היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת צבע והיצירתיות בפרסומות על האפקטיביות שלהן

עבודה מס' 064464

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עד כמה קיים קשר בין הפרסום בצבע והיצירתיות לאפקטיביות של מודעה .

6,032 מילים ,19 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

שאלות המחקר
שאלת המחקר היא עד כמה קיים קשר בין הפרסום בצבע והיצירתיות לאפקטיביות של מודעה .

לאור הנחת עבודה זו, ההנחה המרכזית שלי וכן השערת המחקר בעבודה זו היא כי נשאלי המחקר יתעכבו יותר על המודעות הצבעוניות ויזכרו ויתרשמו מהם יותר מאשר מודעות שאינן צבעוניות.

שאלות המחקר :
עד כמה יש קשר בין פרסום בצבע לאפקטיביות של מודעה ?
עד כמה יש קשר בין היצירתיות במודעה לבין האפקטיביות שלה ?
משתני המחקר:
משתנה תלוי -
זכירת הפרסומות
הרצון לרכישת המוצר בעקבות התבוננות במודעה
משנתנה בלתי תלוי -
מודעה צבעונית או בשחור לבן
רמת היצירתיות של המודעה
השערות המחקר:
המודעות הצבעוניות יזכרו יותר מאשר המודעות הרגילות.- אושש
ככל הפרסומת יותר יצירתית כךך יזכרו בה יותר - לא נמצא קשר מובהק.
יש קשר בין הצבעונית במודעה לבין רצון לרכוש את המוצר - אושש חלקית- רק בשלוש מודעות מתוך 10 המודעות היו הבדלים מובהקים.
יש קשר בין היצירתיות לבין רצון לרכוש את המוצר - נמצא כי יש קשר רק לגבי מודעות צבעוניות.
ברוב המקרים אכן הנשאלים זכרו יותר את הפרסומות הצבעוניות שגרמו להם יותר רצון לרכישה. עובדת אי המובהקות היא בשל כך שרמת המובהקות הנדרשת- 95% גבוהה מאוד . כלומר ניתן להסיק שצבע ויצירתיות גורמים להגברת אפקטיביות הפרסום.
שיטת המחקר:
במחקר זה נבחן את זכירת תוכנן של הפרסומות, את משך זמן ההתבוננות וגם את הרצון לקניה בעקבות הפרסומת.
מערך המחקר יהיה מבוסס על הגישה הכמותית, סוג המחקר שניבחר הנו מחקר תיאורי (מחקר שדה).
אוכלוסיית המחקר תכלול אזרחים, רוכשים בפוטנציה של מוצרים

תוכן העניינים
מבוא
אפקטיביות הפרסום
- העברת המסר
- יכולתו של הפרט לחשוב
היצירתיות בפרסום
- גישתו של גילפורד
- גישתו של טורנס
- העברת המסר
- מהו רעיון מוצלח
- יצירתיות העשויה לפגוע בפרסום
פרסומות צבעוניות
- מהו הצבע
- המחקרים על השפעת הצבע
מתודולוגיה
- המחקר
- שאלות המחקר
- משתני המחקר
- השערות המחקר
- שיטת המחקר
- מערך המחקר
- אוכלוסיית המחקר
- הליך המחקר
- תוצאות המחקר
- השפעת היצירתיות
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

*הערת מערכת: הפרסומות עצמן אינן חלק מהעבודה, ואין תיאור שלהן.

קטע מהעבודה:

אחת השיטות, מהיותר יעילות, להסב את תשומת ליבו של הקונה הפוטנציאלי, למוצר מסוים, הוא באמצעות המודעות הצבעוניות בפרסום, שיטה המבוססת על אסוציאציות פסיכולוגיות על מנת להגביר את התמקדותו של הלקוח לנשוא המודעה ולהשיא (מלשון שיא) את רצונו לרכישה, בכך מנסה בעל המודעה להגביר את פרקי זמן היזכרותה של המודעה בידי המתבונן, להופכו לקונה פוטנציאלי, באמצעות הסבת תשומת ליבו לתכני המודעה על פני מתחרהו.

השימוש במודעות צבעוניות הינה על בסיס ההנחה שעיני הפרט מתוכנתות לראיה בצבעים וזאת כחלק מהסביבה הטבעית בה אנו חיים, הצורך בצבעים אינו נובע רק מסיבות אופטיות, כי אם גם מסיבות ביולוגיות ופסיכולוגיות. כפי שנראה להלן, לאור מחקרים רבים שנערכו, נמצא כי המודעה הצבעונית הינה מושכת הרבה יותר את עינו של האדם. הסיבה העיקרית לכך היא הגירוי המועבר למוח ולעצבי הראיה, המושך יותר את תשומת לב הפרט (Gerald, 2001).
כמו כן, המודעות הצבעוניות יכולות להדגיש את הצללים ואת הנקודות הרבה יותר מאשר מודעה שאינה צבעונית אשר אינה יכולה להדגיש (Zeki, 1993).

מטרתו של כל מפרסם הינה להגביר את אפקטיביותה של מודעתו, וכשהמדובר הוא על אפקטיביותה של מודעה, למעשה המדובר הוא ברצון המפרסם שהצופים במודעה יזכרו את תוכנה של המודעה, ולפרקי זמן ארוכים ככל הניתן. ההנחה העבודה היא שמודעה צבעונית תהיה הרבה יותר אפקטיבית וכן תיזכר טוב יותר ולפרק זמן ארוך יותר מאשר מודעה נטולת צבעוניות.

מקורות:

בלגור י., (1986). הפרעות חמורות בקריאה: הדיסלקציה סיבותיה והטיפול בה. זמורה ביתן, תל אביב
דה בונו א., (1995) -יצירתיות רצינית, ת"ל -מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה.
הורניק י., (1984) ניהול הפרסום, תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
נווה א., (2002) אפקטיביות פרסומות בזמן משבר, רמת גן.
Alperowicz, Cynthia (2001) Fighting TV Stereotypes. An ACT Handbook. new- York : harper
Feucht F (1987) "Which Hue Is Best? Test Your Color I.Q. " Advertising Age 14
Gerald E. (2001) "The Impact Of Direct Marketing Appeals On Charitable Marketing Effectiveness" , Forbes 2.7.2001.
Goldberg J. Et All (1999), "Toward Identifying The Inventive Templates Of New Products: A Channeled Ideation Approach", Journal Of Marketing Research, May, Pp.200-210.
Hubel D.H. (2003) Eye, Brain, and Vision. Scientific American Library
Kandel, J. H. Schwartz E.R., (1995) T.M. Jessell: Essentials of Neutral Science and Behavior. Appleton Lange
King, Annie; Zirkle, Chris Applied Art in Trade and Industrial Education oxford university press
Kover A And Goldberg S (1995), "The Ganes Copyriters Play", Journal Of Consumer Research, July- August Pp. 52-63.
Dikson, David, A. Hargie, Owen Hargie Colin (1996), "Interpersonal Attraction And The Influence Of Color Advertising Presentation On Young People", International Journal Of Adolescence Youth, 1996' Pp 2.
Fernandez Karen V, Dennis L Rosen (2000), "The Effectiveness Of Information Color In Yellow Pages Advertising", Journal Of Advertising, Summer.
Larrick, Nancy (2002) Hey, Mom, Who Put The Television In The Closet? Tokyo: Hishimoto Press
Lee Barnes (1990) "Using Color Preferences In Magazine Advertising" Journal Of Advertising Research
Luckies M (1972) "Light And Color In Advertising And Merchandising New- York: D Van Nostrad Company
Petersson R (1982) "International Review: Cultural Differences In The Perception Of Image And Color In Pictures" Educational Communication And Technology A Journal Of Therapy
Zeki S.: (1993) A Vision Of The Brain. Blackwell Scientific Publications

תגים:

פרסומת · פרסום · מודעה · השפעה · מוצר · צבע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת צבע והיצירתיות בפרסומות על האפקטיביות שלהן", סמינריון אודות "השפעת צבע והיצירתיות בפרסומות על האפקטיביות שלהן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.