עבודה מס' 020303
מחיר: 179.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת הנושא והבעיות הנוגעות אליו, סקירת תפקידי המחשבים בחינוך, שינוי גישה כלפי המחשבים, הצגת ההתפתחות וצפיה לעתיד.
3,709 מילים ,13 מקורות ,1991
ההמצאה הגדולה של המאה הנוכחית היא ללא ספק המחשב.אין אנו יכולם לתאר את חיינו כיום ללא המחשבים: בשטח הניהול, החינוך,התעשיה,הביטחון ועוד.
כמעט בכל בית בימנו יש מחשב אישי מסוגים שונים ובתי התוכנה בארץ שוקדים יומם וליל על פיתוח תוכניות אשר תספקנה את כלל המשתמשים :מנהלים,עובדי חשבונאות, בקרים, תמלילנים ועוד.
כל מערכת שאינה מתקדמת הינה נסוגה אחור.המדובר הוא במערכות כלכליות, תעשיתיות, ארגוניות וכן אי במערכות חינוכיות,שם משולבים אוביקטים ניהוליים עם אוביקטים פדגוגיים חינוכיים.
החינוך בעם היהודי היה מאז ומתמיד בראש כל דאגותיו.אי לכך,אך טבעי הוא הדבר כי מערכת החינוך בישראל היא מערכת אשר מתפתחת במהירות כלפי מערכת מיועלת להפליא,המסוגלת לתת מענה לכל בעיה.
מערכת החינוך בשנות השמונים התפתחה לא פחות משאר העשורים מאז קום המדינה:הורחבו כיתות,פותחו שיטות ניהול וחינוך שונות וכן הוכנסו עזרי לימוד חדשניים אשר הקלו את מלאכתו של המורה.אי לכך אך טבעי הוא הדבר כי גם צד המיחשוב לא יהיה "מקופח" ויזכה לאהדה מצד העוסקים במלאכה.
בארץ נערכו עד עתה מחקרים ספורים בלבד,לבחינת ההשפעות של הוראה באמצעות מחשב על הישגי תלמידים,ועל פיתרון הבעיות שהמערכת החינוכית מציבה בפניהם. רב המחקרים בארץ בוצעו בבתי הספר היסודיים ובחנו פרויקטים מיוחדים שפותחו להוראה בסיוע המחשב,הכשירו את המורים בהשתלמויות מכוונות להפעלת התוכניות הללו והפעלת התוכנית בוצעה באותם בתי ספר שהיו בקשרי השתלמות עם מפתחי הפרויקט.(ישומי מחשב בהוראה עמודים (20-21 לגבי ידע לימודי המחשב אין כיום עדיין קריטריונים מוסכמים להישגים הנדרשים מן התלמדים במקצוע זה.זהו בדרך כלל מקצוע בחירה בבית הספר החל מחטיבת הביניים. ביוזמת הוועדה למחשבים במשרד החינוך פותחו תוכניות ללימודי מחשב לכיתות ז-ח.(שם עמוד 21).
מטרת עבודתי זו היא לסקור את ההתפתחויות במערכת המיחשוב בחינוך בישראל.
שנות השמונים היו תקופה קשה בכלכלת ישראל.האינפלציה דהרה והקופה הלאומית היתה ריקה.אי לכך, ניתן לצפות כי גם מערכת החנוך תסבול מהמצב.מערכת החינוך היא הבטן הרכה של כל חברה.היא המערכת הראשונה
ממנה מקצצים והמערכת הראשונה ממנה נוגסים משאבים.
בדיון על המשאבים בתחום המחשבים שהופנו למערכת החינוך בשנות השמונים ניתן להבחין בשני מושגים:
1.הקצאת משאבים לאומית-יכולת המשק להקצות משאבים למערכת כלשהי על פי עקומת התמורה שלה.
2.ביקוש מערכת החינוך למשאבים-זוהי תוצאה של הערכת צרכיה של המערכת הקיימת ושל תוכניות פיתוחה.
בעשור שבין 1962 ל-1972 הלך ועלה חלקו של החינוך בתוצר הלאומי בהדרגה וכמעט בהתמדה. בשנת 1963 היה חלקו של החינוך בתוצר הלאומי (נטו) ל-4% הרי בשנת 1972 עלה חלקו ל-6%.לקראת סוף שנות השמונים אנו רואים תאוטה בירידה של תקציב החינוך אם כי הוא עדיין לא הגיע לרמה המקובלת בעולם.(ראה שנתון הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנים הרלאונטיות).
ענף המחשבים ידע גם הוא עדנה בשנות השמונים וגם על מהות עדנה זו תענה עבודתי.
ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הבעיה.
2. סקירה כללית-תפקידי המחשבים בחינוך.
3. שינוי גישה כלפי המחשבים בעשורים הקודמים.
4. סקירת ההתפתחות בשנות השמונים.
5. צפיה לעתיד.
6. סיכום ומסקנות.
7. ביבליוגרפיה.
אביקם ד.הוראה בסיוע מחשב מחשבים,דצמבר 1987 עמודים 6-13.
דיוויס ד. מחקר תצפיות בחדרי מחשבים בבתי הספר מעשה חושב, בית הספר לחינוך ירושליים.
אלעד פלד וזמרה פלד מדיניות הפעלת המחשבים בחינוך מגמות יוני 1989.
דניאל דיוויס, הערכה ממוחשבת של הוראה בסיוע המחשב; הערכה כחלק אינטגרלי מתוכנית הלמודים מגמות יוני, 1989.
משה כהן יצירת סביבות למידה פונקציונאליות באמצעות המחשב, מגמות, יוני 1989.
מחשבים בחינוך סקירת מצב על סמך הספרות מכון הנריטה סולד, 1989.
רפופורט נעמי מחשבים בחינוך: סקירה היסטורית האוניברסיטה העיברית,בית הספר לאומנות וארכיונאות, 1987.
רנה רייס ישומי מחשב בהוראה עבודת מ.א. אוניברסיטת ת"א יולי, 1990.
כץ י. התפתחויות מחשבים במערכת החינוך הקיבוצית יולי, 1986.
בן יהודה א. מאפיני עבודתו של מנהל בית הספר יסודי תל אביב, 1981, עבודה לקבלת תואר מוסמך.
ארז מ. וגולדשטיין י. לחץ אירגוני בתפקידו של מנהל בית ספר יסודי. ת"א, 1987.
קריזמן ב. התפתחויות במערכת החינוך הממוחשב בשנות השמונים אסופת מאמרים, הוצאת מכון הנרטלה סולד, 1986.
ANDERSON B. A PRIMER FOR CLASSROOM USES OF MICROCOMPUTERS IN READING IN READING PSYDHOLOGY 4/1983 -
מערכת · בית · ספר · החינוך · הוראה · משרד · לימוד · מחשב · מיחשוב
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ישומי ושימושי מחשבים בחינוך - היבט התפתחותי השוואתי", סמינריון אודות "ישומי ושימושי מחשבים בחינוך - היבט התפתחותי השוואתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.