עבודה מס' 061450
מחיר: 361.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: תיאוריות שונות על האישיות והיכן הן ממקומות על פני רצפים שונים - חופש לעומת דטרמינזם, גישה הוליסטית לעומת גישה מפצלת.
4,715 מילים ,7 מקורות ,2001
תוכן העניינים:
האישיות
א. המימד המשווה: דרטמיניזם - חופש בחירה
ב. המימד המשווה: עבר-עתיד
ג. המימד המשווה: גורמים פנימיים-חיצוניים
ד. המימד המשווה: גישה הוליסטית - גישה מפצלת
ה. המימד המשווה: אדם טוב - אדם רע
ו. המימד המשווה: מניע או דחפים
ז. המימד המשווה: הרגשת סיפוק
סיכום
ביבליוגרפיה
קיימות הגדרות רבות ל"אישיות", וכל הגדרה תלויה בגישה התיאורטית למהות האדם. כל ההגדרות מתייחסות לאפיונים שהם קבועים יחסית, ובכך מעניקים יציבות להתנהגות האדם.
הגדרה שמייצגת מכנה משותף היא: "אישיות היא צורות החשיבה, ההרגשה וההתנהגות הקובעות את הסגנון הייחודי של האדם ומשפיעות על קשריו עם סביבתו".
האישיות מושפעת מגורמי תורשה וסביבה. הדמיון באישיותם של תאומים זהים שגדלו בנפרד, גדול יותר מאשר בין אחים רגילים וגם יותר מאשר בין תאומים זהים שגדלו יחדיו, אך בכל זאת קיימים הבדלים ביניהם, כתוצאה מסביבות שונות.
בעבודתי זו התייחסתי לתיאוריות השונות של האישיות וניסיתי לבחון היכן הן ממוקמות על פני כל אחד מהרצפים המובאים להלן:1
1. חופש לעומת דטרמיניזם
באיזו מידה האדם חופשי להתנהג כרצונו והוא אדון לגורלו (כפי ש רוג'רס, אצל בראל (1996) טען בתיאוריה ההומניסטית שלו), או שהתנהגותו מוכתבת ע"י גורמים פנימיים (כפי שפרויד טען (פרויד, ז. 1940, תרגום תשל"א)), או חיצוניים (כפי שסקינר טען בתיאוריה הביהביוריסטית שלו).
2. גישה הוליסטית - גישה מפצלת
האם אפשר לתאר את האדם ולהבינו בשלמותו (כפי שטען רוג'רס, אצל בראל (1996), או שיש להתייחס לתהליכים ספציפיים.
----------------------------------------------------------------------------------
1. המקורות העיקריים:
בר אל, צ. נוימאיר, מ. (1996). מפגשים עם הפסיכולוגיה. מפגש שני: פסיכולוגיה התפתחותית. הוצאת רכס, אוניברסיטת ת"א.
אריקסון, א. (1960). ילדות וחברה: פסיכולוגיה של האדם בתמורות הזמן. תל אביב: ספרית פועלים (אצל סולברג, 1994).
פרויד, ז. (1940, תרגום תשל"א) כתבי זגמונד פרויד. תל אביב: הוצאת דביר.
מקורות משניים:
האוניברסיטה הפתוחה, (1990), מבוא לפסיכולוגיה, חטיבה רביעית יחידות 12-10, האישיות: תיאור מדידה והערכה.
האוניברסיטה הפתוחה, (1990), אישיות: תיאוריה ומחקר, כרך א': יחידות 2-1.
האוניברסיטה הפתוחה, (1990), אישיות: תיאוריה ומחקר, כרך ב': יחידות 4-3.
סולברג ש. (1994). פסיכולוגיה של הילד והמתבגר, מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית. מאגנס.
אריקסון, א. (1960). ילדות וחברה: פסיכולוגיה של האדם בתמורות הזמן. תל אביב: ספרית פועלים (אצל סולברג, 1994).
בר אל, צ. נוימאיר, מ. (1996). מפגשים עם הפסיכולוגיה. מפגש שני: פסיכולוגיה התפתחותית. הוצאת רכס, אוניברסיטת ת"א.
האוניברסיטה הפתוחה, (1990), מבוא לפסיכולוגיה, חטיבה רביעית יחידות 12-10, האישיות: תיאור מדידה והערכה.
האוניברסיטה הפתוחה, (1990), אישיות: תיאוריה ומחקר, כרך א': יחידות 2-1.
האוניברסיטה הפתוחה, (1990), אישיות: תיאוריה ומחקר, כרך ב': יחידות 4-3.
סולברג ש. (1994). פסיכולוגיה של הילד והמתבגר, מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית. מאגנס.
פרויד, ז. (1940, תרגום תשל"א) כתבי זגמונד פרויד. תל אביב: הוצאת דביר.
בר אל, צ. נוימאיר, מ. (1996). מפגשים עם הפסיכולוגיה. מפגש שני: פסיכולוגיה התפתחותית. הוצאת רכס, אוניברסיטת ת"א.
אריקסון, א. (1960). ילדות וחברה: פסיכולוגיה של האדם בתמורות הזמן. תל אביב: ספרית פועלים (אצל סולברג, 1994).
פרויד, ז. (1940, תרגום תשל"א) כתבי זגמונד פרויד. תל אביב: הוצאת דביר.
האוניברסיטה הפתוחה, (1990), מבוא לפסיכולוגיה, חטיבה רביעית יחידות 12-10, האישיות: תיאור מדידה והערכה.
האוניברסיטה הפתוחה, (1990), אישיות: תיאוריה ומחקר, כרך א': יחידות 2-1.
האוניברסיטה הפתוחה, (1990), אישיות: תיאוריה ומחקר, כרך ב': יחידות 4-3.
סולברג ש. (1994). פסיכולוגיה של הילד והמתבגר, מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית. מאגנס.
דחפים · ביהייביוריזם · פרויד · קוגניטיבית · אינסטינקט · סתמי · אני · עליון · מניע · דחף · ליבידו · אקסיסטנציאליזם
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אישיות", סמינריון אודות "אישיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.