חברתית, תל-אביב.
זיו אבנר (1985), "השפעת תפיסת המודלים על שיפוט מוסרי ועמידה בפיתוי של ילדים", מגמות, כ"א, חוברת 4.
חסין יעל, (1983) עברינות נוער בישראל 1984-1977,דפוסים ומגמות, אוניברסיטת ירושלים, המכון לקרימינולוגיה.
לוי ש., (1975) מוסריות אצל ילדים מחוננים ורגילים משכבות סוציו-כלכליות שונות, אוניברסיטת בר-אילן.
מוס ר., (1988) תיאוריות על גיל ההתבגרות, תל-אביב, ספרית הפועלים, עמודים 29-81.
מיכאלוביץ רינה (תשכ"ט), "החינוך לערכים בגיל הרך", בחינוך היסודי, חוברת 1.
עימות בין ערכים, תל-אביב, 1978.
קלר דיאנה (1989), מן המחקר אל המעשה החינוכי, סיכום ממצאי מחקרים בחינוך, מרכז החינוך והתרבות, ירושלים, עמודים 15-17.
שהם אפרת, (1988) "עברינות אלימה בקרב קטינים לאחר מלחמת יום הכיפורים", עברינות וסטיה חברתית,(ט"ז).
שמאק את שמאק (1985), תהליכים קבוצתיים בכיתה, הוצאת אח, חיפה, עמודים 160-178,42-32 .
BENDEK, T.,(1959), "PARENTHOOD AS A DEVELOPMENT PHASE, A CONTRIBUTION TO LIBIDO THERORY", JORNAL OF THE AMERICAN PSYCHONAALYSIC ASSOCIATION, 7, PP.389-400.
GALLES, R,.J,(1979), FAMILY VIOLENCE, BASIC TRAINING FOR VIOLENCE, LONDON: SAGE PUBLUCATION.
ELMER, E., (1968) CHILDREN IN JEOPARDY. PITTSBURG: UNIVERSITY OF PITTSBURG.
התפתחות · רגש · מוסר · ערכים · חברה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבעת רגשות בגן הילדים כגורם בהפחתת האלימות", סמינריון אודות "הבעת רגשות בגן הילדים כגורם בהפחתת האלימות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.