היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסום מניפולטיבי - היבטים מוסריים

עבודה מס' 065345

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פרסום מניפולטיבי של משווקים/ פרסומאים, תוך התייחסות לתיאוריות המוסר.

6,286 מילים ,18 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

המונח "אמין", על פי מילון אבן- שושן, פירושו: "דבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו ולהאמין בו" . האם יש מקום להצמיד מונח זה לפרסום? האם הפרסום אמור להיות "אמיתי" ? האם הצרכנים מצפים שהפרסומאים וחברות המוצרים ישדרו אליהם מסרים שניתן להאמין בהם? היכן עובר הגבול בין "ליפות את המציאות" לבין המציאות המוחלטת?
בעבודה זו אנסה, על פי מיטב הכללים שרכשתי, מצד אחד בלימודיי האקדמיים בקורסי המוסר והשיווק השונים, ומצד שני למדתי ברכישתי מוצרים שונים תוך הפעלת מניפולציה שהמוצר אכן עובד ב100 אחוז.
בנושא השכנוע אדבר על שלושה מאפיינים לשכנוע בפרסומת על פי קלמן ((kalman , ננסה לברר מהי מניפולציה, כדרך למנוע בחירה חופשית שנעשת בדרך השכנוע, כיצד מתקשר הנושא לפרסום? והיכן עובר הגבול בין שכנוע רגיל לבין מניפולציה פרסומית? וזאת על פי מאמרו של בוצ'אמפ .(Beauchamp)
במדריך שנערך על ידי ועדה ציבורית שהקימה הרשות השניה נכתב בפרק 6 "לא ישדר בעל זיכיון, ביודעין או ברשלנות, תשדיר פרסומת המכיל, במפורש או במשתמע, טענה שאינה אמת או שיש בה הפרזה החורגת מדברי שבח סתמיים.. שחסר בו דבר..העלול להטעות צופה באופן סביר"(3).
לפיכך, במהלך העבודה אנסה ככל הניתן להביא, לפי דעתי האישית את הצידוק למעשיהם של משרדי פרסום וחברות המוצרים שהפרסום שלהם אשר נחשב למניפולטיבי לפי דעות כותבי המאמרים השונים, הוא בעצם סוג מסוים של שכנוע אשר לא חורג מגבולות הנורמה המקובלת של המוסר והמציאות של ימינו. כאשר נקודת המוצא היא שפרסום, מעצם מהותו הוא תחום שעושה מניפולציות- הפרסום קיים על מנת למכור, האם המטרה היא למכור, מה הקשר לאמת שבפרסום? לאתיקה שבו?. צד אחד של החשיבה הזאת היא שיש לתת לפרסומאי להגיד מה שברצונו- זה חלק מחירותו ומחופש העיסוק שלו, מצד שני יש את מודל האחריות החברתית התפיסה שמנסה להגן על חלשים (קהל בעל אופי חלש) שזקוק להגנה(4).

שאלת המחקר: האם קיימת כלל מניפולציה בקמפיין פרסומי? אם תשובת השאלה היא חיובית אז באיזה רמה היא קיימת בפרסום?
השערת העבודה: אני יוצא מנקודת הנחה, שהפרסום הוא תחום אשר לא חייב לפרסם את המציאות האמיתית מכיוון שהפרסום קיים על מנת לעשות רווחים, כמה שיותר מהר. גם משרדי הפרסום השונים אינם רוצים להיות מחוסרי עבודה, במידה והקמפיינים שהם מעלים לפרסום כושלים מסיבה זו או אחרת. אך בכל זאת אם קיים גבול בין שכנוע לגיטימי למינפולציה היכן הוא עובר?

שיטת העבודה: הדרך שבה אפעל על מנת להוכיח את השערתי היא, קודם כל להגדיר מהי פרסומת? מהי מניפולציה? והאם צמד המילים האלה יכולות להתחבר יחדיו למושג בענף הפרסום. לאחר מכן אביא דוגמאות ממאמרים בנושא שמדברים על מניפולציות שנעשו בפרסומות, ומחקרים שונים בתחום הפרסום הקשורים באופן ישיר למניפולציה פרסומית. אקשר את כל נושא המחקרי לתחום המוסר ואבדוק האם זה מותר מבחינה מוסרית ואתית להשפיע על הציבור לרכוש מוצרים על ידי מניפולציה פרסומית?
---------------------------------------------------------------------
3. המדריך המפרש את כללי הרשות השנייה לטלויזיה ולרדיו, התשנ"ד 1994, נלקח מאתר www.rashut2.org.il, כניסה ב 2.6.06
4. Wendy Melillo, Adweek, Telling Lies, Selling Evil, New York, Jan 30, 2006 Vol. 47 pp.1

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מהי מניפולציה?
א. הגדרת המושג פרסום מניפולטיבי
ב. מאפייני הפרסום המניפולטיבי
ג. ההבדל בין תהליך שכנוע למניפולציה
3. דוגמאות לתהליכי מניפולציה בפרסום
א. אשליית הסלוגן "להישאר צעירים ויפים"
ב. פרסומת המבטיחה לנו מוצר עם "חיים מלאי בטחון עצמי"
ג. הבאת לקוחות דרך "הטעיה" מכוונת
ד. העלאת הצורך במוצר דרך הפחדה או איום
4. סיכום ודעה אישית
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפרסום הוא חשוב וחלק בלתי נפרד בכלכלת השוק, הפרסום אמור להיות ולהוביל קידום מכירות על ידי יושר. כאשר הפרסום מבוסס על חוסר ידיעה, מידע שגוי או מניפולציה (הנושא בו יעסוק העבודה), הדבר גורם לפירמה המפרסמת להרוויח מצד אחד, ומצד שני זהו דבר אינו רציונאלי ומבוסס. מכיוון שהצרכן בקנייתו את המוצר מתבסס על שכנוע וחופש בבחירה , אך כאשר דבר כזה אינו קורה, מתקיימת לנו מניפולציה פרסומית השוללת את חופש הבחירה והופכת אותו לבחירה ללא חופש ובכל זאת הצרכן ממשיך לרכוש לאחר שהמוצר הוצג לו במהלך פרסומת ולא שם לב שהופעלה עליו מכירת מניפולציה.

תגים:

פירסומות · פרסומות · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסום מניפולטיבי - היבטים מוסריים", סמינריון אודות "פרסום מניפולטיבי - היבטים מוסריים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.