עבודה מס' 066288
מחיר: 314.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: דיון בסוגיית ביזור הסמכויות ממשרד החינוך לבתי הספר תוך התמקדות בהנחה כי משרד החינוך אינו פועל לגיבוש מדיניות ביזורית אלא ממשיך להיות משרד ריכוזי.
15,271 מילים ,55 מקורות ,2003
מערכות ממשלתיות רבות בעולם ובישראל עוברות לידיים פרטיות. הסיבות להפרטה רבות הן וביניהם יעילות וחיסכון. מחד הניהול ישתפר, תשתפר היעילות והמצוינות, המינויים הפוליטיים יקטנו. הן הממשלה והן הציבור ייהנו משיטת הבעלות החדשה, בשל קבלת שירות\מוצר יותר טוב. אפשרות זו, אף שהיא נראית גרנדיוזית הינה אפשרית היות וקברניטי המשק הישראלי העדיפו את השיטה האמריקאית: פחות נכסים ממשלתיים ויותר ניהול פרטי. כך, לדעתם, תגדל הרווחה במשק, תגדל התפוקה והרווחיות של הגופים השונים.
שאלת המחקר היא האם תהליך הפרטת בתי הספר התיכוניים בזרם החינוך הממלכתי הפורמלי תביא לשיפור איכות החינוך ליעילות ולמצוינות. ומה מידת שביעות רצונם של השותפים במערכת.
בישראל בתי ספר פרטיים מובהקים הם מעטים. חלקם מיועדים לתלמידים שנפלטו ממערכת החינוך הפורמאלית. בית ספר כזה הוא לדוגמה תיכון ת"א, שאומנם הוא עסק לכל דבר אך גם הוא בפיקוח משרד החינוך ונהנה מחלק מתקציבי המשרד. אחרים הם חלק מרשת בינ"ל כמו ביה"ס הקתולי ביפו הנתמכים ע"י הכנסייה. בתי ספר אלו ריכוזיים אף יותר מבתי הספר הממלכתיים בישראל ואין להם כל חופש בחירה; לא בתחום התקציבי ולא בתחום הפדגוגי. (אין כאן הפרטה במובן הכלכלי של הכברת רווחים)- בשתי המקרים מדובר על מוסדות חינוך שהם מחוץ לזרם הממלכתי הפורמאלי. משרד החינוך מאפשר את קיומם של בתי ספר הנהנים מאוטונומיה מוסדית מרבית ונוטלים אחריות ישירה על תוצאותיהם החינוכיות זו המסגרת המאפשרת את קיומם של החינוך העצמאי החרדי, החינוך התורני של 'מעיין החינוך' מוסדות פטור, וכן החינוך הלא רשמי במסגרת מוסדות מוכרים לא תורניים, לרבות בית הספר של העדה הנוצרית. אני לא אתייחס למוסדות אלו כיוון שמוסדות אלו הם לא חלק מזרם החינוך הממלכתי הפורמלי .
עבודה זו תתרכז בהפרטת הזרם הממלכתי הפורמאלי שמומן כל השנים מתקציב הממשלה מכוח חוק חינוך חובה ורק בשני העשורים האחרונים החל לעבור תהליך של הפרטה ב"דלת האחורית".
העבודה להלן תסקור את השתלשלות ההתפתחות של ניהול החינוך, והסיבות המרכזיות שהביאו להכרה ביתרונות של אי התערבות בניהול בית ספר. העבודה תסקור את היתרונות והחסרונות של ניהול עצמי ומימון פרטי של בתי ספר, ההמלצות של מעצבי מדיניות החינוך והניסיון שנצבר בנושא בעולם.
לאחר מכן יערך מחקר ובו ישאלו מורים ומנהלים אודות הצלחת בתי ספר אלו- מה הם קיוו ומה היו התוצאות בפועל- הן מבחינת מערכת הניהול והן מבחינת הישגי התלמידים. כלי המחקר הם ראיונות חצי מובנים, כאשר אוכלוסיית המחקר תהיה מורים ומנהלים בישראל, תוך ניסיון לדגימה אופטימלית ככל האפשר.
תוכן העניינים:
מבוא
1. סקירה ספרותית
1.1 מינהל החינוך
1.2 בית ספר בניהול עצמי
2. מתודולוגיה
2.1 שאלת המחקר
2.2 שיטות מחקר
2.3 המשתנים
2.4 כלי המחקר
2.5 אוכלוסיית המחקר
2.6 המדגם
2.7 הליך המחקר
2.8 עיבוד הנתונים
2.9 מגבלת המחקר
3. תוצאות
3.1 מאפייני המדגם
3.2 תשובות התוכן
4. סיכום העבודה
5. ביבליוגרפיה
5.1 שאלון למורים
5.2 שאלות לעובד הרשות
5.3 שאלון למנהלים
5.4 דוגמא לראיון
מערכת החינוך · בתי ספר פרטיים · חינוך ממלכתי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המעבר מבתי ספר תיכוניים ממלכתיים לבתי ספר במימון פרטי שמספקים חינוך טוב יותר", סמינריון אודות "המעבר מבתי ספר תיכוניים ממלכתיים לבתי ספר במימון פרטי שמספקים חינוך טוב יותר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.