היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים מוסריים בפרסום המופנה לילדים

עבודה מס' 068445

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסוגיה על פי עקרונות המוסר.

3,410 מילים ,7 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

ילדים כיום מהווים כרבע מאוכלוסיית המדינה ומכאן שיש להם נתח נכבד באוכלוסיה הצרכנית בישראל. בנוסף, לילדים כיום יש כח קניה גבוה, המתבטא גם בקניות ישירות שלהם וגם ביכולת שלהם להשפיע על הוריהם. כוח ההשפעה הכולל של הילדים הוא שמניע משווקים רבים לשים את עינם על הילדים ולכוון אליהם אסטרטגיות שיווקיות במישרין. אף אם הילדים אינם יכולים להוציא את הכסף בעצמם, הם מומחים בנדנוד עד שהם מצליחים להשיג מהוריהם מה שהם רוצים. ההשקעות בפרסום לילדים ונוער בישראל כיום עומדות על כ-200 מיליון ש"ח. עיקר המשאבים מופנים לפרסומות טלוויזיוניות. הטלוויזיה מהווה את הפלטפורמה היעילה והנגישה ביותר מבחינת המפרסם. בין היתר משום שילד בישראל מתחיל לצפות בטלוויזיה כבר בגיל 18 חודשים וצופה בממוצע כ-3 שעות ביום. מצד החברות המפרסמות, שיווק לילדים הנו בעל תועלת רבה לא רק בטווח המיידי אלא גם ברכישתם כצרכנים עתידיים שכן הילדים של היום הינם הצרכנים הבוגרים של מחר.
השאלות המרכזיות בנוגע לילדים ופרסומות הם: מה הידע וההבנה של הילדים באשר לפרסומות בטלוויזיה וכן מהי השפעת הצפייה בתכני הפרסומות על הילדים. מחקרים שבוצעו בנושא זה בחנו בין השאר את יכולת ההבחנה של הילד בין תוכנית לפרסומת בגילאים השונים, את מידת ההבנה של הילד בכוונת השכנוע של הפרסומת ואת מידת ההכרה בהטיה ובחוסר אמינות בפרסום. ממצאי המחקרים השונים מצביעים על העובדה שלילדים אין כלים מפותחים דיים לבקר, לסנן ולשפוט מידע המוצג להם על-ידי המשווקים, ולכן קיים חשש גבוה במיוחד שהם יקבלו את ההבטחות שבפרסום באופן שגוי. הידע וההבנה של ילדים את הפרסום מתרחש צעד אחר צעד ומתחיל מיכולת הבסיסית להבחין בין פרסומות לתכנים, הבנה שלפרסומת יש תוכן שכנועי שנלווית לו הטיה או אי אמיתות וסופו הבנת פרטי הפרסומת הכוללים טקטיקה של מכירה ורמה של סקפטיות מצד הצופה. לאור ממצאים אלו, הדיון בהיבט המוסרי של הפרסום המופנה לילדים מקבל חשיבות רבה ויותר מדינות וגופים דנים בו.
עבודה זו מתמקדת בשאלה: האם פרסום המופנה לילדים מהווה התנהגות בלתי מוסרית מצד החברה המפרסמת?

נושא ההיבטים המוסריים בפרסום לילדים הוא נושא רחב מאוד. פרסום מתבצע דרך אמצעי תקשורת שונים כגון: טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, קלטות לילדים וכו'. בעבודה זו אנסה להתמקד בפרסומות המשודרות בטלוויזיה. בנוסף, יש לאפיין את הילדים בקבוצות גיל שונות שכן טווח הגילאים של ילד הוא מאוד רחב. בעבודה זו אנסה להתמקד בילדים בטווח גילאים נמוך, עד גיל 12 שכן מגיל זה ומעלה מדובר על בני נוער ולהערכתי הדיון המוסרי בפרסום המופנה אליהם הוא שונה.

תוכן העניינים:
מבוא
ההיבט הכלכלי
ריסון המערכת העסקית
ההיבט המוסרי
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

ההיבט הכלכלי
כאשר בוחנים את היקף שוק הפרסום לילדים בארץ ובעולם, ניתן לראות את הרווחים האדירים הטמונים בו. שוק הפרסום כיום מהווה כ-8% מסך ההוצאה לפרסום והוא צפוי להגיע לכ-10% תוך מספר שנים.
לפי הורגן (2005), כח הקניה הישירה הממוצעת של ילדים בגילאי 7-14 כיום עומד על 8.56 יורו - סכום כמעט כפול מלפני 10 שנים. בנוסף, לילדים כיום יש השפעה גבוהה על החלטות רכישה של המשפחה - מחקר שנערך ע"י אוניברסיטת סאלפורד באנגליה הראה כי עד כ-75% מההכנסה הפנויה למשפחה מוצאת על ילדים.
הילדים הם בעצם כח קניה מובטח אם בהווה ואם בעתיד, יצרנים ומפרסמים ערים לעובדה זו ולכן משקיעים הון בפרסום זה שמטרתו מבחינתם היא רווחים גבוהים לפירמה.

תגים:

מוסר בעסקים · פרסום לילדים · פרסומות · פירסומות · מוסר ועסקים · אחריות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים מוסריים בפרסום המופנה לילדים", סמינריון אודות "היבטים מוסריים בפרסום המופנה לילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.