עבודה מס' 020443
מחיר: 203.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת צורת יישום שיטת איכות ניהול כוללת בחינוך, הצגת הבעיות והיתרונות ועוד.
3,481 מילים ,10 מקורות
מטרת עבודה זו היא לסקור את צורת ישום שיטת "איכות ניהול כוללת" - T.Q.M בחינוך, את הבעיות ואת היתרונות המוצעים על ידי החוקרים.
שיטת ה-T.Q.M תפסה מקום של כבוד במשק הישראלי ובכלכלה העולמית בכלל. שיטה זו הינה צרוף של גישה ניהולית כוללנית ואוסף טכנולוגיות של שיפור ארגוני.
טכנולוגיה זו מבוססת על חזון של מהות הארגון ועל אסטרטגית שינוי של הארגון והשגתו. ההערכה היא שבשנים האחרונות טכנולוגיה זו קונה לה יותר ויותר אחיזה במדינות מתועשות במערב. בין הסיבות לתפוצה המהירה ניתן להזכיר:
1.הפעלתה בחברות ענק במשק האמריקאי כולל "ווסטינגהאוז". "גנרל מוטורס", ועוד.
2.החלטה של משרד ההגנה האמריקאי להפעיל T.Q.M ביחידותיו ולהעסיק ספקים שיאמצו את הT.Q.M-
3. החלטת נאט"ו וכמה מדינות אירופאיות, כולל אנגליה לאמץ את גישת ה-T.Q.M.
מסע הצלב למען איכות המינהל נמצא עתה בעיצומו בשוק האירופי המשותף, והמוטו שלו הוא כי כל עובד באירגון אמור לקחת אחריות על איכות עבודתו, ושיפור איכות עבודתו, כל יום. המוטו לפי פרשנות חוקרים ישראלים הוא כי יש לאמץ חבילת התערבות, מרכיבים חיוביים הכלולים במספר סוגי נהול ובכך מתהווה גישת ה-T.Q.M- גישה אקלקטית.
העיקרון הוא שינוי מקיף וכולל בתרבות האירגון במטרותיו ובאסטרטגיה שלו, לדוגמא חברת CORNING GLASS WORKS הצהירה שאיכות המוצר חשובה לחברה בדיוק כמו הריווחיות כמטרת על של הקונצרן.
"T.Q.M" כתורה ניהולית שוללת לחלוטין עקרונות ישנים של שמירה על חשאיות בכל הנוגע ליצור ודוגלת בפתיחות. בתורה זו נעשה ניסיון לנפץ מיתוסים כדוגמת:
1.איכות גבוהה יותר קשורה בהכרח בעלות גבוהה יותר.
2.בלתי אפשרי לקבל מוצר נקי לחלוטין מפגמים באיכות.
3.בקרה איכות באירגון הינה תפקידה של מחלקה מיוחדת באירגון.
במקום מיתוסים אלו יש מיתוסים אחרים:
1.עניה על ציפיות ודרישות הלקוח, כל הזמן.
2.ניהול ע"י מניעת פגמי איכות.
3.מדידה של איכות ותכנון לטווח ארוך.
תוכן העניינים:
1.מבוא
2.מערכת החינוך כאירגון
3.גישת הT.Q.M - בחינוך
4. ישום השיטה הלכה למעשה
5.סיכום
6.ביבליוגרפיה
שירום א., "-T.Q.M לקראת ניהול איכות כוללת בישראל", נציבות שירות המדינה, 1991.
אלבוים דרור, "הרהורים על הכשרת מנהלים למוסדות החינוך", מינהל החינוך, י', 1980.
בידוול צ'ארלס, "מסגרות חינוך: בית הספר כאירגון פורמאלי", בתוך: מסגרות חינוכיות במערכות חברתיות, שפירא ופלג (עורכים), 1985.
סמואל יצחק, ארגונים- מאפיינים מבנים ותהליכים, אוניברסיטת חיפה, 1990.
עינבר דן," ניהול בית הספר ומנהיגות חינוכית", בית ספר וחינוך, הוצאת מגנס, ירושלים 1985.
פרידמן אביבה אלקיים, T.Q.E כחול לבן, ניהול התהליכים לתוצאות טובות במערכת החינוך בישראל, משרד החינוך, ת"א, 1994.
שמואלי אליעזר, "המאבק בין השלטון המקומי למרכזי על סמכויות במערכת החינוך, מינהל החינוך,יז', 1987.
שפירא ר., יחודיות חינוכית- חברתית, בתי ספר יחודיים, תכנון מדיניות החינוך, ירושלים, 1987.
KILMAN RALPH, GAINING CONTROL OF CORPORATE CULTURE, SAN FRANCISCO, 1985.
MEYERSON DERBA , "CULTURAL CHANGE: AN INTEGRATION OF THREE DIFFERENT VIEWS, J. OF MENAGMENT STUDIES, 11, 1987.
מערכת · שיפור · דמינגהם · ניהול · החינוך · הוראה · לימוד
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "T.Q.M ויישומו ע"י T.Q.E", סמינריון אודות "T.Q.M ויישומו ע"י T.Q.E" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.