עבודה מס' 065397
מחיר: 312.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: המקרה של חברת פלאפון.
9,950 מילים ,23 מקורות ,2001
עבודה זו עוסקת בעובדי חברת פלא-פון ובuדקת את הקשר בין השחיקה של העובדים כלפי החברה לבין עזיבתם את החברה או נטיות לעזיבה.
נושא השחיקה הינו נושא הנדון רבות בספרות. גם אם מקורות הלחץ ורמות השחיקה שונים בכל מקצוע ביטויי השחיקה בד"כ דומים : בהדרגה מאבד איש המקצוע עניין בעבודתו התלהבותו פגה, הוא מפתח עמדה שלילית כלפי עצמו , רגשות עוינות כלפי חבריו לעבודה ולקוחותיו , זלזול ואדישות. תופעות אלו עלולות להתבטא גם ברמת תפקודו של הארגון :מוסר עבודה ירוד, רמת ביצוע נמוכה, העדריות ושיעור תחלופה גדולים. חלק גדול מהחוקרים מצא כי שחיקה יכולה להיות גם צעד ראשון לקראת עליית המודעות העצמית, העשרת הבנה ושלב מקדים לצמיחה והתפתחות אישית . לכן אנשים שחוו שחיקה ולמדו להתגבר עליה , ייתכן וימשיכו בחיים טובים יותר.
רוב ההגדרות למושג שחיקה מתייחסות בצורה זו או אחרת לתהליך של אובדן אנרגיה נפשית וירידה בתפקוד כתוצאה מלחצים יום-יומיים נמשכים. השחיקה נוצרת מתנאי עבודה לוחצים הגורמים לאובדן משאבים פיזיים ונפשיים, האנשים שהופכים קורבנות השחיקה הם בעיקר אנשים דינמיים כריזמטיים ומכווני משימה, בעלי רמת ציפיות לא ריאלית אשר מתעקשים להמשיך במאמציהם להשיג אותן ציפיות . הוא מונה את הסימפטומים הנפוצים לתופעה בניהם : עייפות, ניתוק, שעמום וציניות ,חוסר סבלנות ועצבנות גוברת.
נקודות נוספות שנבדקו ה רמת המחויבות הארגונית של העובד והבדלים בין נשים וגברים. העבודה בפלאפון קשה שוחקת מאוד. נבדוק מהי השפעת השחיקה והלחץ בעבודה על נשים לעומת גברים. ואכן נמצא כי בספרות המחקרית יש נטייה לייחס לנשים יותר לחץ מאשר לגברים. בהתייחס להשפעות השלילות שיש על נשים המחקרים מצא כי הדבר פחות חמור מהמחקרים הקודמים היות ונמצא כי פעילות יתר מבריאה את האישה מבחינה נפשית וגופנית. היא יותר מרוצה מחייה ופחות מדוכאת. מכל מקום המחקרים עדיין מראים כי ישנו לחץ יותר על נשים במקרים כאלו.
הבעיה הזו של ניידות קרדינלית במיוחד בארגונים המעוניינים לצמוח כמו פלאפון, ולכן שומה עליהם להחזיק את העובדים באמצעים חוקיים:
1. שיפור המוטיבציה
2. התנהגות נאותה יותר כלפיהם
3. שיפור התנאים בעבודה
4. יצירת מחויבות ארגונית
5. הפחתת הלחץ או במקביל עלייה בשביעות הרצון.
השערות המחקר היו:
1. ככל שהעובד יותר שחוק הוא יטה לעזוב את החברה
2. ככל שהעובד מרגיש יותר מחויבות למקום העבודה כך הוא נוטה יותר לעזוב.
3. נשים תיטנה יותר להישחק וכתוצאה מכך תיטנה לעזוב את החברה.
אוכלוסיית המחקר מונה 460 צעירים וצעירות אשר מועסקים והועסקו בעבר כמוקדנים במוקד שרות הלקוחות. המוקדנים עובדים 6.5 שעות במשמרת 4 משמרות בשבוע (26 שעות שבועיות בממוצע). הדגימה היתה אקראית (נוחות), הווה אומר כל מי שאפגוש או שתהיה לי נגישות אליו. למוקדנים חולק שאלון ממנו אנסה לבדוק מהם הגורמים מהו המתאם בין השחיקה לבין המשתנים התלויים (נאמנות לארגון, וכד').
השאלון היה ארוך יחסית ולכן לתשובות הסופיות (משתנים אישיים) כמעט ולא ענו. שיטת הניתוח היא כמותית.
התוצאות הראו כי רוב העובדים מוטרדים ממקום עבודתם מסיבות שונות והם אינם מרוצים.
רוב העובדים מעוניינים לעזוב את החברה אולם לאור הכירם את המצב בשוק העבודה הכללי- ולאור התנאים הטובים יחסית שחברת פלאפון נותנת להם- הם מציינים כי אינם ששים לעזוב את החברה.
ראשי פרקים
1. תקציר
2. מבוא
נושא המחקר
תאור השירות והחברה
בעיית המחקר
3. סקירת הספרות
מהי שחיקה
הקשר בין לחץ לבין שחיקה .
הקשר בין שביעות רצון לשחיקה
גורמי המוטיבציה
הבדלי שחיקה בין נשים וגברים
4. שיטת מחקר
שאלות המחקר
השערות המחקר
המדגם:
כלי המחקר
ההליך
משתני המחקר
שיטת הניתוח
מגבלות המחקר
5. ממצאים
6. דיון בתוצאות
7. סיכום, מסקנות והמלצות
8. ביבליוגרפיה
עזיבה · פיטורים · התפטרות · אירגונים · תחלופת · עובדים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת השחיקה על כוונת העובד לעזוב את מקום עבודתו", סמינריון אודות "השפעת השחיקה על כוונת העובד לעזוב את מקום עבודתו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.