היישום אינו מחובר לאינטרנט

"אולימפיה"\ לני ריפנשטאהל (1938) - תיעוד משחקי ברלין 1936 והאסתטיקה הנאציונל סוציאליסטית

עבודה מס' 060343

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת האמנות הנאצית וביטויה בסרט זה.

16,090 מילים ,18 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המפלגה הנאציונל סוציאליסטית עלתה לשלטון בגרמניה בשנת 1933 והביאה עמה שינויים סוציאליים מרחיקי לכת. היה רצון לשלוט על כל האספקטים של החיים ברייך הגרמני, כולל האומנויות. במחשבה ראשונה, האמנות, ובמיוחד האמנות הויזואלית, לא נתפסה כמטרה עבור האידיאולוגיה הנאצית, אך למעשה היא שימשה ככלי לקידום היעדים הנאציים. בניגוד לאמונה הרווחת, המשטר הנאצי לא כפה "סגנון נאצי" מיוחד על קהילת האמנות, היה זה בלתי אפשרי ליצור אוסף אמנות התואם את היעדים הנאציים תוך זמן קצר. באופן הדרגתי, סולקו כל תנועות האמנות השונות, הן כונו "דגנרטיות" והואשמו בהשפעה בינלאומית, יהודית, ובולשביקית. זה יצר חלל ריק בעולם האמנות שהתמלא באמנים קטנים ותנועות אמנות עלומות שלא עוררו התנגדות בנאצים. אמנים ותנועות אלו יצרו את לב האמנות הנאצית במשך 12 שנות שלטונו של הרייך בן אלף השנים. הם נטו לתמוך באידיאלים הנאציים, והאידיאולוגיה הנאצית משתקפת באמנות שלהם.
הקולנוע היה לחלק בלתי נפרד ממכונת התעמולה הנאצית והשתקפו בו האסתטיקה והרעיונות הרצויים. כ-1200 סרטים נעשו ב-12 שנות הרייך ורובם היו דווקא עלילתיים אך בכולם (כולל קומדיות, דרמות רומנטיות, סרטי ילדים) התקיימה הדוקטרינה הנאציונל סוציאליסטית והנימה הלאומנית והטוטליטרית.
סרטה של לני ריפנשטאהל "אולימפיה" מ-1936 מהווה תיעוד של אולימפיאדת ברלין 1936 והוא נעשה, רשמית, לפי הזמנת הוועד האולימפי המארגן של אותם ימים בראשותו של המזכיר הכללי קרל דיים. ריפנשטאהל הייתה אז בדיוק בשיא פרסומה לאחר כיכובה במספר מ"סרטי ההרים" המצליחים של ארנולד פאנק וגם לאחר שהוכיחה את כישוריה כבמאית ועורכת ב"ניצחון הרצון" הדוקומנטרי שתיעד את הוועידה הנאצית של 1934 וזכה להצלחה ופרסום. היא הייתה הבמאית המבריקה והכל יכולה שהתחבבה מאוד על הפיהרר של גרמניה. למרות שנשבעה לא ליצור עוד סרט דוקומנטרי נוסף, היא לקחה על עצמה את המשימה ואף ביקשה ליצור משהו מהפכני. ב"אולימפיה" נעשה שימוש בציוד וטכניקות מתוחכמים. מצלמות במהירות גבוהה, מצלמות תת מימיות, מצלמות שהוצבו על מגדלים, מטוסים, בלונים וסירות. לחפירת בורות בתחום האצטדיון על מנת לצלם את האתלטים מזווית נמוכה, קליפים של הילוך איטי, טכניקה חדישה באותם ימים. צוות של עשרות עבד תחת פיקוחה של ריפנשטאהל באינטנסיביות בימי המשחקים. העריכה הקפדנית נמשכה חודשים והתוצאה הייתה סרט מרהיב בן שני חלקים.
לא ניתן לבחון את "אולימפיה" מבלי הקונטקסט של תעשיית הסרטים בגרמניה הנאצית. השאלה המרכזית היא עד כמה הייתה ריפנשטאהל עצמאית ובלתי תלויה במפלגה הנאצית ובמיוחד בשר הרייך לענייני תעמולה, יוזף גבלס. נראה כי יחסיה עם המפלגה והממשל השפיעו על עשיית הסרט, מטרותיו והאובייקטיביות שלו. צפייה בו מעוררת את השאלות: האם מדובר בתעמולה נאצית?
האם זהו התיעוד הטוב ביותר של המשחקים האולימפיים? האם הסרט בא לפאר את האסתטיקה הקלאסית\ נאצית? האם זהו סרט על ספורט או על פוליטיקה? כנראה שהתשובה היא שהסרט הוא, בעצם, על כל אלו. הסרט שבא לתעד את המשחקים האולימפיים של ברלין 1936 כלל בתוכו את רוח האמנות הנאצית המסוימת והמוסכמת. ניתן להבחין באספקטים רבים של האסתטיקה הנאציונל סוציאליסטית ב"אולימפיה". הסרט נוצל לתועלת השלטון החדש ובמידה מסוימת הוא מהווה חלק ממערכת פרופגנדה שלמה שבאה לפאר את כוחה של גרמניה החזקה, שורשיה הנאצלים ואזרחיה הנאמנים למנהיגם ולארצם. האיקונוגראפיה המצומצמת של האמנות הנאצית מצאה את מקומה
גם פה. אידיאליזציה של הגוף האנושי, הטבע העירום כאלמנט קדום, "מרחב המחייה" הגרמני והנוף הכפרי המועדף. אותה אסתטיקה התקיימה בכל האומנויות החזותיות (כרזות, עיתונים, עלונים, בולי דואר, ספרי ילדים, גלויות) וכאמור, לא נעדרה מ"אולימפיה".
חלקה הראשון של העבודה מוקדש לאמנות זאת. אמנות של אמנים עלומים שפעלו תחת כללים נוקשים ופנו שוב ושוב אל אותם נושאים. זהו אספקט פחות ידוע של הרייך השלישי. חלקה השני של העבודה עוסק בלני ריפנשטאהל ו"אולימפיה", הרקע להפקת הסרט, העבודה עליו ורוח האסתטיקה הנאצית שאולי לא בולטת בו כמו ב"ניצחון הרצון", אך עדיין ניתן להבחין בה.

תוכן העניינים:
מבוא
האסתטיקה הנאציונל סוציאליסטית
אמנות כפוליטיקה ברייך השלישי
האבות הגרמנים
איחוד התרבות הנאצי
בעיית האקספרסיוניזם
האיקונוגראפיה הנאצית בציורי האמנות הגרמנית החדשה
אידיאליזציה של הגוף הגברי והגבר הגרמני
אידיאליזציה של הגוף הנשי והאישה הגרמנייה
טבע
חיי כפר
המשפחה
הפועל
פורטרטים של המפלגה ושל היטלר
ריפנשטאהל לפני אולימפיה
אולימפיה
הפקה ומימון
ההכנות
הפרולוג וטקס הפתיחה
מסלול ושדה
פסטיבל של יופי
ריפנשטאהל לאחר אולימפיה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

פסט, יואכים; פני הרייך השלישי, 1987, "מערכות"-משרד הביטחון, הרעיה והאם הגרמנייה- תפקיד הנשים ברייך השלישי, ע"מ 295-307
Adam, Peter, Art of the Third Reich, 1992, Harry N. Abrams, Inc. New York, Introduction, pp. 7-21 and Ch. 8: The Visualization of National Socialist Ideology, pp. 129-174
Barsam, M. Richard, "Leni Riefenstahl - Artifice and Truth in a World Apart" Film Comment, Nov-Dec 1973, Vol 9, Number 6, pp. 32-37
Berson, Arnold, "The Truth About Leni - Nazi Collaborator or Independent Artist?", Films and Filming, 1965, Vol 11, Number 7, pp. 15-19
Downing, Taylor, Olympia, 1992, British Film Institute, London.
Lyon, Christopher (editor), The Macmillan Dictionary of Films and Filmmakers, 1989, Macmillan Publishers, London, Vol 1-Films, Olympia, pp. 339-340
Lyon, Christopher (editor), The Macmillan Dictionary of Films and Filmmakers, 1989, Macmillan Publishers, London,Vol 2 - Directors/ Filmmakers, Leni Riefenstahl, pp. 449-451
Dr. Manvell, Roger, The International Encyclopedia of Film, 1992, Crown, Inc. New York, Germany, pp. 223-235
Welch, David, Propaganda and the German Cinema, 1983, Oxford University Press, New York, Olympiade: The Master Race and Strength through Joy, pp. 112-120
"Anti-Nazi Art" in www.users.dircon.co.uk/~thirdway/files/articles/antiart.html
"The Conflict over Expressionist Art" in www.stanford.fu-berlin.de/drama258/kwon/docs/conflict.html
Expressionism: It's Spiritual and Social Voice in www. br. cc. va. us/ vcca/ norris2. html
"Germanic Ancestors" in www-osp.stanford.edu/drama258/van_winkle/ancestors.html
"Idealization of the Human Form in Nazi Art" in www.stanford.fu-berlin.de/drama258/atwood.html
"Just What did Leni Riefenstahl See" in www.apopalypse.com/movies/docment/riefenstahl/riefenstahl.html
"Leni Riefenstahl" in www.vol.it/uk/en/arte/ingleni.html
"Nazi and Soviet Art" in www.primnet.com/~byoder/artofnz.htm
"The Wonderful, Horrible Life of Leni Riefenstahl" (Review) in www.dept.english.upeuu.edu/~afilveis/holocaust/ riefenstahl.html

תגים:

אולימפיאדה · אמנות · אקספרסיוניזם · ברלין · גבלס · גרמניה · היטלר · הרייך · השלישי · לני · נאצים · נאצית · נשים · ספורט · פשיסטית · ציור · קולנוע · ריפנשטאהל · תעמולה · תרבות · נאצי · נאציזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""אולימפיה"\ לני ריפנשטאהל (1938) - תיעוד משחקי ברלין 1936 והאסתטיקה הנאציונל סוציאליסטית", סמינריון אודות ""אולימפיה"\ לני ריפנשטאהל (1938) - תיעוד משחקי ברלין 1936 והאסתטיקה הנאציונל סוציאליסטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.