עבודה מס' 065177
מחיר: 349.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח החברה והסביבה העסקית, וביצוע סקר שוק.
10,205 מילים ,6 מקורות ,2004
חברת מקדונלד'ס הנה רשת מסעדות מזון מהיר בתחום הבשרי בעיקר אשר פרוסה בעולם כולו פריסה רחבה ביותר וכך גם בישראל.
יעד החברה הנו הגדלת מחזור המכירות ב-24% תוך 4 שנים (עד שנת 2010), ובמקביל צמצום העלויות והפיכתה של חברת מקדונלד'ס למובילה באופן חד-משמעי בין החברות למזון מהיר בתחום ההמבורגר בישראל.
נכון להיום, מעמד החברה הנו של מובילת שוק אך עדיין עם פוטנציאל צמיחה גבוה.
מטרת המחקר
בחרתי למקד את המחקר הנוכחי בהגדלת היקף המכירות של חברת מקדונלד'ס.
הגדלת היקף המכירות תעשה דרך מותג חדש שהנו המבורגר צמחוני ובפועל הוא מיועד לשני פלחי שוק שמקדונלדס עד היום לא הציע להם מוצר אטרקטיבי מקו המוצרים שלה. פלחי השוק הרלוונטיים הינם: פלח השוק הצמחוני ופלח השוק הדיאטטי.
אוכלוסיית המחקר - תושבי ישראל מגיל 18 ומעלה. אוכלוסיית המחקר כוללת כ- 3.25 מליון תושבים במסגרת של כ-860 אלף בתי אב. בפועל, כמות הנדגמים המתאימה למחקר הנוכחי מחושבת כאשר טעות הדגימה נאמדת בכ- 5% ורמת הביטחון נאמדת בכ- 95%.
כאשר אוכלוסיית המחקר גדולה מ-10,000 איש גודל הדגימה האופטימאלי הנו 400 נדגמים מינימום.
הלכה למעשה, במחקר הנוכחי נדגמו 100 צרכנים.
במחקר זה בוצע סקר כמותי טלפוני. נדגמה אוכלוסיית יעד בהתבסס על ספר הטלפונים הארצי.
דגמתי באמצעות ספרים אזוריים המרכזים את רשימת בתי האב בכל הארץ. יושמה דגימה טלפונית כאשר כל בית אב מהווה יחידת דגימה.
שיטת הדגימה הרלוונטית הנה דגימה הסתברותית המבוססת על דגימה ספציפית כדגימה אקראית פשוטה. שיטת דגימה זו מאופיינת כדגימה שדרכה נבחרים הנדגמים באופן אקראי והיא למעשה גם שיטת איסוף הנתונים האידיאלית.
תוכן העניינים:
פרק 1 - רקע
הצגת החברה ומוצריה
מטרות העל של החברה
פילוסופיית ניהול השיווק של הפירמה
הצגת התדמית
פרק 2 - סביבה עסקית
סביבה רחוקה
סביבה קרובה
ניתוח הענף
* חסמי כניסה ויציאה קיימים
* מעורבות הממשלה בענף
* ניתוח מחזור חיי מוצר
* ניתוח מודל בוסטון
* ניתוח מודל פורטר
* שיעור צמיחת השוק בשנים האחרונות
פרק 3 - פרופיל החברה
* ייצור ומלאי
* מחקר ופיתוח
* השיווק
* כח אדם
* מימון וכספים
פרק 4 - המחקר
מטרת המחקר
גבולות המחקר
אוכלוסיית המחקר
שאלות והשערות המחקר
שיטת הדגימה
השערות המחקר
שאלון המחקר
מהלך המחקר
הצגת תוצאות המחקר וריכוזן
ניתוח ההשערות
מסקנות והמלצות
פרק 5 - החלטה אסטרטגית ויישום האסטרטגיה הנבחרת
שלב א'- קביעת יעדים אסטרטגיים
שלב ב -הצגת החלופות העומדות בפני הפירמה
שלב ג' - בחירת החלופה
שלב ד'- יישום החלופה הנבחרת ע"י 4 מרכיבי תמהיל השיווק.
שלב ה'- תוכנית ליישום האסטרטגי
ביבליוגרפיה
הערת מערכת: מקורות העבודה הם כתבות עיתונות ואתרי אינטרנט.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חלופות אסטרטגיות לחברת מקדונלדס", סמינריון אודות "חלופות אסטרטגיות לחברת מקדונלדס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.