עבודה מס' 061165
מחיר: 374.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ייצוג נשים, גברים ומשפחה כפי שהדבר בא לידי ביטוי בסיטקום "כולם אוהבים את ריימונד".
11,725 מילים ,13 מקורות ,2002
הסיטקום האמריקאי היום: חדשני או קופא על שמריו בכל
הקשור ליחסי הכוחות בין המינים
"כולם אוהבים את ריימונד"?
תוכן עניינים
מבוא
פרק שני: תיאורטי
טקסט פופולרי
התפתחות הקומדיה
קומדיית מצבים
מבנה קומדיית המצבים
סטריאוטיפים בקומדיית מצבים
אפיון דמויות
הקהל אוהב סיטקום
שינויים חברתיים והשלכותיהם על מיגדר
תיאוריות פמיניסטיות
פרק שלישי: מתודולוגיה
פרק רביעי: אינטגרציה
סיכום
ביבליוגרפיה
בחרתי לנתח בעבודה את הסיטקום האמריקאי "כולם אוהבים את ריימונד". מדובר
בקומדיית מצבים אמריקאית שהחלו בשידורה בארה"ב בשנת 2000. זו קומדיה
שמבוססת על סטאנד- אפ מפורסם של יוצר הסדרה והשחקן הראשי, ריי רומאנו.
הסדרה מבוססת על משפחתו האמיתית, מובן שמוצגות בסדרה סיטואציות מוגזמות
במטרה להצחיק את הקהל.
בעזרת הסדרה אני מנסה לבחון את הסיטקום האמריקאי: האם הוא דינמי ומשתנה
עם המציאות, או שמה הוא סטטי יחסית וממשיך לשקף את אותם ערכים
אמריקאיים שמרניים של המשפחה האידילית מהפרברים?
הסדרה נחשבת לסדרה מהזרם המרכזי (main stream) בטלוויזיה האמריקאית
והביטוי הברור לכך הן הזכיות שהסדרה גרפה בטקס ה"אמי" השנה ובשנה שעברה,
פרסים לשחקנים הראשיים ולשחקני המשנה.
בכדי לבחון את הסוגייה המרכזית אסקור את התפתחות הסיטקום האמריקאי
לאורך חמישים השנים האחרונות, אבדוק את הערכים שהוצגו בסיטקום בכל תקופה
ואנסה לפרוט את הערכים: כיצד מוצגת דמות האישה, כיצד מוצגת דמות הגבר
וכיצד מוצגת המשפחה, דהיינו סטריאוטיפים, ואיך כל אלו מרכיבים את ה"חלום
האמריקאי" בכל תקופה ותקופה.
אבחן את הסדרה כמקרה בוחן של הטקסט הפופולרי, כפי שהגדירו פיסק ,(Fiske
(1989, pp.103, אנסה להמחיש כיצד באים לידי ביטוי הפרמטרים שהגדיר פיסק.
איילון, י. (עורך) (1994), תקשורת ההמונים המשודרת - והחברה, תל- אביב: הוצאת איילון.
ברגר, א. (1995), מבוא לתקשורת, תל- אביב: הוצאת משרד הביטחון.
כספי, ד. (1993), תקשורת המונים א, תל- אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
פוסטמן, נ. (2000), בידור עד מוות, תל- אביב: ספריית פועלים.
פיסק, ג'. (1995), "פוליסמיות ופופולריות", מקראה לתקשורת המונים, עורך: כספי, ד., תל- אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
Fejes, F.J. (1990), "Masculinity as Fact", in: Past Study on Men and the Media, pp. 9-22.
Fisk, J. (1989), Understanding Popular Culture, London: Routledge.
Himmelstein, H. (1984), Television Myth and the American Mind, New- York: Praeger.
Gunter, B. (1995), Television and Gender Representation. London: John Libbey.
Mulvey, L., "Afterthoughts on `Visual Pleasures and Narrative Cinema' Inspired by Duel in the Sun", in: Peneley, C., (ed.), (1988), Feminism and Film Theory. New York: Routledge.
Mellencamp, L. (1997), "Situation Comedy, Feminism and Freud: Discourses of Gracie and Lucy", in: Brunsdom, C., D`Acci, J. and Spigel, L. (ed.), Feminist Television Criticism. Oxford: Clarendom Press.
Stam, R., Burgoyne R. Flitterman-Lewis, S. (1987), New Vocabularies in Film Semiotics. London and New York: Routledge.
Kaplan, E.A, (1992), "Feminist Criticism and Television", in: Allen C.R. (ed.), Channels of Discourse, Reassembled. The University of North Carolina Press.
טלביזיה · טלוויזיה · טלויזיה · טקסט · מצבים · משפחה · סטריאוטיפ · סיטקום · פופולרי · פמיניזם · קומדיה · קומדיית · ריימונד
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיטקום אמריקאי - חדשני או קופא על שמריו", סמינריון אודות "סיטקום אמריקאי - חדשני או קופא על שמריו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.