היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון ומחוייבות ארגונית בקרב עובדי שירותי הכבאות - הצעה למחקר

עבודה מס' 064209

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין קבלת דרגה, שביעות רצון, ומחוייבות העובדים בשירותי הכבאות של ישראל.

6,145 מילים ,44 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

שירותי הכבאות בישראל נוסדו מיד לאחר קום המדינה והם הפועלים בסיוע ציוד מתקדם.
מערך הכבאות וההצלה ממוקם ב- 24 רשויות מקומיות, נוסף לכך ישנן מחלקות השייכות לאיגודי ערים. הגוף האחראי של מערך הכבאות וההצלה הינו נציבות כבאות והצלה. המערך הוא בעל מבנה מומי שינו כפוף לגורם בעל סמכות פירסום משותף.
מערך הכבאות בישראל כולל כיום, כ- 600 איש.
המבנה המוניציפלי של שירותי הכבאות והעצמאות הארגונית של האיגודים מונעת אפשרות של ניוד כח אדם בין השינויים השונים (שלא כמו צה"ל, המשטרה ארגוני ביטחון ציבוריים אחרים), ולכן אפשרויות הקידום של הכבאים מועטות. פרק הזמם התמשך בתפקדם פוגע גם ביכולת המבצעית האישית והן בדרגה.
לאור האמור ישנה תופעת עזיבה הגורמת להפסדים כספיים ולחריגות בתקציב השנתי של שירותי הכבאות.
שירותי הכבאות נמצאים זה מספר שנים בגירעונות תקציביים המאיימים על טיב השירות. הגירעון התקציבי בשנת 2004 אמור להיות, לפי הצעת התקציב, ובראייה אופטימלית, 13%, דבר שאינו יכול להמשך.
הנהלת מערך הכבאות סבורה כי הגורמים הם העדר המחויבות של העובדים לארגון העוזבים את הארגון וההכשרה של החדשים יקרה מאוד. יצויין כי רוב העובדים שעזבו את החברה ציינו שביעות רצון נמוכה מאוד הנובעת מהעדר אפשרויות קידום.
שאלות המחקר המרכזית היא האם קיים קשר בין מתן דרגה (אקויולנטי) לשכר לבין שביעות רצונם בעבודה ומחוייבותם לאירגון?
תרומת המחקר הנה במציאת מנגנונים לשיפור מחויבות העובדים ויצירת אקלים ארגוני חיובי אשר יאפשר השארת העובדים בארגון.
כלי המחקר הוא שאלון הניתוח התוצאות יתבצע באמצעות תכנת אקסל.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 תאור הבעיה בארגון
1.2 תאור הבעיה העיסקית
1.3 שאלות המחקר
1.4 מטרות המחקר וחשיבותן
2. סקירת הספרות
2.1 מתן דרגה (שכר)
2.2 מחויבות
2.3 הקשר בין מחויבות לשביעות רצון
2.4 רציונל המחקר
2.5 משתני המחקר.
2.6 השערות המחקר
2.7 מודל המחקר
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 המדגם
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 שיטת הניתוח
3.6 מגבלות המחקר
3.7 נגישות הסטודנט לנושא המידע
3.8 לוח זמנים
4. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

אנו רואים כי רוב החוקרים גורסים שהשכר הינו אחד הגורמים הקובעים ביותר בשביעות רצון העובד. התאוריות הקלאסיות קובעות כך וטוענות כי השכר והתגמולים החומריים חשובים (וורום, מאסלו והרצברג) אולם חשובים גם משתנים אחרים.
אנו רואים גם אחרים הטוענים כי יש שביעות רצון מגורמים אינטריניזם - גורמי הנאה שנמצאים בתוך ביצוע העבודה עצמה. הם אינם תלויים בכסף ולא בתגובה של מישהו אחר. עצם העשייה גורמת הנאה. שני סוגי גורמים אלו יכולים להעלות או להוריד את שביעות רצונו של העובד.

מקורות:

אני חש/ה נאמנות מועטה מאד לארגון זה.
6
5
4
3
2
1
2
אני מספר/ת לחברי שנהדר לעבוד בארגון זה.
6
5
4
3
2
1
3
יידרש שינוי קטן במצב הנוכחי כדי לגרום לי לעבור לארגון אחר.
6
5
4
3
2
1
4
אין הרבה מה להרוויח מהשארות בארגון זה לאורך זמן.
6
5
4
3
2
1
5
גורל ארגון זה חשוב לי מאוד.
6
5
4
3
2
1
6
הנאמנות שלי היא לעבודתי ולא לשום ארגון ייחוד.
6
5
4
3
2
1
7
אני חושב/ת על פרישה מהארגון.
6
5
4
3
2
1
8
באופן כללי איני אוהב/ת את תפקידי
6
5
4
3
2
1
9
הייתי מעוניין/ת למצוא תפקיד זהה בארגון אחר.
6
5
4
3
2
1
10
מעל הכול אני שבע/ת רצון מתפקידי.
6
5
4
3
2
1
11
אני מוכן/נה להשקיע מעל ומעבר כדי שהארגון יצליח
6
5
4
3
2
1
* מחק את המיותר.
שאלון דרגה
כמה זמן אתה בדרגה הנוכחית
האם אתה סבור שיש לקדמך לדרגה גבוהה יותר
עובד מקביל לך בארגונים ציבוריים אחרים, האם הוא בדרגה גבוה מעליך או נמוכה.
הנך מתבקש לציין את מידת שביעות רצונך, כאשר הספרה 5 תציין את שביעות רצונך הגבוהה מהנאמר ואילו הספרה 1 פירושה חוסר שביעות רצון מוחלט. הקפ/י בעיגול את התשובה המתאימה לך.
1
בכלל לא מרוצה
2
במידה מועטה
3
במידה בינונית
4
במידה רבה
5
במידה רבה מאד
באיזו מידה את/ה שבע רצון מ-
1. באיזה מידה השכר מספק אותך
2. מידת שביעות רצונך מהתקדמותך בעבודה עד כה ?
3. מהם סיכוייך לקידום בהתאם להערכת הפוטנציאל האישי שלך ?
4. הערך את מידת שביעות רצונך מיעילות עבודתך?
5. איכות התקשורת עם הממונה עליך ?
6. מידת הערכתו של הממונה כלפיך ?
7. מידת העניין בעיסוקך המקצועי ?
8. ההכשרה / ההדרכה במסגרת הקורסים שקיבלת ?
9. ארגונך בהשוואה לארגונים אחרים שהנך מכיר ?
10. באיזו מידה השכר אינו מספק אותך
11. באיזו מידה תנאי הרווחה וטיפול בפרט בחברה גרועים?
12. היכולת להיות עסוק כל הזמן ?
13. היכולת לעשות דברים שונים
14. כישוריו של הממונה עליך בקבלת החלטות ?
15. הדרך בה הממונה עליך מתייחס לאנשים ?
16. הדרך בה מיושמת מדיניות הרווחה לעובד בחבברה
17. עצם השתייכותך לחברה ?
18. באיזה מידה את/ה שבע רצון
משעות עבודתך ?
19. הדרך בה העובדים "מסתדרים" זה עם זה ?
20. התגמולים שאני מקבל על עבודה שנעשתה כיאות ?
21. מחבריך לעבודה במחלקתך
22. יחס המנהל הישיר כלפיך או כלפי עבודתך ?
- 26 -
מחויבות:
שביעות רצון
דרגה
שביעות רצון מהשכר
שביעות רצון ממקום העבודה
שביעות רצון מהתפקיד
תנאי עבודה
תנאים נלווים
שכר
צרכי
מימוש עצמי (הגשמה)
צרכים חברתיים - השתייכות, הערכה, האהבה
צרכי "אגו" - הערכה עצמית
צרכים פיסיולוגיים
צרכי בטחון
ניסיון, ידע, השכלה, רקע אישי
אחריות וחובות בתפקיד
אופן ביצוע העיסוק
מאמץ ונכונות לעבוד בתנאים קשים
תגמולים חומריים
ותגמולים בלתי חומריים

תגים:

מחוייבות · שכר · אירגון · עזיבת · עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון ומחוייבות ארגונית בקרב עובדי שירותי הכבאות - הצעה למחקר", סמינריון אודות "שביעות רצון ומחוייבות ארגונית בקרב עובדי שירותי הכבאות - הצעה למחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.