עבודה מס' 065612
מחיר: 312.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בדיקת הקשרים בין ההדרכה בארגון לבין שביעות רצון התנהגויות נסיגה של העובדים.
10,996 מילים ,57 מקורות ,2001
עבודה זו דנה בנושא ההדרכה בשירות הבולאי. השירות הבולאי, כמוסד ציבורי, מוציא את עובדיו מעת לעת להדרכות ולקורסים בנושאים שונים, הקשורים לעבודה או קשורים לנושאי העשרה כללים. עם זאת כמות ההדרכה נמוכה יחסית, לטענת העובדים.
על פי סקירת המחקרים והספרות עולה כי ההדרכה חיונית ביותר. ביצוע משימות בארגון מחייב ידע בנושאים שבהם מטפלים בעלי תפקידים שונים. הידע נרכש בתהליכי הכשרה/הדרכה שחלקם ארוכים וקשים תוך כדי הפנמת החומר. אך בדרך כלל רוב האנשים בדרגים הנמוכים אינם מומחים מסוג זה אלא התמחו לבצע מטלות מסוימות במהלך עבודתם או קבלו הכשרה קצרה ופשוטה למדי שלפי דעת המנהלים מספקת לעובדים בדרגים הנמוכים. ההדרכה הפורמלית חייבת להתקיים מפני שהיא משדרת מסרים לעובדים על החשיבות שההנהלה מייחסת להם ולתפקידם ולתכליתו והצלחתו של העסק בטווח הארוך.
זאת ועוד כדי לשרוד במערכת הארגונית המשתנה ההשקעה בלימוד לכל אורך העבודה, היא מחויבת המציאות. העובד יימדד ויתוגמל על בסיס הידע אותו הוא רוכש בעבודתו. חובת המעביד תהיה לתמוך בעובד במתן הדרכה הכוונה וייעוץ.
סקירת הספרות העלתה גם כי ישנם גורמים רבים לעזיבת עובדים: בינהם גורמים הקשורים בפרט ועובדים הקשורים בארגון. לגבי גורמים הקשורים בארגון יש לציין את האקלים הארגוני, המוטיבציה שלהם, וכמובן ההדרכה. התאוריות טוענות כי ניתן להקטין את הניידות אם יגבירו את ההדרכה ודרכה את שביעות הרצון.
על פי סקירת המחקרים עולה כי יש קשר בין התנהגויות נסיגה כביטוי של שביעות רצון, ושל שביעות רצון עצמו כגורם המושפע מהדרכה. עובד שלא מועשר, ולא זוכה להדרכה, מרגיש בדר"כ ממורמר. שביעות רצון, על פי הספרות מוגדרת כתגובה אפקטיבית (רגשית) כוללת או תגובה מצבית לאספקטים ספציפיים של סביבת העבודה כגון מדיניות הארגון, סגנון הניהול, השכר, הקידום וכמובן התפקיד עצמו.
גם הדרג הניהולי בשירות הבולאי עימו שוחחתי ציין כי הוא רואה חשיבות רבה ביציאה להדרכות בארגונים. לטענתו ההכרה בחשיבות השירות האיכותי מביאה ארגונים רבים לנקוט פעולות שיפור שאחת הפופולריות שבהן היא הדרכת עובדים בתחום זה. לדעתם, ההדרכה עוסקת לרוב בהקנית כלים תקשורתיים ואחרים אשר ישפרו את יכולת העובדים לתפקד בסיטואציות שגרתיות שונות.
המחקר שנערך להלן, הקיף את רוב עובדי השירות. המחקר בוצע באמצעות כלים להסקה סטטיסטית וממנו עולים ממצאים התומכים בהשערות המחקר:
- יש קשר מובהק בין יציאה להדרכה והעדרויות
- יש קשר שביעות רצון והעדרויות
- יש קשר בין כמות ההדרכה ושביעות רצון
- יש קשר בין יציאה להדרכה לבין שביעות רצון
- לא נמצא קשר בין יציאה להדרכה\שביעות רצון וכוונות עזיבה
המלצות המחקר מופנות להנהלת רשות הדואר, שהחל משנת 2001 קיצצה בתקציב ההדרכה, להוסיף תקציב לנושא ההדרכה ובו לשים דגש על קורסים המרחיבים את אופקי התלמידים ומכשירים אותם למילוי משימות הדרושות בשנות האלפיים.
לדעתי יש לבצע מחקר נוסף שיכלול את משתנה התפוקה של העובדים, שגם הם מדדים חשובים לארגון הרוצה לשמר את עצמו.
תוכן העניינים:
תקציר
1. מבוא
1.1 תאור הארגון
1.2 הבעיה העסקית
1.3 מטרות המחקר
2. סקירת הספרות
2.1 הדרכה
2.2 שביעות רצון
הקשר בין הדרכה לשביעות רצון
2.3 התנהגויות נסיגה
הקשר בין שביעות רצון להתנהגויות נסיגה
הקשר בין הדרכה להתנהגויות נסיגה
2.4 רציונל המחקר
2.5 השערות המחקר
3. שיטת המחקר
3.1 כלי המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 אוכלוסית המחקר
3.4 הדגימה
3.5 הליך המחקר
3.6 שיטת הניתוח
3.7 מגבלות המחקר
4. תוצאות המחקר
5. דיון בתוצאות
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה
8. נספח דוגמת השאלון
כוח · אדם · משאבי · אנוש · ארגון · חברה · מנהל · ניהול · שחיקה · עובד
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין הדרכה לבין שביעות רצון והתנהגויות נסיגה בקרב עובדי השירות הבולאי", סמינריון אודות "הקשר בין הדרכה לבין שביעות רצון והתנהגויות נסיגה בקרב עובדי השירות הבולאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.