עבודה מס' 068631
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מחקר שבוצע בשכבות א'-ו' במטרה לבחון באיזה מידה השעות אלה מיושמות ומשפיעות על התקדמות התלמידים בשכבות השונות ובמקצועות שונים בבית הספר.
11,004 מילים ,13 מקורות ,2010
נושא המחקר הנוכחי הוא יעילות של השעות הפרטניות, שהן חלק מרפורמת "אופק חדש", בשכבות א'-ו' בבית הספר בו אני עובדת, במטרה לבחון באיזה מידה השעות אלה מיושמות ומשפיעות על התקדמות התלמידים בשכבות השונות ובמקצועות שונים בבית הספר. המחקר בודק את המהלך (הביצוע) של כל מורה ביחס להתקדמות הישגי התלמידים שקיבלו שעות הפרטניות בהתאם להיבטים ביצועיים שונים, שהם מקום וציוד, מאפייני הקבוצה - פיזי, הרכב הקבוצה; דידקטי - תכנון ודרכי הוראה; פדגוגי - התכנים, הכשרה, עמדות ודרכים שיכול בית הספר לעלות את הרמה הביצועית ולצמצם את הפערים. המחקר בודק גם כיצד השעות הפרטניות נתפסות בעיני המורים בבית הספר ואילו תהליך עברה המערכת הבית-ספרית במסגרת אופק חדש במהלך השנה ליישומה. "להשגת שיפור משמעותי בתוצאות של מערכת החינוך קיימים שלושה עקרונות מרכזיים: 1). איכות של מערכת החינוך אינה יכולה לעלות על איכות המורים שלה. 2). הדרך היחידה לשפר תוצאות היא על ידי שיפור ההוראה.
3). בכדי להגיע לתוצאות גבוהות ברמה בינלאומית חובה להטמיע מנגנונים שיבטיחו שבתי הספר יעניקו הוראה ברמה גבוהה לכל ילד".(דוח מקנזי, 2007).
בשנת התשס"ח החלה במערכת החינוך הרפורמה "אופק חדש". בעקבות רפורמה זו נוספו שעות לימוד רבות לבתי הספר היסודיים. שעות אלה מכונות "השעות הפרטניות". הן מיועדות להוראה-למידה ליחידים או לקבוצות שגודלן אינו עולה על חמישה תלמידים. שינויים אלה מעשירים את האפשרויות העומדות לרשות המורים להבאת כל תלמיד ותלמידה להישגים הנדרשים (סטנדרטים). הפעילות בקבוצה הקטנה יכולה להוות המשך לפעילות החינוכית-לימודית בכיתה לצורך תרגול, העמקה או/ו הרחבה. היא יכולה להוות הכנה ללמידה בכיתה על ידי בניית ידע ומיומנויות שייעשה בהם שימוש במסגרת הכיתה. היעדים להשגה באמצעות השעות הפרטניות הם: התאמת דרכי הוראה-למידה לפרטים שבקבוצה, קידום הישגים לימודיים, סגירת פערים, מעקב, הערכה ובקרה.
השנה, נכנס ביה"ס בו אני מלמדת לרפורמת אופק חדש ונחשפתי, כמורה במערכת, למכלול של קשיים ביישומן של השעות הפרטניות, החל בצד הארגוני, לדוגמה, זמן במערכת לביצוע השעות וכלה בצד הפדגוגי והדידקטי, לדוגמה, מה ואיך מלמדים בשעות אלו.
מטרת מחקר זה היא לבדוק את היעילות של שעות הפרטניות ולבחון את אופן הביצוע הקיים של שעות הפרטניות מול הישגים של התלמיד. בשיחה שקיימתי עם סגנית המנהלת שהיא אחראית על הפעלת השעות הפרטניות בבית הספר, היא הביעה את רצונה ליטול חלק פעיל במחקר ולסייע לי ככל שתוכל, מתוך הכרה בכך שהשעות הפרטניות הינן משאב רב עוצמה, ושמחקר מסוג זה יוכל לתרום להבנת הקשיים בהפעלת השעות הפרטניות ולסייע להטמעה טובה יותר שלהן בבית הספר בשנת הלימודים הבאה.
תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
רציונל, רשימת משתנים, שאלות המחקר
מתודולוגיה (מדגם, כלים, הליך המחקר)
שיטות המחקר
ממצאים
דיון
מסקנות
מגבלות המחקר
רשימת מקורות
נספח
אופק חדש · שעה פרטנית · שעות פרטניות · רפורמה · מחקר אמפירי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מידת היישום וההשפעה של שעות פרטניות על התקדמות התלמידים בשכבות השונות", סמינריון אודות "מידת היישום וההשפעה של שעות פרטניות על התקדמות התלמידים בשכבות השונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.