היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצבע בפרסום

עבודה מס' 068214

מחיר: 164.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הצבע בפרסומות על עמדת הצרכן כלפי הפרסומת, תוך התייחסויות למגדר הצרכן ולתגובתו לצבעים השונים בפרסומת.

2,874 מילים ,8 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעידן בו הפרסום הפך למרכזי בשיווק מוצרים ושירותים שונים, קיימת זווית ראיה שונה לסוגי צרכנים שונים (התאמת המסר לקהל היעד).
שאלות רבות מעסיקות משרדי יחסי ציבור, פרסומאים ומנהלי שיווק, בינם 'כיצד יצליחו לשבות את ליבם (וכיסם) של קהל היעד שלהם'. פקטור מרכזי באפקטיביות הפרסומת הינו שימוש בצבעים בפרסומת. מחקרים רבים הראו בבירור כי פרסומת צבע זוכה לתשומת לב רבה יותר מאשר פרסומת בשחור-לבן בעיתונים.
בעבודה זו, אנסה לבחון, באמצעות סקירה ספרותית את השפעת הצבע בפרסומות על עמדת הצרכן כלפי הפרסומת, תוך התייחסויות שונות, בינן התייחסות מגדרית.

בנוסף, אנסה לבחון האם קיים קשר בין מין הצרכן לתגובתו לצבעים השונים בפרסומות השייכות למוצרים בעלי קטגוריות שונות.
על סמך מחקרים שונים, מסתבר כי צבע הוא אחד הגירויים החזקים המסייע ביצירת רגשות ובהכוונתם.
מנהלי פרסום מודעים היטב להשפעת הצבע על תפיסת הפרסומת וכגורם המושך תשומת לב ולכן בחירת הצבעים בפרסומות מתוכנן היטב.

השפעת הצבע על הצופה נובעת מגורמים פיסיולוגיים וכן תרבותיים (המשמעות שהפרט מעניק לצבע מסוים). לכל צבע יש בד"כ משמעות סמלית.
האחראי על עיצוב הפרסומת ועל הפחת "רוח חיים" במסר, הינו המימד היצירתי. מטרת מימד זה הינה ליצור גירויים שיעלו את הסבירות שהצרכן יקדיש תשומת לב והקשבה לפרסומת.
הכלים שנעשה בהם שימוש להגברת גירוי הצרכן הנם: צבע, מיקום, תדירות, תנועה, חידוש ועוד.

שיטת המחקר היא סקירה ספרותית.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הצבע
2.1 משמעות תרבותית
2.2 השפעות פיזיולוגיות
2.3 שימוש בצבע בפרסומת
3. השפעות הצבע על תשומת לב ועמדות הצרכן
3.1 השפעות הצבע על תשומת לב הצרכן - התמקדות באינטרנט ובאנרים
3.2 השפעות שמות הצבעים ושילובם על בחירות הצרכן
3.3 הבדלים בבחירות - השפעות מגדריות
3.4 גישות כלפי צבעים
3.5 הקשר בין שימוש בצבע לבין אפקטיביות הפרסומת
4. סיכום ומסקנות
5. רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: בעבודה זו לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

מנהל הפרסום אמור לבחור שילוב של צבעים ממגוון רחב של הרכבים העונדים לרשותו באמצעות "עירוב" בין ארבעת צבעי היסוד: שחור, צהוב, גוון של אדום וורוד וגוון של כחול בהיר.
לגוון השחור תפקיד מרכזי: משתמשים בו להדפסה אך בעיקר להצללה.
לצבע שני תפקידים: האחד - למשוך תשומת לב והשני לעצב את המוצר. ניתן למשוך תשומת לב באמצעות צבע אחד בלבד, אולם ככל שמשתמשים ביותר צבעים, כך עולה אפקטיביות הפרסום.
בתהליך המכונה הפרדת צבעים, משנים את הצילום המקורי של המושא לארבעת צבעי היסוד.
המחקרים הראו בבירור כי פרסומת צבע זוכה לתשומת לב רבה יותר מאשר פרסומת שחור לבן.

תגים:

ניהול הפרסום · צבע · צרכנות · שיווק · תשומת לב · פרסומות · פירסומות · פסיכולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצבע בפרסום", סמינריון אודות "הצבע בפרסום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.