היישום אינו מחובר לאינטרנט

גדר ההפרדה - המחלוקות סביב הקמתה

עבודה מס' 068875

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מעמדה המשפטי של גדר ההפרדה בפסיקת בג"ץ ובמשפט הבינ"ל.

12,316 מילים ,14 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בבעיות מתחום המשפט ההומניטארי הנובעות מבנייתה של גדר ההפרדה,
או כפי שכונתה ע"י רה"מ לשעבר אריאל שרון, "גדר הביטחון".
גדר זו, שהוחל בבנייתה בשנת 2002, מטרתה להוות מערכת של ביצורים ומכשולים במטרה
לחצוץ בין התושבים הפלסטיניים לבין מרכזי אוכלוסייה ישראליים ובכך למנוע חדירות של מחבלים פלסטיניים ובפרט מחבלים מתאבדים לשטח ישראל.
קיומה של הגדר מעורר בעיות הומניטאריות רבות, כדוגמת יצירת חיץ בין חקלאים פלסטיניים לבין אדמותיהם. כמו כן, מתנחלים רבים נותרו כשמקומות מושבותיהם נותרו מחוץ לגדר והנסיעות דרך המעברים גורמות מטרד רב לתושבי היישובים ולקרוביהם .

בעבודה זו אנו נבחן את מעמדה המשפטי של גדר ההפרדה הן בפסיקת בג"ץ, היינו במשפט הישראלי והן במשפט הבינ"ל (חוות הדעת של בית הדין בהאג).
כמו כן נבחן את מעמדה המשפטי של גדר ההפרדה מן הזווית הישראלית והבינ"ל כאחד. הנושא ייבחן כאמור לאור פסיקת בג"צ וכן עמדותיהם של ארגוני זכויות האדם וכלי התקשורת.
כמו כן, ייבחן הנושא מן הזווית הבינ"ל נוכח עמדת האו"ם בנושא וחוות הדעת של ביה"ד הבינ"ל בהאג ובכלל זה אף נבדוק האם אימץ ביהמ"ש העליון את פסיקת ביה"ד הבינ"ל בהאג אל תוך פסיקתו שלו בנושא הגדר.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 הרקע להקמת הגדר
3 רקע פוליטי, מדיני וביטחוני
4 מעמדה המשפטי של הגדר בפסיקת בג"ץ
4.1 ביקורת שיפוטית ובטחון המדינה
4.2 מעורבות בג"צ בסוגיות הקשורות לשטחים המוחזקים
4.3 שאלת הלגיטימיות של הגדר
4.4 הויכוח סביב תוואי הגדר
5 חוות דעתו של ביה"ד הבינ"ל לצדק
6 התייחסות בג"ץ לעמדתו של בית הדין הבינלאומי
6.1 תחולת הדין הבינ"ל על הנעשה בשטחים
6.2 התייחסותו של ביהמ"ש העליון למשפט הבינ"ל בעניין הגדר
7 סיכום
8 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מן הראוי לציין כי בית המשפט העליון רואה עצמו מוסמך, עקרונית, לדון ולבקר החלטות של רשויות ביטחון, ולהפעיל לגביהן את הכללים המקובלים של הביקורת השיפוטית. כבר עם קום המדינה, בפסק הדין אל כרבוטלי(19), החיל בית המשפט את האיסור לפעול ללא סמכות חוקית על ההחלטה של גורמים ביטחוניים לעצור אדם, שנתקבלה על פי תקנות ההגנה לשעת חירום. נקודה זו ראויה לציון ולו רק משום שהיא איננה טריוויאלית אם בוחנים אותה על רקע עמדתם של בתי משפט במדינות אחרות בתנאים דומים. אלא שגם בבית המשפט העליון אצלנו לא נותרה הכפיפות של רשויות הביטחון לשלטון החוק עניין טריוויאלי לחלוטין(20). ודומה כי החריג הבולט (הגלוי) ביותר לתפיסה זו הוא פסק דינה של המשנה לנשיא בן פורת בפסק הדין הידוע בפרשת השב"כ שבו קבעה:

תגים:

גדר ההפרדה · פוליטיקה · שטחים כבושים · שטחים מוחזקים · אינתיפאדה · פיגועים · מחבלים מתאבדים · מלחמה · פוליטיקה ומשפט · המשפט הבינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גדר ההפרדה - המחלוקות סביב הקמתה", סמינריון אודות "גדר ההפרדה - המחלוקות סביב הקמתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.