היישום אינו מחובר לאינטרנט

הליברליזם ברוסיה

עבודה מס' 040088

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות לכישלונו בפרספקטיבה היסטורית.

5,244 מילים ,11 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

התנועה הליברלית נכשלה במטרתה להחליף את האוטוקרטיה הרוסית בדמוקרטיה ייצוגית. הדבר נבע מהעובדה שהמחנה הליברלי לא היה מגובש דיו וחסר היה לו ארגון, במה עיתונאית בלתי-מצונזרת,תוכנית פעולה מגובשת וקבוצת תיאורטיקנים שתפתח תפישת עולם ותוכנית פעולה אסטרטגית ארוכת טווח. כל הפעולות שהצליחו הליברלים לבצע היו אד-הוק, במישור הטכני בלבד. מצבם היה דומה למצבו של צבא של חיילים מוכשרים אך ללא גנרלים, כאשר כל יחידה או קבוצה מושכת לכיוון אחר. מצב זה נבע בין היתר מן העובדה כי הפעילים הליברלים היו אינדיבידואליסטים מטבעם, ולא אנשי מנגנון. מערכת היא יותר מאשר סך הפרטים המרכיבים אותה. כאשר פועלים אלה בנפרד, מוכשרים ככל שיהיו, חסרים הם את הכוח הנובע מהתאגדותם בגוף קוהרנטי. לממשל, על כל חולשותיו, היה מרכיב זהו לכן הייתה ידו על העליונה, בתקופה אליה התייחסנו בחיבור זה.בפרספקטיבה היסטורית, נחלה התנועה הליברלית כישלון חרוץ עוד יותר, שכן עד להתמוטטות הקומוניזם ופירוק בריה"מ, בשנים האחרונות, מעולם לא התקיימו ברוסיה העקרונות הבסיסיים של הליברליזם כגון חירויותיו הבסיסיות של הפרט ומשטר דמוקרטי, עקרונות שהתנועות הליברליות בנות אותה התקופה במדינות השכנות של רוסיה הצליחו לממש מזמן. יחד עם זאת, אולי ניתן לראות ההתפתחויות של עשר השנים האחרונות ברוסיה את ניצחונם המיוחל של הרעיונות הליברליים, ניצחון שנתעקב כמעט מאה שלמה.

קטע מהעבודה:

הליברליזם (מונח הבא מן המילה הלטינית LIBER, שפרושה: חפשי)הוא השקפת עולם ששורשיה מגיעים אל ראשית הפילוסופיה המערבית ואל יוון הקדומה. הוא נתגבש לכדי משנה סדורה (אם כי בעלת קשת רחבה ביותר של יעדים, אסטרטגיות וטקטיקות, למימושן) באירופה של העת החדשה, עם צמיחתה של המדינה האבסולוטית ושל הנאורות(ENLIGHTENMENT). תחילה באה המסורת הליברלית האירופאית לידי ביטוי בנושאים מגוונים כמו חופש הדת, העיסוק והיוזמה הכלכלית.מאוחר יותר התבטאו הרעיונות הליברליים בפוליטיקה, תחילה בדרישה לאפשר לפרט חופש מגזירותיו השרירותיות של השלטון,מאוחר יותר בינסיון למצוא את הדרך לספק את הצרכים והאינטרסים של כלל החברה, ולבסוף בדרישה מהשלטון לנקוט בצעדים שיביאו לשינוי סוציו-אקונומי בחברה (כגון התנגדות למונופולים וזכויות פיאודליות). (LOGUE, עמ' 2-3).

מקורות:

קונפינו, מיכאל. "דפוסי מרי ברוסיה הישנה והחדשה", בתוך: מסנטפטרבורג ללנינגרד. הוצאת עם עובד, 1993 (עמ' 384-385).
מסינג, חיים. רוסיה ועמי בריה"מ. הוצאת אחיאסף, 1967.
Karpovich, Michael: "Two types of Russian Liberalism", In: Harcave, S. )Ed.(, Readings in Russian history, Thomas Royell Company, New-York, 1962. pp 91-104.
Waren, Nelvin. The course of Russian History. Macmillan Company, 1963.
Fischer, George. Russian Liberalism - From gentry to intelligentsia. Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts, 1958.
Riha, Thomas: "Constitutional Developments in Russia", In: Stavrou, T.G. )Ed.(, Russia under the last Tsar.University of Minnesota Press, Minneapolis, 1969, pp 87116(.
Logue, William. From Philosophy to Sociology - The evolution of French Liberalism, 1879-1914. Northern Illinois University Press, Illinois, 1983. pp. 1-16.
Young, G. M., Victorian England: Portrait of an age. Oxford University Press, 1964(.
Gibbins, John: "J.S.Mill, Liberalism, and progress", In: Bellamy, R. )Ed.(, Victorian Liberalism. Routledge, London New-York, 1990. pp. 91-107(
Galai, Shmuel. The liberation Movement in Russia - 19001905. Cambridge University Press, 1973.
Walkin, Jacob. The rise of democracy in pre-revolutionary Russia. Frederick A. Praeger, New-York, 1962.

תגים:

זכויות · פרט · בריה · אוטוקרטיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הליברליזם ברוסיה", סמינריון אודות "הליברליזם ברוסיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.