עבודה מס' 061021
מחיר: 203.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מדוע בנים בוחרים פחות במגמת תיאטרון בבתי הספר התיכוניים מאשר בנות.
7,270 מילים ,17 מקורות ,2001
כמורה לתאטרון, אני מודע מזה שנים לכך שמגמות התאטרון מאוכלסות ברובן הגדול מאד בבנות. נשאלת השאלה: מדוע זה כך? מדוע ישנה נטייה חזקה יותר אצל בנות לבחור במגמת התאטרון, בעוד בנים מעדיפים בדרך כלל להדיר רגליהם מהמגמה?
לכאורה, העובדה שבמחזאות יש תפקידי בנים יותר מאשר תפקידי בנות, צריכה הייתה לגרום לכך שיותר בנים יגיעו למגמה, אך, כאמור, לא כך הוא.
שאלה מרכזית זו מובילה לשלוש שאלות נוספות:
1. האם זה מקרי? או במלים אחרות: האם יש בכלל טעם לחקור את הנושא. נניח, שהייתי מוצא, שיש אחוז גבוה יותר של אטרים במגמת תיאטרון מאשר בכל המגמות האחרות. היה טעם לחקור את הסיבה לכך? האם הסיבה שאדם צעיר בוחר במגמת תיאטרון קשורה יותר במבנהו הרגשי-אישיותי, בכשרונותיו, במודלים, בחברים שבחרו במגמה ובעוד גורמים מאשר במינו (זאת אומרת במגדרו)?
2. מהו מגדר? מהו בעצם ההבדל בין גבר לאשה? אם נצליח לשים את האצבע על-כך בצורה מדוייקת, אולי נוכל לקבוע, מהן סיבות להעדפתו של מגדר זה לבחור בלימודי תיאטרון יותר מאשר העדפתו של המגדר השני? אולי יש בכלל יותר משני מגדרים? או אין בכלל הבדל בין המגדרים?
3. מה אפשר לעשות כדי שזה לא יהיה כך? אם זה מפריע, שאני מלמד בעיקר בנות (האם זה באמת מפריע לי? למה?), אולי הניתוח שבעבודה זו יעזור לי ולאחרים לשנות את המצב!
אני משער כי הסיבה המרכזית לכך שבנים מעדיפים שלא לבחור את מגמת התאטרון, היא שהמקצוע נחשב כפחות, קודם כל מבחינה כלכלית. תכופות אנו שומעים מתלמידים את המשפט: "ומה יצא לי מהמקצוע הזה?", רוצה לומר, אין במקצוע הזה עתיד כלכלי שיסייע בידי לחיות ברווחה בעתיד.
לא אפריד את סקירת הספרות מגוף העבודה. איפה שיתאים ציטוט של מקור רלוונטי, אעשה זאת.
בפרק הראשון אציג מחקר קטן שערכתי יחד עם עמיתי, מורה לתיאטרון באשדוד.
בפרק השני אנסה לסקור את הספרות הפסיכולוגית, שמתייחסת לגיל ההתבגרות, בפרק השלישי אדון במושג ה'מגדר', בפרק הרביעי אנסה לבחון, האם אפשר לומר על אומנות התיאטרון, שהיא אומנות 'נשית' או 'גברית'; בפרק החמישי ארחיב מעט על ההקשר הכלכלי, שהוא להערכתי הסיבה העיקרית למיעוט הבנים במגמות התיאטרון, ובפרק האחרון אוסיף עוד שתי סיבות נוספות, אחרונות.
תוכן עניינים:
הקדמה
מספרים
הנער הנבוך
זה גבר?
תיאטרון, נשיות וגבריות
שעה קלה על כלכלה
במה, יהדות וכיבוש
סיכום
ביבליוגרפיה
דן אוריין: יהדותו של התיאטרון הישראלי, הקיבוץ המאוחד, ת"א 1998
חנה איילון: בבואה של העתיד: היבטים כלכליים של שאיפות בנים ובנות בתחום התעסוקה. מגמות, ל"א]2[, 1988, 151-133.
שפרה אפשטיין: 'דניאל-שפיל' בחסידות בובוב, האוניברסיטה העברית, ירושלים, 1998
ג'ונסון, רוברט: הוא. אור-עם, ישראל, 1998.
צבי גלייזר: כמה גורמים הקשורים בבחירת המגמה בבית-הספר התיכון העיוני בישראל. מגמות, כ"א]4[, אוגוסט 1975, 476-463.
שמעון לוי: מקטרים בבמות. הוצאת אור-עם 1992
מאיר, אלחנן וכמון, אני: הקשר בין הנטיות לבין בחירת המגמה בתיכון. מגמות, י"ז]4[, 1971, 372-365.
רבקה מנוביץ: הקריאה לתיאטרון יהודי "מגוייס", דימוי 5-6
פלדמן, שושנה: השפעת מין ומערך על תכנון קריירה מקצועית של מתבגרים. הייעוץ החינוכי, ה', 1995, 144-123
יהודית שובל: : עניין מקצועי ותפקידי מין. מגמות, י"ב]3[, 1963, 251-244.
גדעון תלפז: התיאטרון בספרות התלמודית. במה 9/10 עמ' 17
במה · דימוי · הורים · החלטה · החלטות · חשיפה · כלכלה · מבוכה · מגדר · מגמות · מקצוע · מקצועיות · נער · נערה · נערות · נערים · סטריוטיפים · פחד · רגשות · תאטרון
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בושת הנערים - מגדר ולימודי תיאטרון בבתי הספר התיכוניים בישראל", סמינריון אודות "בושת הנערים - מגדר ולימודי תיאטרון בבתי הספר התיכוניים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.