עבודה מס' 041567
מחיר: 155.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: דיון במהות הכתיבה והקריאה במחשב לעומת הכתיבה והקריאה הרגילה, היתרונות של המחשב ויישום המחשב ככלי דידקטי.
2,003 מילים ,6 מקורות
כפי שאפשר לראות שאלת המחקר מתייחס לשימוש במחשב בתור אינסטרומנט שבעזרתו ילדים לומדים לכתוב. במשתמע יש כאן בעצם הבחנה בין כתיבה רגילה בעט או בעפרון על נייר, לבין כתיבה במחשב. הכתיבה במחשב שונה שינוי מהותי מהכתיבה הרגילה. הכתיבה הרגילה היא למעשה מבחינה טכנית דרך הבעה גרפית שבה מציירים אותיות, המצטרפות למילים ולמשפטים שביחד נותנים משמעות.
הכתיבה במחשב היא פונקציה ליכולת הקלדה, על מקלדת, כאשר כל קליד מייצג אות סימון מסויים המופיעים על המסך המופיעים במתכונת מסויימת (גודל אות).
1985) Wells) טוען "שבכיתות (הנמוכות) ובבתים רבים מבלים הילדים שעות ארוכות בפעולות שגרתיות וחוזרות על עצמן, הכוללות ייצוג ציורי פשוט וצורות גיאומטריות. אולם ההתמקדות בהיבטים אלה, תוך התעלמות כמעט מוחלטת מתוכנה של התקשורת הכתובה וממטרותיה, וכן אופן המחשבה הכרוך בהתמקדות כזו, יביאו לעצירת ההתפתחות של הקריאה והכתיבה ולא לקידומה. 1
יש לנו אם כן פער הזמן המוקדש לרכישת מיומנות הכתיבה לבין מהירות החשיבה.
זהו אותו פער זמן שמונע מהכותב לתקשר עם סביבתו. נראה שנוצרת כאן בעיה שדורשת פתרון.
1986) Hall) במחקרו על "הכתיבה בשלביה ההתחלתיים : הגיע למסקנה דומה.
הילדים על פי תצפיותיו מגיעים לבית הספר עם מטען אינטלקטואלי המאפשרת להם הבנה ולו חלקית של מהות הכתיבה וחקירת השפה. הם יודעים כי הכתיבה היא פעילות לשונית בעלת משמעות שמיועדת להעביר מסכים ולתקשר בין בני אדם. כי השפה הכתובה מורכבת מיחידות המצטרפות למשפטים נותני משמעויות כאשר לכתיבה צורות ומבנים מסויימים "למרות שהיקף הידע המצוי ברשות הילדים אינו שלם, ועל אף העובדה כי כמות הידע שלהם אינה מאפשרת תקשורת במתכונת המקובלת, מייצג הידע שברשותם שלב התקדמות משמעותי בהתפתחות הקריאה והכתיבה אשר מושג בעיקרו ללא הוראה פורמלית. רמת ידע זו מושגת באמצעות צפייה, אינטראקציה והתנסות והיא אמורה לשמש בסיס איתן ללימוד הכתיבה הקונבנציונלי". 2
נראה אם כן שאין טבעי יותר מאשר שימוש במחשב לפתרונה של בעייה זו.
אין הילד זקוק להקדיש מזמנו באימוני כתיבה עד כדי התמתחות קליגרפית אפשר לחסוך זמן זה בצורה משמעותית על ידי שימוש במחשב כל שעל הילד לעשות מבחינה טכנית הוא שימוש במקלדת ומופיעות לו על מסך אותיות וצורות שונות, הוא יכול לצרף מיידית אותיות שונות ואל מתכנסות למילים. מהירות ההקלדה קרובה או כמעט זהה למהירות החשיבה.....
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחשבים וחינוך", סמינריון אודות "מחשבים וחינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.