עבודה מס' 020090
מחיר: 228.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הצגת צורת התיעוד בגיל הרך, כיצד ילדים נעזרים במחשב לשיפור תהליכי תיעוד וכיצד המחשב תורם להבנת החומר אצל הילד.
3,160 מילים ,15 מקורות
ראשי פרקים
1. מבוא והצגת הנושא
2. מחשב בגיל הרך
מטרות בפיתוח חשיבה
3. כלים פתוחים וסגורים כולל תפקיד המורה בסביבה הממוחשבת
4. התעוד בחינוך וחשיבותו
5. דיון- יכולת המחשב לעזור בתיעוד החומר
רעיונות וכיוונים
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה
מבוא
מטרת עבודה זו היא לראות מהי צורת התיעוד אצל ילדים בגיל הרך. תכליתה הוא להעריך כיצד ילדים בגיל זה נעזרים במחשב לשיפור תהליכי התיעוד, וכיצד המחשב אמור לתרום להם להבנת חומר ולהמשגתו.
המחשב בגיל הרך
לשימוש במחשבים ישנן שלוש מטרות עיקריות (אביב, 1993):
1.יעול תהליך הלמידה- שימוש בשיטת הוראה חדישות יחידניות, למידה פעולה בדו שיח עם המחשב וזמינותו של מידע עשיר ומגוון, עשויים להגביר את יעילות תהליך למידה. בכמות נתונה של משאבים המושקעים בהוראה ניתן יהיה להגביר את איכות וכמות המידע שירכש על ידי התלמיד, ואת התועלת שיפיק ממנה.
2.שינוי והגמשה ארגונית של מערכת החינוך- המצב בו התלמיד צמוד למקום הלימוד ולזמן הלימוד (בית הספר, כתה- שעה ושנת לימוד) יוחלף בתהליך שבו יזרום המידע אל התלמיד במקום שהוא נמצא בו: בבית, בספריה, במוזיאון, ובמרכזי למידה בהתאם לזמנו ולנטיותיו של הלומד.
עיקרון זה עשוי לאפשר הגמשת מסגרות הלמידה, והעברת מרכז הכובד של תהליך ההוראה- למידה מבית הספר למקומות אחרים. מעגל המשתמשים במערכת החינוך יתרחב ויכול לכלול גם מבוגרים העובדים בעבודתם, עקרות בית וקשישים.
3.החדרת תרבות המחשב ומודעות השימוש בו: השימוש במחשב הופך לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום בחברה, ולמעשה לאחד ממרכיבי התרבות המודרנית. על מערכת החינוך להקנות לתלמידים את היכולת להתקשר למחשב ואת המודעות לאפשרויות הטמונות בשימוש בו, לעקרונות דרך פעולתו ולהשפעתו על החברה. שימוש יום יום במחשבים בבית הספר עשוי לתרום רבות להחדרת מודעות השימוש במחשבים, לאפשרויותיהם ומגבלותיהם.
...
*.אביב ראובן, "הוראה מרחוק בסיוע תקשוב: הלכה ומעשה", מחשבים בחינוך, אוקטובר 1993.
*.אריקסון א., ילדות וחברה, תל אביב, 1964.
*.מחשבים בחינוך- סקירת מצב על סמך הספרות, מכון הנריטה סולד, 1989.
*.כהן משה אלחנני י, "יצירת סביבות למידה פונקציונאליות באמצעות מחשב", מגמות, יוני 1989.
*.מוס ר., תאוריות על גיל ההתבגרות, תל אביב, 1988.
*.משרד החינוך והתרבות, "מחשבים בחינוך בישראל, תמונת מצב (תשנ"ב)", מחשבים בחינוך, אפריל 1993.
*.רובינשטיין מרק (ד"ר), שנות הצמיחה, 1989.
*.רפופורט נעמי, מחשבים בחינוך: סקירה היסטורית, האוניברסיטה העיברית, בית הספר לאומנות וארכיונאות, 1987.
*.זהבי ושמש ג., (1986), "שיתוף המורה בשיעור מבוסס מחשבים", בתוך
*.חוזר המנהל הכללי, 1997.
*.מברך ז. וחטיבה נ'. (עורכות), המחשב בבית הספר, ירושלים: שוקן, 1997.
*.מיכלוביץ ר., לויטה א., (1994), שילוב המחשב בתוכנית העבודה בגן הילדים, תל-אביב: משרד החינוך והתרבות.
*.סלומון ג., (1997), "סביבה לימודית עתירה טכנולוגית: הצעת מסגרת מושגית", בתוך מברך ז. וחטיבה נ'. (עורכות), המחשב בבית הספר, ירושלים: שוקן, 1997.
*.SAMARAS A.P CHILDREN COMPUTERS, 1996.
*.ERNST M.L., THE PERSONAL COMPUTER: GROWTH PATTERNS, LIMITS AND NEW FROTIERS, HARVARD UNIVERSITY 1991.
קאגאן מאסן קינגר, התפתחות הילד ואישיותו, כרך א', הוצאת דורי, תל-אביב, 1979.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחשב בגני הילדים", סמינריון אודות "מחשב בגני הילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.