עבודה מס' 067863
מחיר: 240.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: תצפית וניתוח תרבותי של מרכז "מגדלור" בבת ים.
5,425 מילים ,10 מקורות ,2009
השדה אותו בחרתי בעבודתי הוא עמותת נוער בסיכון השוכנת בבת-ים.
לאחר שביקרתי מספר שעות בעמותה, הפקתי לקח מאוד חשוב שמשך את תשומת ליבי- בעמותת עלם, מאמינים כי הטיפול בבני הנוער בסיכון ובמצוקה הוא באחריות כלל החברה. במרכז קיימות תוכניות ייחודיות לבני הנוער יוצאי התרבויות השונות, במטרה לסייע בשילובם בחברה הישראלית, תוך שמירה על ייחודם התרבותי והבנת המצוקות הייחודיות להם (דו"ח שנתי-עמותת עלם, 2008).
בעבודתי אציג תופעה תרבותית בה נתקלתי בשדה המחקר. במרכז המיגדלור נמצאים בני נוער מתרבויות שונות: אתיופים, רוסים, צברים, יוצאי ארה"ב וכו'. ברצוני להדגיש את התופעה הבולטת בה הבחנתי בנוגע לבני הנוער במרכז. אחלק את בני הנוער לשתי קבוצות: בני הנוער האתיופים ושאר בני הנוער במרכז. בני הנוער שעלו מאתיופיה חווים משבר קשה בתהליך ההגירה לישראל. הם נתקלים בתרבות שונה לחלוטין מתרבותם. בכדי להתגבר על המשבר הקשה הם מחפשים אחר מסגרת שתמלא עבורם את הפער הנפשי הקשה אותו הם חווים. במיגדלור בני הנוער נתקלים באנשי צוות שמעניקים חום ואהבה, אוכל חם, משחקים, חברים בני גילם וכדומה. ניתן לראות איך בני הנוער האתיופי רואים במרכז כביתם השני. מרגישים פתוחים והמעצורים שלהם נפרצים לאחר תקופה מאוד קצרה במרכז. הסיבה לכך לדעתי נובעת מתסכול של חסכי ילדות אותם חווים בבית מסיבות רבות: עוני, צפיפות, כעס, אלימות והם מחפשים מסגרת שבה הם יפרקו את כעסם ותסכולם. הגירה ומעבר בין-תרבותי הם שינויים הנותנים את אותותיהם בכל תחומי החיים ובתפקוד של בני המשפחה. הם משפיעים על הפרט, על החברה שבה הוא חי ועל יחסיו עמה. מלבד הקשיים המופיעים בסמוך לזמן ההגירה, יש למעבר השפעות העלולות ללוות את המהגר לאורך כל חייו בתקופת ההסתגלות מהגרים נוטים להתכנס בתוך משפחתם. מצד אחד הם זקוקים לעזרת המשפחה בפרק זמן זה של חוסר יציבות, ומצד אחר המשפחה יכולה להיות מקור של קונפליקט אשר עלול לטרפד את תהליך הסתגלותם. לעומת בני הנוער האתיופים, הקבוצה השנייה במרכז, כל בני התרבות האחרים, רואים במרכז מעין מרכז לבילוי, למפגש עם בני גילם. הם מגיעים למרכז ומתלכדים לקבוצה נפרדת מבני הנוער האתיופי. לא זקוקים למזון ושתייה מהמרכז, לא מבקשים משחקים למיניהם ואף לא נלהבים לנהל שיחות עם הצוות. מסקנתי היא כי זה לא חסר להם ולכן הם לא מחפשים זאת במרכז. בעבודתי אציג את טענתי בעזרת מאורעות שונים שקרו בזמן שהייתי בשדה המחקר.
תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. פרק מספר 1:רקע תיאורטי
ג. פרק מספר 2: השדה ושיטת המחקר
א.1. תיאור שדה המחקר
א.2. תיאור הנחקרים
א.3. שיטת המחקר
ד. פרק מספר 3: ממצאים
ה. פרק מספר 4: דיון וסיכום
ו. רשימה ביבליוגרפית
עולים · אתיופים · אתיופיה · חבר · העמים · רוסים · מהגרים · נוער · הגירה · קשיים · עלייה · איכותני · תצפיות · נוער · בסיכון · עמותה · המגזר · השלישי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבודה בשדה- עמותת על"ם", סמינריון אודות "עבודה בשדה- עמותת על"ם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.