היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואת מנהלים זוטרים בארגונים שונים.

עבודה מס' 064415

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת שתי מחלקות בהן קיימת בעיה ארגונית וסקירת הבעיות הקריטיות המעיבות על הצלחתן.

3,583 מילים ,20 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

חברת הפניקס היא אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל, ופועלת כמעט בכל ענפי הביטוח המסורתיים.
מבנה החברה הוא מבנה מדרגי בראש החברה עומדת מועצת המנהלים אשר מתווה את המדיניות הכללית של החברה. מתחתיה המנכ"ל, המתרגם את המדיניות הכללית למדיניות אופרטיבית ואחראי ישירות על עסקים שונים שיש לחברת הביטוח ולאו דווקא בעסקי ביטוח כגון חברות השקעה ופיתוח וכן על חברות הבנות. בנוסף אחראי ישירות על עסקים שונים שיש לחברת הביטוח ולא דווקא על עסקו הביטוח כגון חברות השקעה ופיתוח וכן על חברות הבנות. בנוסף אחראי על אגף החשבות. מתחתיו עומד המשנה למנכ"ל האחראים ישירות על עסקי הביטוח של החברה והם אלה שמתווים את הפעילות האופרטיבית של החברה.

חברת מרקורי אינטראקטיב נוסדה בשנת 1989 והנה חברה ציבורית (נסחרת בנאסד"ק תחת הסימול MERQ), המפתחת ומשווקת תוכנה בשלושה תחומים עיקריים:
-תוכנה לבדיקת תוכנה
-תוכנות לבדיקת פונקציונליות
-בדיקת עומסים וניהול תהליך הבדיקות.
תחום זה הינו התחום בו עשתה לה החברה שם עולמי כמובילת שוק (עם נתח שוק ממוצע של למעלה מחמישים אחוזים לפי מחקר של חברת IDC משנת 2000). לקוחותיה בתחום זה הינם ארגוני QA (אבטחת איכות) בתחום המחשוב בארגונים בינוניים וגדולים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 תאור הארגונים
1.2 תאור המנהלים
2. השוואה בין שני המנהלים בתחום -תפקידי המנהל
2.1 סגנון תקשורת
2.2 אמצעי להנעת עובדים
2.3 פיתוח עבודת צוות
2.4 ניהול השינוי
סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בחברת מרקיורי קיימת תקשורת פורמאלית ממוסדת וקבועה המקשרת בין כל המכלולים ותתי המכלולים בארגון. התקשורת מבוססת על מבנה אנכי כנהוג במערכות פורמאליות (נהלים, הנחיות, הוראות עבודה ומדרכים), ופועלת ברשתות תקשורת כאשר כל רשת מקשרת בין מספר קבוע ומוגדר של בעלי תפקידים המחייבות התייחסות כוללת להגיב בפורמט ובזמן מוגדרים. בין המחלקות והענפים ובתוכן, תת מערכת התקשורת הנה אופקי ופחות פורמאלית ובחלק מהמצבים בלתי פורמאלית לחלוטין (שמועות רכילויות וכד').
בפניקס התקשורת הניהולית הנובעת גם ממבנה והתנהגות ביקורטית וגם מאישיותו של המנהל שבאופן כללי כשל באי קיום קשר בלתי פורמאלי ובנוסף לכך שהוא מיסד את אופן העברת ההנחיות והמסרים ע"י "הנחתת הוראה", לא בוצע פעילות מקדימה של הקשבה והתייחסות למנהלי הביניים ולעובדים דבר שגרם :
התמרמרות כוללת. פגיעה ביחסי האנוש בין העובדים למנהלים הישירים והסגל הבכיר. ירידה בתפוקה הנובעת מכעס על המערכת, דאגה מפני הצפוי בעתיד.

מקורות:

אדיג'ס י. (1980), ניהול לקוי, המרכז הישראלי לניהול.
אדיג'ס י. (1991), צמיחה והתחדשות בארגונים, המרכז הישראלי לניהול.
ביטל לסטר ר. (1989), פיתוח מנהיגות אישית בניהול, הוצאת עטרת.
בר חיים א., . האוניברסיטה הפתוחה ,( 1998), ניהול משאבי אנוש , האוניברסיטה הפתוחה - ת"א.
בר חיים א.( 1999), התנהגות ארגונית, האוניברסיטה הפתוחה- ת"א.
גלין אמירה, דינמיקה של מו"מ, אוניברסיטת תל אביב, 1996.
המר, מ. צ'מפי , ג'. (1994 ) עיצוב מחדש של התאגיד המרכז הישראלי לניהול.
ורדי יואב ונדיב רונית (1997), מה חדש בניהול קריירות, משאבי אנוש, 1997.
מבורך ב. (1996) , "גישות ניהול מודרניות בראיה השוואתית", אקזקיוטיב 4.
מרי א. (1990 ) התמודדות עם משברים: בארגונים, קהילות ועסקים. תל אביב: צ'ריקובר .
פופר מ., (1996) , על מנהלים כמנהיגים, רמות, אוניברסיטת ת"א.
פופר מ., (1999), מנהיגות ופיתוח מנהיגות- מהלכה למעשה, הוצאת משהב"ט צה"ל- בית ספר למנהיגות.
פוקס שאול (1998), פסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי, הוצאת אוניברסיטת בר-אילן רמת-גן.
נחמן ב,(1994) "ציר השינויים" משאבני אנוש.
Bass, B.M. (1985). Leadership And Performance Beyond Expectations, New York. Academic Press.
Beckhard , R. And Harris , R. (1997), Organizational Transition : Managing Complex Cango , Mass Addison - Wesley
Betts,P W (1993), Supervisory Management, Sixth Edition, Financial Times Pitman
Leavitt , H.(1965).: Applied Organization Change In Industry : Structural Technological And Humanistic Approaches. In J.G March ( Ed.)Handbook Of Organization, Chicago : Rand Mcnally
Levitt, B. March, J.G. (1988): Organizational Learning. Annual Review Of Sociology, 14,
Lundberg , C . (1990) : Toward Mapping The Communication Target Of Organizational Change , Journal Of Organizational Change Management , Vol . 3 , No . 3
aterman , R.H., Peter, T.J.And Phillips,J.R.(1998). "Structure Is Not Organization" Business Horizons, June

תגים:

הנעת · עובדים · עבודת · צוות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואת מנהלים זוטרים בארגונים שונים.", סמינריון אודות "השוואת מנהלים זוטרים בארגונים שונים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.