היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסר בתחום השירותים הפיננסיים, התמקדות במנהלי השקעות\מנהלי תיקים

עבודה מס' 060656

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בדילמה המוסרית במקצוע זה על רקע אופיו המיוחד.

4,643 מילים ,19 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

"כמה מומחים מהתחום של השירותים הפיננסיים טוענים שהמעשים של נותני השירותים הפיננסיים הלא מוסריים הינם בבחינת בלתי נמנעים. זאת מפני שלא כמו בתעשיות אחרות המספקות סחורות ושירותים שימושיים, המוקד היחיד של העוסקים במתן שירות פיננסי זה מקסימיליזציה של כסף .כתוצאה ממרדף מתמשך ובלעדי אחרי הכסף, תחום השירותים הפיננסיים קיבל כינוי של " מזהם הסביבה" עם כל המשתמע ממנו".
מתוך ועידת ציקלין, אשר נערכה ב-1999 במרכז לאתיקה עיסקית בבנטלי קולג', ניו יורק, בנושא מוסר בשירותים פיננסיים.

זהו ציטוט העומד כבסיס לעבודתי הפרה סמנריונית, בה הנני מתכוונת לנתח את התחום של השירותים הפיננסיים כתחום הידוע כא-מוסרי, עצם קיום חשיפות רבות של אישים וחברות בתחום והעמדתם לדין בגין הפרות שונות אשר ברובן מוכיחות את מעשיהם כלא מוסריים כלפי לקוחותיהם. בעבודה אראה את חשובות של קיום עקרונות המוסר ע"י נותן השירות הפיננסי, ואעמוד על סיבות לאי קיום של עקרונות אלו בתחום.

כמו כן אנסה גם להראות כי לעוסקים בתחום השירותים הפיננסיים להיות מוסרי, זה כמו להתמודד עם אתגר עצום. התחום של השירותים הפיננסיים הוא תחום מיוחד במינו בו נותני השירות, לעיתים לא מסוגלים לעמוד בתנאים מוסריים בסיסיים כמו לדוגמא, מתן אינפורמציה מלאה ללקוח.

הבחינה העיקרית של שאלת המוסר בשירותים פיננסיים תהיה בניסיון של מתן תשובה על שאלה:
האם מוסר בתחום השירותים הפיננסיים זה אפשרי?

השערת מחקר:
1. האם ניתן, היום או בעתיד, לפרך את הדימוי של התחום של השירותים הפיננסיים כתחום א - מוסרי?
2. האם קיים מוסר בתחום השירותים הפיננסיים?
3. האם ניתן לפתור את הדילמה המוסרית הקיימת בתחום השירותים הפיננסיים?

מבנה העבודה:
1. מבוא: הצגת הנושא והצגת השערת המחקר.
בפרק זה אציג את הנושא ואת העניין מהינו מעורר, עצם היותו תחום בעל דילמות מוסריות רבות והאתגר המוסרי הקיים בו והעומד בפני העוסקים בתחום הנ"ל. כמו כן אציג את השערת המחקר שלי ואסביר את הדרך בה אנסה לענות על שאלת המחקר: האם מוסר בתחום השירותים הפיננסיים זהו דבר אפשרי?

תחום השירותים הפיננסיים - מבט כללי.
התחום של השירותים הפיננסיים הינו תחום מגוון הכולל תת-תחומים רבים, אבחר מספר תחומים כמו: בנקים, יועצי השקעות ומנהלי תיקים. בפרק זה אציג את התחום בכלל ואת התחומים בהם בחרתי לדון בפרט, מנקודות מבט כלכליות, שיווקיות, חברתיות וכמובן מוסריות.

2. ביטוי של המיתוסים בעסקים בתחום השירותים הפיננסיים.
רעיונותיו של אדם סמית הזינו שורה של מיתוסים כלכליים, בפרק זה אנסה להראות כיצד התנהגות העוסקים בשירותים הפיננסים תורמת להמשך קיומם של המיתוסים הנ"ל, תוך התבססות על מחקר אמפירי. המחקר נערך ב-1996 ובחן התנהגות מוסרית בקרב העוסקים במתן שירותים פיננסיים.

3. דיון בדילמת המוסר בשירותים פיננסיים מבחינת הנחות יסוד של הכלכלה הקלאסית.
בפרק זה אציג את ההנחות של הכלכלה הקלאסית והביקורת הקיימת לגבי ההנחות האלו. כמו כן אדון בדילמת המוסר בשירותים פיננסיים מבחינת הביקורת על ההנחות של הכלכלה הקלאסית, תוך התייחסות למושגים כמו: "דילמת האסיר", "יתרון ידע למומחה" וכו'.

4. עקרונות מוסר בעסקים, התייחסות לחשיבותם במסגרת השירותים הפיננסיים.
בפרק זה אציג בקצרה את עקרונות המוסר (תועלתנות, חובות וזכויות, צדק, סגולות טובות והסכמה חברתית) לקבלת החלטות מוסריות. כמו כן אנתח את הדילמה המוסרית שבהחלטות של העוסקים בתחום השירותים הפיננסיים לפי מודל חמשת השלבים.

5. ריסון חיצוני ופנימי
ניתוח של רמת הריסון חיצוני הקיימת בתחום השירותים הפיננסיים, מבחינת קיום חקיקה, אכיפת חוקים (כולל דוגמאות מהשוק הישראלי), זאת בהשוואה לרמה נמוכה של ריסון פנימי הקיים התחום. אתייחס למושגים רלוונטים, ובין השאר לקוד האתי של רשות לני"ע.

6. סיכום ומסקנות.
בפרק מסכם אנסה להראות כי לאור האמור בעבודה, המסקנה היא שלמרות שכדאי לעוסקים במתן שירותים פיננסיים לנהוג במוסריות, במציאות אצל רוב העוסקים בתחום מתן שירותים פיננסיים - מוסר, הגינות ויושר אינם במקום ראשון בסדרי העדיפויות.

תוכן העניינים:
1. מבוא:
הקדמה
תחום השירותים הפיננסיים - מבט כללי
סקירת ספרות
ניסוח שאלות מחקר והשערת המחקר
2. ביטוי של המיתוסים בעסקים בתחום השירותים הפיננסיים
3. דיון בדילמת המוסר בתחום שירותים פיננסיים מבחינת הנחות יסוד של הכלכלה
הקלאסית
4. עקרונות מוסר בעסקים מזווית ראייה של סגולות טובות
5. ריסון חיצוני ופנימי
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

Cowton, C.J. and Thompson, P.: 2000, 'Do Codes Make a Difference?', Journal of Business Ethics, (March), 165-178
Downes, J. and Goodman, J.E.: 1985,'Money's Complete Guide to Personal Finance and Investment Terms', Woodbury, NY , 62
Dunfee, T.W. and Gunther R.: 1999, 'Ethics Issues in Financial Services', Business and Society Review 104, 5-12
Duska, R: 1999,'The Ethics of Reward Systems in the Financial Services Industry', Business and Society Review 104, 34-41
Friedman, S.A.: 1995,'Business Ethics, Pure and Simple', Journal of American Society of Chartered Life Underwriters and Chartered Financial Consultant, (March), 20-24
Lamb, R.B.: 1999,'Ethics in Financial Services', Business and Society Review, 104, 13-17
Smith, R. and Walter, I.: 1994,'Street Smarts'
Smith, A.: 'The Wealth of Nations', IV, ii, 9 IV, ix, 51
Stevens, R.E. and Loudon, D.L. and Lawrence, L.W., (1991), `Bankers' Public Image', Bank Marketing, Washington, Vol. 23, 17-20.
Velasquez: 1992,'The Contrast View of Business's Duties to Consumers', Business מתוך מקראה חלק ב' - סוגיות מוסריות בעסקים, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, Ethics: Consepts and Cases
Veit, E.T. and Murphy, M.R.: 1996,'Ethics Violations: A Survey of Investment Analysts', Journal of Business Ethics, (Dec), 1287-1297
Vitell, S.J. and Festervand, T.A. and Strutton, D.L., (1998), `Business Ethics: Conflicts, Practices and Beliefs of Bank Executives', The Mid-Atlantic Journal of Business, Vol. 25, number 1.

תגים:

איצטדיון · אפקט · דילמה · המוסר · חיצוני · מוסרית · מיתוסים · עקרונות · פנימי · ריסון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסר בתחום השירותים הפיננסיים, התמקדות במנהלי השקעות\מנהלי תיקים", סמינריון אודות "מוסר בתחום השירותים הפיננסיים, התמקדות במנהלי השקעות\מנהלי תיקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.