עבודה מס' 062115
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: עבודה העוסקת בשיטות המיון המאפשרות בניית מודלים של סגנונות חברתיים.
3,849 מילים ,13 מקורות ,2002
הניסיונות למיין אנשים לסוגים על פי התנהגותם, החלה עוד בתקופתו של היפוקרטס, "אבי הרפואה", אשר בשנת 400 לפה"ס הבחין, על פי הסתכלות וחכמת חיים, בין ארבעה מיני טיפוסים: הטיפוס הסנגויני - העליז; הטיפוס הפלגמטי - האדיש והאיטי; הטיפוס המלנכולי - בעל מרה שחורה והטיפוס הכולרי - מהיר הכעס.
כיום, הן התיאוריות השונות על התנהגות חברתית והן שיטות המיון המאפשרות בניית מודלים של סגנונות חברתיים, מתבססות רובן הגדול על האסכולה הביהיוויוריסטית. אנשי האסכולה הזאת התעסקו בבעיות של "מה" ו"איך": מה אנשים עושים, איך הם מתנהגים במצבי מתח או במצבי חסך. מטרתם הייתה להגיע לתצפית אובייקטיבית ומהימנה ככל האפשר על ההתנהגות האנושית.
כדי להגיע למיון סוגי ההתנהגות השונים לפי קטגוריות מדעיות, נטו החוקרים אל הגישה התיאורית. הם נהגו להתבונן בקבוצות אנשים בתנאי מעבדה, לעקוב אחר התנהגותם החברתית, לרשום בפירוט את תוצאות תצפיותיהם ולאחר מכן להגיע להכללות המאפשרות לסווג אנשים על סמך דפוסי התנהגותם השכיחים. (בר-אל, צ. ו נוימאיר מ. (1992); האוניברסיטה הפתוחה;
שוורצוולד, י. 1990).
אלא, ששיטה זאת התגלתה כמסורבלת ובלתי ישימה ככל שהיא נדרשה לענות על צרכים מעשיים, כמו: כיצד לנבא את התאמתו של אדם לתפקיד מסוים, או את יכולתו להשתלב בעבודת צוות וכדומה.
תפנית בכיוון הזה נוצרה בתחילת שנות ה-60 בעבודתו של הד"ר ג'יימס טיילור. הוא בחר ביחידת מיון שאיננה תיאור מצב המשתרע על מספר מילים, אלא מילה בלד: שם תואר. הוא ערך רשימה של שמות תואר והגיש ואתם ל1600- עובדי חברה מסוימת, כל אחד התבקש לסמן את התכונות המאפיינות אותו, לדעתו. כאשר בדק טיילור מיתאמים בין התכונות השונות, הוא מצא כי יש אשכולות של תכונות אשר שכיחות הופעתן ביחד היא גבוהה במיוחד, ומהם ניתן לגזור סולמות שונים. הסולמות על פי שיטתו הם: א. סולם של מידת הביטחון העצמי; ב. סולם של מידת ההתחשבות; ג. סולם של מידת הקונפורמיות; ד. סולם של מידת המתינות; ה. סולם של מידת
הנוקשות, (האוניברסיטה הפתוחה; שוורצוולד, י., 1990).
תוכן העניינים:
מבוא
הסולמות למדידת האנשים סולם התקיפות
סולם הפתיחות
ארבעת הסולמות החברתיים
השונות בין האנשים
ביבליוגרפיה
גורדון, ד', אבישר, מ', אהרוני, ד', אלקון, א', כץ, מ' ועטיה, נ' (1994). הוראה בכיתה ההטרוגנית על-פי סגנונות קוגניטיביים. בתוך: י' ריץ' ור' בן-ארי (עורכים), שיטות הוראה לכיתה הטרוגנית (ע' 99-104). אבן-יהודה: רכס.
בר-אל, צ. ו נוימאיר מ. (1992) מפגשים עם הפסיכולוגיה. תל אביב: רכס.
גירץ, ק' (1990). פרשנות של תרבויות. ירושלים: כתר.
דר, י' ורש, נ' (1988). אינטגרציה חינוכית והישגים לימודיים: סיכום והערכה של המחקר בישראל. מגמות, לא, 180-270.
האוניברסיטה הפתוחה: (1992) אישיות, תיאוריה ומחקר. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.
רזאל, ק' ורזאל, מ' (1982). השוואת העמדות של ישראלים ממוצא מזרחי ושל ישראלים ממוצא מערבי כלפי האינטגרציה בבית הספר. מגמות, כז(4), 425-430.
שביט, י' וארד, ח' (1987). אינטגרציה בחינוך ופערים בין עדתיים בציונים ובשאיפות לימודיות. מגמות, ל(3), 288-304.
שוורצוולד, י. (1990) אשנב לפסיכולוגיה חברתית. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
Burden, D.S. (1986, November). Teacher developed writing curriculum for culturally diverse classrooms. Paper presented at the annual meeting of the National Council of Teachers of English, San Antonio (ED 278025).
Eilam, B. Finegold, M. (1992). The heterogeneous class: A solution or just another problem? Studies in Educational Evaluation, 18(2), 165-178.
Feldhusen, J.F. Moon, S.M. (1992). Grouping gifted students: Issues and concerns. Gifted Child Quarterly, 36(2), 63-67.
Gardner, H. Thomas, H. (1988). New research on intelligence. Learning, 17(4), 37-39.
Guri-Rozenblit, S. (1989). Narrowing social gaps in Israel through high school and university education. Education And Society, 7(2), 63-69.
תוקף · סולם · סיווג · התנהגות · חברתית · תכונה · שונות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפולוגיה של אנשים", סמינריון אודות "טיפולוגיה של אנשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.