עבודה מס' 041492
מחיר: 252.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: התיירות בישראל, השפעת הקמפיינים והשפעות הדדיות של תיירים מחו"ל.
5,652 מילים ,11 מקורות
השפעת קמפיינים של עמותות התיירות השונות
על החלטת הישראלים לצאת לנופש
תוכן עניינים hc1492
1. תנועת התיירות בישראל
1.1. תנועת התיירים מחו"ל
1.2. תנועת התיירים הישראליים והעדפותיהם
2. סקירת הקמפיינים של עמותות התיירות
3. תיירים מחו"ל ותיירים ישראליים: השפעות הדדיות
4. השפעת הקמפיינים על החלטות הישראלים לצאת לנופש
5. ביבליוגרפיה
גורמים שונים משפיעים על החלטתם של ישראלים לצאת לנופש. בניהם תיירות
מחו"ל. לכן, נתאר בקצרה את התפתחות התיירות מחו"ל לישראל על פני השנים.
ישנן עליות וירידות בתנועת התיירים לישראל, ובכך יש קושי בחיזוי מספר
התיירים. הנתונים מראים, כי מספר התיירים מתנדנד בקיצוניות לכאן ולכאן.
בשנים 1985 - 1982 חלה עליה רצופה במספר התיירים הנכנסים לישראל. מספר
התיירים הסתכם בכ 1 - מליון תיירים ב 1982 - ל 1.44 - מליון תיירים ב .1985 -
השפל בתיירות בישראל התחיל בשנת 10 .1986 שנים לאחר מכן אופיינו בעליות
וירידות קלות במספר התיירים אך החל משנת 1995 רמת התיירות בישראל
החלה לרדת. הדבר השתקף ישירות ברווחיות של ענף המלונאות, כי מספר
הלינות ירד ב 17% - בגלל הירידה בתיירות.
לישראל קיים פוטנציאל תיירותי טבעי. גורמי המשיכה העיקריים של ישראל
בעיני התייר הפוטנציאלי, נגזרים מהיתרונות הטבעיים: (1) העבר ההיסטורי
הייחודי של ארץ ישראל בהקשר להיסטוריה יהודית ונוצרית וקיומם של
ממצאים מתקופות אלו (2) קיומם של אתרים קדושים לנצרות וקשורים
להתהוותה (3) חופי ים במפרץ אילת ולאורך הים התיכון (4) מגוון נופים מעניין
וייחודי (5) אקלים נוח במרבית ימי השנה (6) תנאי מרפא ונוף ייחודיים באזור ים
המלח. שילוב גורמים אלו יוצר תמהיל תיירותי ההופך את ישראל ליעד תיירותי
אטרקטיבי ובר תחרות.
יתרונה העיקרי של ישראל כיעד תיירותי הוא בשילוב של מוצר תיירותי מגוון
המציע ביקור בערים ומקומות בעלי מטען היסטורי ותרבותי וביקור באתרי טבע
ונופים מגוונים וכל זאת בתנאי מזג אוויר נוח. היתרון היחסי והמוחלט של כל
אתר מגורמי המשיכה האלו אינו מהגבוהים ביותר וכנראה שאינו עומד בפני
עצמו. עם זאת, שילובם הופך את המוצא התיירותי המוצע לאטרקטיבי ואף
למתחרה ביעדי תיירות עיקריים בעולם.
בהתאם לכך, האסטרטגיה השיווקית של ישראל כיעד תיירותי נגזרת מניתוח של
(1) קהלי היעד באצות המוצא העיקריות (2) המוצא התיירותי הקיים
והפוטנציאלי תוך התייחסות ליתרונות היחסיים הרלבנטיים.
בפעילות השיווק של ישראל בחו"ל נוטלים חלק מספר גורמים: (1) משרד
התיירות (2) התאחדות המלונות (3) ארגון מארגני התיירות בישראל. משרד
העקרונות המנחים את הפעילות השיווקית הם: (1) מיקוד מאמצי השיווק
בארצות יעד הנחשבות כבעלי פוטנציאל גבוה (2) מיצוב המוצא התיירותי בהתאם
להעדפות ולהרגלי הנופש של פלחי השוק הפוטנציאלים וזאת בהתאם למאפייני
המוצא הקיים: לקהל הרחב משווקת ישראל כארץ בעלת מטען היסטורי ודתי
לאוכלוסייה היהודית, בעיקר בארה"ב, משווקת ישראל כארץ המהווה את
המרכז הרוחני והרגשי של העולם היהודי (3) הפעילות השיווקית מתמקדת
בפרסום תדמיתי ומערכת יחסי ציבור.
בועז אפלבוים, מאיר שביט, "בתי מלון, הענף, קריטריונים, שמאות והנפקות". חשון תשמ"ח, אוקטובר 1987.
הורניק/ליברמן, "ניהול הפרסום", תשנ"ד - 1994, האוניברסיטה הפתוחה.
Swinyrd, William R. (1981).The Introduction Between Comparative Advertising and Claim Variation , Journal of Marketing Research , Vol. 18, 175-186.
Krugman, H. (1975). What makes advertising effective? , Harvard Business Review, 53, pp. 96-103.
Gorn, G.J. (1982), "The effect of music in advertising on choice: A Classical conditioning approach," Journal of Marketing, 46, pp. 94-101.
Baron R.A. Byrne D, Social Psychology Understanding Human Interaction , Allyn 9 Bacon, Inc. , 6 th ed. ) , 1991.
תירות · תיירות · מלונאות · נופש
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הקמפיינים של עמותות התיירות על החלטת הישראלים לצאת לנופש(עד 97)", סמינריון אודות "השפעת הקמפיינים של עמותות התיירות על החלטת הישראלים לצאת לנופש(עד 97)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.