עבודה מס' 066037
מחיר: 350.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: איזון בין חופש הביטוי המסחרי המתבטא בפרסומות מסחריות לבין ההגנה על רגשות הציבור והטעם הטוב, תוך התמקדות בפרסומות מסחריות בטלוויזיה הכוללות רמיזות מיניות פוגעניות.
7,848 מילים ,27 מקורות ,2006
"אדם הובא לפני שופט מפני שהניף את זרועותיו ופגע בחוטם חברו. הוא שאל אם אין לו זכות להניף זרועותיו כרצונו בארץ חופשית, והשיב לו השופט: זכותך להניף זרועותיך נגמרת בדיוק במקום שבו מתחיל חוטם חברך"(1).
תשובתו של השופט ממחישה לדידי את התפיסה המקובלת לפיה, החירויות העומדות לאדם אינן ערך מוחלט. גם חופש הביטוי אינו חופש מוחלט או הערך היחיד במרקם החיים של החברה כי אם חופש יחסי אשר מולו עומדים אינטרסים אחרים המושכים אל עבר הגבלתו.(2) משכך, המשימה המוטלת על בתי המשפט הינה למצוא ולקבוע את המבחן המתאים לאיזון בין הזכויות והחירויות השונות, תוך התחשבות במהותם ובחשיבותם של הערכים המתחרים.
בעבודה זו, בחרתי לעסוק באיזון בין חופש הביטוי המסחרי המתבטא בפרסומות מסחריות לבין ההגנה על רגשות הציבור והטעם הטוב, תוך התמקדות בפרסומות מסחריות בטלוויזיה הכוללות רמיזות מיניות פוגעניות.
תחילה אבחן מהי פרסומת מסחרית ומי הם הגופים המפקחים על שידורן של פרסומות מסחריות בישראל. לאחר מכן אסקור את ההצדקות לקיום פיקוח על פרסומות מסחריות בכלל ועל פרסומת מסחריות בטלוויזיה בפרט. בהמשך אבחן היכן מעוגנים בחקיקה חופש הביטוי המסחרי והאינטרס בדבר מניעת פגיעה ברגשות הציבור ובטעם הטוב וכן כיצד בתי המשפט בישראל איזנו בין הערכים המתחרים, תוך שאתמקד בבחינת הפסיקה העוסקת בתשדירי פרסומת הכוללים רמיזות מיניות פוגעניות. לסיום, אבחן האם הדין בישראל שונה או דומה לדין המצוי באנגליה ובארה"ב בכל הנוגע לאיזון בין חופש הביטוי המסחרי לבין האינטרס במניעת פגיעה בטעם הטוב וברגשות הציבור.
---------------------------------------------------------------------
1. Chafee, Free Speech in the United States, p.31 (הציטוט הובא בספר: ס' דיל וא' נתנזון, חופש הביטוי בתקשורת - חוק איסור לשון הרע פסיקה ופרשנות, המכון למחקרי משפט וכלכלה בע"מ).
2. א' ברק, "המסורת של חופש הביטוי בישראל ובעיותיה", משפטים כז (תשנ"ז), בעמ' 225
תוכן עניינים:
- מבוא
מהי פרסומת מסחרית?
הגופים המפקחים על שידורי פרסומות מסחריות
- ההצדקות לקיום פיקוח על פרסומות מסחריות
האבחנה בין פרסומת בטלוויזיה וברדיו לבין כלי תקשורת אחרים
- חופש הביטוי אל מול הטעם הטוב ורגשות הציבור
חקיקה
פסיקה
רמיזות מיניות בפרסומות מסחריות בטלוויזיה
- משפט משווה
סיכום ומסקנות
מקורות
חופש · הביטוי · פרסומת · טלוויזיה · פרסום · טעם · טוב · רגשות · הציבור · פרשת · קידום · חוקי · יסוד
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חופש הביטוי בפרסומות אל מול ההגנה על הטעם הטוב ורגשות הציבור", סמינריון אודות "חופש הביטוי בפרסומות אל מול ההגנה על הטעם הטוב ורגשות הציבור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.