היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייחודיותה של המוזיקה הרומנטית בהשפעתה על רגשות ובהעצמתם

עבודה מס' 070580

מחיר: 169.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו תעסוק במשמעותה של המוסיקה הרומנטית בהשפעה על רגשות ובהעצמתם. העבודה תסקור מלחינים בולטים בתקופה הרומנטית שרגשותיהם השתקפו ביצירותיהם.

6,455 מילים ,29 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

חוויה מוסיקאלית היא חוויה רגשית עוצמתית. הסיבה העיקרית של רוב האנשים לקשר עם מוסיקה, היא החוויה הרגשית. אנשים חווים מוסיקה בדרך כלשהי בחיי היום יום שלהם, לרוב עם תגובה רגשית נלווית.
עבודה זו תעסוק במשמעותה של המוסיקה הרומנטית בהשפעה על רגשות ובהעצמתם. העבודה תסקור מלחינים בולטים בתקופה הרומנטית שרגשותיהם השתקפו ביצירותיהם.
הפרק הראשון יבהיר כיצד המוסיקה עשויה להשפיע על הרגשות. הפר יסקור אלמנטים במוסיקה ומשמעותם הפסיכולוגית, יבאר כיצד המוסיקה משפיעה על האמוציה גם מבחינה ביולוגית ולאחר מכן יסביר הפרק מהי כוחה של המוסיקה ביצירת חוויה רגשית חיובית, תוך התייחסות לארבעת האלמנטים המוסיקליים ולמוסיקה כמביאה להשגות רוחניות.
הפרק השני יפרט את התפתחות המוסיקה הרומנטית כפי שהיא משתקפת מהשינויים התרבותיים והשלטוניים. לאחר מכן יוצגו הסגנונות והמאפיינים במוסיקה הרומנטית, ביניהם: הרחבת התזמורת, התפתחות הפסנתר, תפיסה הרמונית חדשנית, מלודיה שירתית, מרחב דינמי מגוון, ואיפיונים צורניים ייחודים לתקופה זו. בסופו של הפרק יפורטו הענפים המוסיקליים השונים במוסיקה הרומנטית, המבטאים מהפכה ומקוריות לעומת חזרה לעבר, הצגת האדם והטבע כמרכיב ביצירות, בריחה מהמציאות, לאומיות ואקזוטיות.
הפרק השלישי יציג ארבעה מלחינים משמעותיים מהתקופה הרומנטית המשקפים ביצירותיהם את ערכי התקופה, ביניהם העצמת רגשות: בטהובן, שוברט, שופן וצ'ייקובסקי.
העבודה מתבססת על מגוון ספרות רחב ועדכני בנושאי מוזיקה ונפש בכלל ובנושאי המוסיקה הרומנטית בפרט. בעבודה זו עשויים למצוא ענין מורים למוסיקה ושוחרי מוסיקה המתעניינים בתקופה הרומנטית.

קטע מהעבודה:

התיאורטיקן הגדול של המוסיקה, היינריך שנקר, כותב כך: 'המוסיקה משקפת את נפש האדם, על כל השנויים החלים בה ועל כל מצבי רוחה'. (3)
פתגם סיני עתיק אומר: "המוסיקה בוקעת מלבו של האדם. כאשר רגשות נולדים, הם מובעים באמצעות צלילים וכאשר צלילים נולדים, הם מעניקים חיים למוסיקה". המוסיקה אינה אמנות במושג הצר של המילה. הסיבה לכך היא שהמוסיקה היא אמנות מופשטת. שכן, המוסיקה אינה נקלטת בראיה בעיני הבשר של האנושות. היא אינה ניתנת לנגיעה במוחש, אך נתנה לה חשיבות רבה בביטוי האנושי ובעוצמה שהיא מעבירה לאדם. ניתן לשוות לה צבע, צורה, גובה ועוד. למוסיקה תכונה נוספת שמעצימה את כוחה: היא אינטימית, אישית ואינדיבידואלית. המסתוריות מייחדת אותה מכל שפה. היא חודרת, פועלת על התת מודע, מפעילה רגשות, נוסטלגיה ומעוררת יחסים בין אישיים. (4)

מקורות:

ספרות יסוד
תלמוד בבלי
ספרות כללית
1. אברבאיה, ע' (2010). קיצור תולדות המוסיקה, כפר סבא: הוצאת המוסיקה אור-תו
2. אור א', אמיר ד' (2005). בשפה אחרת - תרפיה באומנויות - סיפורי טיפול, בן שמן: מודן
3. אמיר, ד' (2001). להיפגש עם הצלילים. ירושלים: אוניברסיטת בר אילן
4. באנט, ל', (1999), תרפיה במוסיקה- אמנות שהיא מעבר למילים. חמו"ל
5. בארנבוים, ד' וסעיד, א' (2002). קווי דמיון ופרדוקסים: על מוסיקה וחברה, תל אביב: עם עובד
6. בן-עזרא, א' (2008). להתרגש ממוסיקה, עבודה לקראת תואר שני, תל-אביב: מכללת לוינסקי לחינוך.
7. גלבר, י' (2007), היסטוריה, זיכרון ותעמולה, תל אביב: עם עובד.
8. דאנג'לו, ג' (2002), לרפא בעזרת הקול. תל אביב: אור עם
9. ירדני-יפה, ת' (2007). דרך הניגון: ביטוי, יצירה ותרפיה, ירושלים: הוצאת משפחה
10. כהן, י' (עורכת) (2012), תולדות המוסיקה: מימי הביניים עד המאה העשרים, תל אביב: מט"ח
11. כהן, ש', קציר, ר', שוורץ, ר', שניצר, ב' ושפיץ, ג' (2005). קיצור תולדות המוזיקה למגזר החרדי, ברנר
12. סיפמן, ג' (2007), בטהובן: חייו ויצירתו, תל אביב: מטר
13. סיפמן, ג' (2008), צ'ייקובסקי: חייו ויצירתו, תל אביב: מטר
14. סטור, א' (1966), מוסיקה ונפש, משמעות המוסיקה פרק 9, תל אביב: אחיאסף
15. סטנלי, ג' (1995). מוסיקה קלאסית: גדולי המלחינים ויצירות המופת שלהם, תל אביב: שבא
16. סקלס, ח' (1990). מוסיקה כמתווך טיפולי, ירושלים: האוניברסיטה העברית
17. פטר, י' ואסתרין, א' (1992). מוזיקה יהודית בפולין בין שתי מלחמות עולם, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.
18. צרי, צ' (2010), שוברט- מבט אל עולמו. בנימינה: נהר ספרים
19. צרי, צ' (2011), בטהובן: בעין הסערה, נהר ספרים
20. קמבל, ד' (1999). אפקט מוצרט, תל-אביב: אור עם
21. קוק, נ' (2005). מוסיקה, תל-אביב: ידיעות אחרונות וספרי חמד
22. רולי, ג' (1997). ספר המוסיקה: מראשיתה ועד ימינו, קלאסית, עממית, פופ ורוק, תל אביב: יבנה
23. שגב, ע' (1998), הסיפורים שמאחורי המוסיקה, תל אביב: המחברת
24. שטרן, הרב ש' (תשנ"ד). השירה והנגון המתוקנים, ירושלים: תורת ציון
מאמרים וכתבי עת
1. אמיר, ד' (1999). "צלילים לנפש: תראפיה במוסיקה עם ילדים", מפתח, 3, עמ' 40-70.
2. וולף, א' (2004) להקשיב למוסיקה שבתוכנו‬, פנים: כתב-עת לתרבות, חברה וחינוך, 27, עמ' 110-114. ‬
3. קליינר, הרב ד' (תשס"ג). "שפת הנשמה". עת לחשוב, תשרי תשס"ג, 37. בני ברק: אוצרות
4. רונן, ד' (1999). החינוך האומנותי במדינת ישראל, בתוך: פלד, א' (עורך). יובל למערכות החינוך בישראל, כרך ב'. (699 - 740). תל-אביב: משרד החינוך
ספרות אנגלית
Alvin, J, (1999), Music therapy for handicapped child, page 4, London: Oxford University press

תגים:

מוזיקה רומנטית · רגשות · רומנטיקה · רגשות · מוסיקה · רגש · אמנות · מלחינים · טיפול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייחודיותה של המוזיקה הרומנטית בהשפעתה על רגשות ובהעצמתם", סמינריון אודות "ייחודיותה של המוזיקה הרומנטית בהשפעתה על רגשות ובהעצמתם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.