שוק היוגורט בישראל עובר שינויים בשנים האחרונות. שינויים אלו נובעים בעיקר משינויים במאפייני התנהגות הצרכנים שנבע מגידול במודעות לנושאי בריאות ותזונה נכונה. בעוד שבעבר נטו הצרכנים לרכוש מוצרים ניגרים הרי שישנה מגמה בשנים האחרונות למעבר למוצרים "מתוחכמים יותר" בעלי ערך מוסף.
חברת שטראוס ומותג דנונה שבראשותה הייתה השליטה הבלתי מעורערת בשוק היוגורט בכל הקטגוריות, אך השוק עבר מהפך רציני כאשר נכנסה תנובה לקטגוריית יוגורט הפרי עם מותג ה"יופלה". שטראוס לא חזתה מהלך זה והשקיעה מאמצעים רבים לצמצם את הנזק שנגרם לה.
על אף שבחלק מהקטגוריות בשוק היוגורט החברה מחזיקה מותגים אשר הינם מהמותגים המובילים בקטגוריות השונות, החברה צפויה להתמודדות קשה לשמירת הובלתם לא רק מצד מתחרתה ההיסטורית תנובה אלא גם מצד חברת טרה שזוכה כעת לגיבוי פיננסי עשיר ומגלה סימני צמיחה בנתחי השוק שלה.
לאור זאת, החברה נמצאת בפני מצב בו אחד מהמותגים העיקרים שלה השולט בקטגוריית הפרוביוטיקה עשוי לאבד מכוחו, שעלול להשליך על שאר קטגוריות שכן נחשב למוביל מבחינת חדשנות ותורם למיצוב החברה ומוצריה כאיכותיים.
חברת שטראוס השכילה גם להבין כי מעבר לתכונות הפונקציונאליות של מוצריה עליה להתאים את מוצריה למגמה שהתפתחה בשוק ולצרף למוצריה ערכים חווייתיים, ועל כן פעלה החברה באסטרטגיית בידול -תוך הדגשת הרגש והחוויה האישית שמלווים את מוצריה.
הבעיה המרכזית שזוהתה נובעת מהעובדה כי 3 מותגים עיקריים מניבים את מירב ההכנסות של שטראוס ועל כן גמישותה לשינוי כשלהו בשוק אינה קשיחה. הבעיה היא כי טרה כחברה חדשנית תהפוך לשחקן שלישי בשוק היוגורט וביכולתה להיכנס לשוק הפרוביוטי שנמצא בשליטה בלעדית של מותג האקטימל והנו קורץ, שכן הרווחיות בו פר-מוצר הנה גבוהה מאוד.
על סמך ניסיון העבר ניסינו לחזות את המגמות הצפויות להתחזק בו בהמשך, הגענו למספר חלופות פעולה הניצבות בפני החברה לצורך שמירה על כוחה ביחס למתחרות פוטנציאליות בשוק היוגורט ובשוק ה פרוביוטי בפרט.
החלופה אותה אנו מציעים היא חלופה של מתיחת מותג האקטימל, ע"י יצירת תתי מותגים שיותאמו לקהל הילדים והמשפחות, מתוך ראייה אסטרטגית של יצירת ביקוש בקרב הילדים במקביל למסע הסברתי שנערך בימים אילו בארץ בקרב קהל הצרכנים המבוגר. פעולות אילו הכרחיות על מנת ליצור התאמות לקהל היעד, מיצוב והגדלת הנאמנות על מנת למנוע אובדן מובילות קטגוריאלית כמו במקרה עם יופלה.
תוכן עניינים:
רקע
מגמות ותנודות בענף המוגזים
PEST-D
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
ניתוח מתחרים
קהל הלקוחות וכושר המיקוח שלהם
הספקים וכוח המיקוח שלהם
הזדמנויות ואיומים בענף
חסמי כניסה ויציאה
גורמי מפתח להצלחה
סיכום אטרקטיביות הענף
ניתוח פנימי שטראוס
הבעיות השיווקיות
חליפות אפשריות לפתרון
ניתוח כמותי של החלופות
דיון, מסקנות והמלצות
מקורות
נספח
הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.
תמהיל שיווק · תנובה · מוצרי חלב
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שוק היוגורט בהתמקדות על חברת שטראוס.", סמינריון אודות "ניתוח שוק היוגורט בהתמקדות על חברת שטראוס." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.