היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מחיר ואיכות, לבין היקף המכירות של ארוחת צהרים מוכנה לילדים של חברת עלית

עבודה מס' 064760

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שוק שמטרתו לבדוק את החדרת המוצר.

10,532 מילים ,35 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

שוק הצרכנות בארץ רווי מבחינת מוצרים- יבוא ויצור מקומי, אולם עדיין ניתן להחדיר לתוכו מוצרים בעלי יחודיות מסוימת.
מובן שהיקף מכירות קטן מהרצוי פוגע ברווחיות שהיתה יכולה להיות מושגת באמצעות היקף מכירות גבוה יותר.
העבודה הנוכחית עוסקת בחברת עלית- מהחברות הותיקות בארץ והאמינות ביותר. החברה מעוניינת להיכנס לשוק עם מוצר חדש- ארוחת צהרים מוכנה לילדים. לפי ניסיון העבר של החברה, השקעת משאבים בפרסום בלי מחקר שוק לא יעילה.
שוק האוכל הוא שוק צפוף למדי ויש בו תחרות. ענף המזון בישראל הינו ענף מפותח מאוד. הממשלה מגינה עליו באמצעות מכסים ומיסים.

המותג הוא מותג פרטי ששייך לחברה עצמה והיא רוצה לשכנע את הילדים בעיקר (וגם את ההורים) כי ירכשו אותו. החברה מעריכה כי כיום יש שוק גדול יחסית לארוחות מוכנות לנוכח העובדה שבהרבה משפחות שני בני זוג עובדים מחוץ למשק הבית.
סקירת הספרות העלתה כי לכל חלק מאסטרטגיית השיווק יש חשיבות: מחיר, פרסום וכד'. כאשר מדובר במוצר בעל תדמית יחודית לעיתים המחיר פחות חשוב; לקשר מחיר-איכות הנצפה על ידי הצרכן השפעה שלילית על קניות המותגים הפרטיים שלו/שלה.
כמו כן נמצא כי לחברה השפעה רבה על הפרט בבואו לרכוש מוצרי צריכה. הוא משווה מחירים, בודק חלופות ומתעניין באיכות המותג.

המחקר להלן נערך בגבעת שמואל. חולקו שאלונים לכמאה וחמישים משפחות וכ- 100 איש ענו עליהם. השאלון היה שאלון מובנה וסגור.
הממצאים העיקריים היו :
* ככל שמוצריה של עלית יותר איכותיים כך הצרכן מוכן יותר לרכוש ארוחות מוכנות של עלית
* ככל שמוצרי האוכל של עלית נתפסים כיותר איכותיים כך הצרכן יהיה יותר מוכן לרכוש את מוצרי החברה.
* ככל שמוצרי האוכל של עלית נתפסים כיותר טעימים כך הצרכן יהיה יותר מוכן לרכוש את מוצרי החברה.
* ככל שהצרכן רואה יותר את מוצרי עלית כאיכותיים, כך הוא יטה לרכוש יותר ארוחות מוכנות.

באופן כללי נמצא כי מחיר של 15 ש"ח הוא מחיר סביר לארוחת צהרים מוכנה לילדים. ההורים חוששים כי הילדים לא יאכלו אותה ולכן ציינו את האריזה כמרכיב חשוב.
כמו כן ציינו את עיתוני הילדים כמרכיב חשוב בפרסומות- העיתונים האהובים על הילדים מפרסמים בצורה המתאימה לילדים, הם קוראים אץ המודעות ומשפיעים על ההורים. בהמשך לכך נמצא כי הורים ציינו שללחץ הילדים עליהם יש משקל מכריע.

ההמלצות היו כי יש להחדיר את המוצר. ניתן בתחילה במחיר נמוך יותר (או לדוגמא 2 במחיר 1). לאחר מכן להתייצב על מחיר של 15-20 ש"ח לארוחה.

ראשי פרקים:
1. תקציר
2. מבוא
2.1 הצגת הבעיה
2.2 תאור הבעיה בארגון
2.3 הבעיה העיסקית
2.4 מטרות המחקר וחשיבותן
2.5 שאלות המחקר
2.6 רציונל המחקר
2.7 משתני המחקר והגדרות
2.8 השערות המחקר
3. סקירת הספרות
3.1 תפיסת איכות השירות אצל הלקוחות
3.2 חשיבות מתן שירות ללקוח
3.3 המודעות לשירות ונגישות השירות
3.4 קביעת אסטרטגיה של שירות:
3.5 מהי השפעת מודעות הצרכן למחיר על קניית מותג פרטי
3.6 מקדימי המודעות למחיר
3.7 תוצאת המודעות למחיר בקנית מותגים פרטיים
3.8 מידת המעורבות של הצרכן
3.9 עמדות
4. שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 המדגם
4.3 כלים
4.4 הליך המחקר
4.5 שיטת הניתוח
4.6 מגבלות המחקר
5. ממצאים
6. ניתוח ודיון
7. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח - דוגמת השאלון

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את התוצאות הגולמיות של המחקר.

קטע מהעבודה:

חברת עלית מעוניינת להיכנס לשוק עם מוצר חדש- ארוחת צהרים מוכנה לילדים.
ענף זה מגלגל לפי הערכות בין 90 ל-100 מיליון דולר לשנה. הפופולריים ביותר הם החטיפים. על פי סקרים בענף, צורכים אותם כ-90% מבתי האב בישראל בעיקר. חסמי הכניסה לענף הינם נמוכים. אין להסיק מכך כי אין חסמי כניסה כלל. חברה המחליטה לייצר מוצרי מזון זקוקה לאישורים המתאימים להקמת מפעל מאושר לייצור מזון. אישור זה אינו מגביל כלל ועיקר את כניסתן של חברות ומפעלים חדשים לשוק ללא קבלת האישורים הנידרשים. ולכך אנו ערים בשוק הישראלי הקיים, בו פועלות חברות קטנות שלא קיבלו את האישורים ועדיין משווקים את מוצריהם לשוק הפרטי והמוסדי.

מקורות:

Hoch s.j., banerji s,m (1993), "when do private labels succeed?", Sloan managment review, 34, Pp.57-67.
Inglehar r., (1990) Culture shift in advanced industryal society, Princeton university press, prinCeton, nj.
Joreskog k.g. et all (1996), "8 user rwference guide", in sinha i, r.barta, the effect of consumer price conciouness on private label purchase", Internal journal of research in marketing, 16, (1999), pp.237-251.
Kahnman d., Et all (1996), "fairnEss and the assumption of economics, Journal of bsiness, 59, (4), pp.285-300.
Keller, Kevin Lane (1993), " Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity," Journal of Marketing, 57 (January), 1-22.
Krishnan t.v., soni h, (1997), "guaranteed profit margins: a demonstration of retailer power", International journal of research in marketing, 14(1). Pp.35-56.
Lichtenstein d.r., Bloch p.h., black w.c.,(1988), correlates of price acceptability", Journal of consumer research, 15, pp.243-252.
Macshane d. (1998), The great supermarket rip-off, New states man 520, (11), 14.
Mela c.f., gupta s., Jedidid k, (1998), "assessing long term Promotional influence on mrket structure", Internal journal of research in marketing, 15, (2), pp.89-107.
Morgenson g., (1991), "the trend is not their friend", Forbes, 148, (6), pp.115-119.
Mogelonsky m., (1995), "when stores became brand", American demogRaphic((Febuary), pp.32-38.
Monroe k.b., krishman r., (1985), "the effect of price on subjective product avaluation", in jacoby j, olson j,c., (eds, (Perceived quality: how consumers veiw stores and marchandise, D.c., health and company, lexington, pp.209-232.
Petty r.e. (1983), "central and peripheral cues to persuation application to advertising", Advetising and consumer psychology, Lexington, london,
Richardson p.s., et all(1996), "houshold store brand pronenness: a framework" Journal of retailing, 72, (2), pp.159-185.
Sethuraman r. Cole c., "why do consumers pay more for national brands than for store brands", Msi working paper, No.97-126.
Stern a.l., (1997, (The pricing quandary, Across the board. Pp.16-22.
Stern g., (1993), "p g will cut prices 5% on pAmpers, 16% on luvs to battle private brands, "The wall street journal, April 14.
Tai s.h.c., tam j.l.m., (1997), "a life style analysis of female consumers in greater china, Psychology and marketing, 14. (3), pp.287-307.
נספחים
דוגמת השאלון
כאשר אתה רואה מוצר חדש בשוק,איזה מהמרכיבים הר"מ משפיע עליך ביותר?
מחירו של המוצר
דעותיהם של החברים
היכרות עם החברה
דעותיהם של בני המשפחה
אף אחד מהנ"ל
האם מוצריה של עלית נתפסים בעיניך כאיכותיים:
במידה רבה מאוד
במידה רבה
במידה בינונית
במידה נמוכה
במידה נמוכה מאוד
האם מוצרי האוכל של עלית נתפסים בעיניך כאיכותיים:
במידה רבה מאוד
במידה רבה
במידה בינונית
במידה נמוכה
במידה נמוכה מאוד
האם מחירי מוצרי עלית הינם גבוהים?
במידה רבה מאוד
במידה רבה
במידה בינונית
במידה נמוכה
במידה נמוכה מאוד
האם מוצרי עלית טעימים בעיניך
במידה רבה מאוד
במידה רבה
במידה בינונית
במידה נמוכה
במידה נמוכה מאוד
האם אתה מוכן לשלם יותר עבור מותג מוכר?
במידה רבה מאוד
במידה רבה
במידה בינונית
במידה נמוכה
במידה נמוכה מאוד
מה המאפיין החשוב לך באוכל לילדים?
(1= הכי פחות חשוב, 1= פחות חשוב 3=חשוב במידה בינונית 4= חשוב 5= חשוב ביותר)
מחיר
5
4
3
2
1
ללא חומר משמר או צבעי מאכל
5
4
3
2
1
מזין
5
4
3
2
1
אריזה מהודרת
5
4
3
2
1
מותג שאני מכיר
5
4
3
2
1
האם לא רכשת בעבר מוצר שילדך רצה אותו מאוד בשל המחיר:
פעמים רבות
לעיתים קרובות
לעיתים
לעיתים רחוקות
לעולם לא.
באיזו מידה תהיה מוכן לרכוש ארוחות מוכנות לילדך:
במידה רבה מאוד
במידה רבה
במידה בינונית
במידה נמוכה
במידה נמוכה מאוד
איזה מחיר אתה מוכן לשלם עבור ארוחת צהרים של עלית המכילה:
שניצל עוף+שתי תוספות ש"ח
שניצל סויה + שתי תוספות ש"ח
עד כמה נראה לך כי עלית משווקת מוצרים איכותיים:
מוצרים באיכות גבוהה מאוד
מוצרים באיכות גבוהה
מוצרים באיכות בינונית
מוצרים באיכות נמוכה
מוצרים באיכות נמוכה מאוד.
מין 1.זכר 2.נקבה
השכלתך 1. יסודית 2. תיכונית, 3. על תיכונית 4. אקדמאית
עיסוק:
1. עובד בבית\לא עובד
2. שכיר
3. עצמאי
גילך הוא:
21--30
31-40
41-50
51-60
60+
ההכנסה הממוצעת במשק היא 6300 ש"ח נטו למשפחה. הכנסת התא המשפחתי שלך:
הרבה מתחת לממוצע
מתחת לממוצע
כמו הממוצע
מעל הממוצע
הרבה מעל הממוצע
35
דיסקט 76
זיהוי בעיה
איתור חלופות
ומידע לפתרונות
הערכת חלופות
הערכת חלופות
בחירה (החלטת קניה)
קניה
לא לקנות (חזרה לשלב 1)
ש"ר (התהליך הושלם)
חוסר ש"ר (חזרה לשלב 1)
זיהוי בעיה
איתור מינימלי של מידע (בעיקר מזיכרון)
בחירה (החלטת קניה)
הערכה מועטה לאחר רכישה
חשיפה לפרסומת
עמדות כלפי המותג
אמונות בקשר למותג
שיפוט כלפי המודעה (קוגניטיבי)
עמדות בקשר למודעה
רגשות בעקבות המודעה (רגשי)

תגים:

החדרת · מוצר · התנהגות · צרכנים · שירות · מחיר · מותגים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מחיר ואיכות, לבין היקף המכירות של ארוחת צהרים מוכנה לילדים של חברת עלית", סמינריון אודות "הקשר בין מחיר ואיכות, לבין היקף המכירות של ארוחת צהרים מוכנה לילדים של חברת עלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.