היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארקפה כמותג ישראלי מצליח לעומת סטארבאקס כמותג אמריקאי שנכשל בישראל

עבודה מס' 064014

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגלובליזציה, משמעותה והשלכותיה תוך התמקדות ב"סטארבאקס" וב"ארקפה"

10,703 מילים ,25 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בכוונתי בעבודה זו להתייחס לנושא הגלובליזציה, משמעותה והשלכותיה תוך התמקדות מחד בחברות אמריקאיות שנכשלו בחדירתן לישראל ובמותג "סטארבאקס" כמייצג, ומאידך בחברות שהצליחו תוך התמקדות ב"ארקפה" כמייצגת. התייחסות מיוחדת תהיה לנושאי שיווק ופרסום. תחילה יוצג רקע תיאורטי במסגרתו יועלה דיון בנושא הגלובליזציה תוך התמקדות תיאורטית במודלים תקשורתיים שונים. לאחר מכן תועלה סקירה קצרה בנושא חברות אמריקאיות שנכשלו בישראל ובכאלה שהצליחו תוך התמקדות בשתי חברות כמייצגות כל צד.
שאלת המחקר: האם כישלונה של רשת "סטארבקס" בישראל בהשוואה להצלחתה של "ארקפה" בישראל נובע מאיכות מוצר או מנקיטת מדיניות שגויה?
שיטת המחקר שנבחרה היא ניתוח איכותי של כתבות עיתונות ומאמרים בנושא. לבסוף ייערך דיון ויוגש סיכום.

קטע מהעבודה:

אפשר לומר כי המאפיין המגדיר ביותר את החברה האנושית במאה ה-21 היא הגלובליזציה. השפעתה של זו על חיי אזרחי העולם אינה מוטלת בספק כאשר הדבר נעשה ללא כל קשר למעמד, גיל, אתניות ומין ואין לה הגדרה מדויקת אחת בלבד אלא מספר הגדרות המתייחסות לפרמטרים שונים (Beynon & Dunkerkey, 2000). כלומר מדובר בנקודות מבט שונות ולכל אחת יש משמעות והקשר שונים. לפי רם (2003), קיימת השקפה הטוענת כי הגלובליזציה הנה תהליך של יצירת תרבות אחידות תרבותית, חד סטרית מחד, ואילו ההשקפה הנוגדת לה גורסת שלמרות הגלובליזציה, הלוקאליות הדו סטרית היא זו השליטה. רם סבור כי למעשה אין חשיבות להשקפה זו או חברתה כיוון ששני התהליכים או ההשקפות הללו מתקיימים.

מקורות:

אילוז, אווה (תשס"ג). תרבות הקפיטליזם. הוצאת משרד הביטחון, אוניברסיטה משודרת.
בורדייה, פ. (1996). על הטלוויזיה. הוצאת בבל.
כספי, ד. (1998). תקשורת המונים - כרכים א'-ג'. האוניברסיטה הפתוחה.
לאסן, קאלה, (2002). שיבוש תרבות. הוצאת בבל.
מייקסינס ווד, א. (1999). משפחות אומללות - קפיטליזם גלובלי בעולם של מדינות לאום. Monthly Review (מס. 3, כרך 51).
צוקרמן, א. (1999). טלוויזיה גלובלית. ספריית "אוניברסיטה משודרת". משרד הבטחון, ההוצאה לאור.
קזין, ארנה (2004). במרחק הליכה - חיבור על תרבות הצריכה. הוצאת בבל.
קליין, נעמי (2000(. בלי לוגו. הוצאת בבל, תל אביב.
רם, א. (2003(. ה-M הגדולה: מקדונלדס, גלובליזציה ואנטי גלובליזציה בישראל. בתוך: מולדת/מקדונלדס: מגמות בעצוב המרחב והתרבות בישראל. אוניברסיטת בן-גוריון: מרכז הנגב לפיתוח אזורי. מס"ד ספר: 29431, מס"ד מאמר: 31350.
Ben-Aharon Yeshayahu (2004). America's Global Responsibility. Lindisfarne Books
Beynon, J. Dunkerkey, D. (2000). Globalization: The reader. New York: Routledge, pp. 1-38. Book No: 29016; Article No. 31351.
Feit, J. (1998). Nike in the Classroom. Willamette Week, 16.
Fox, R. F. (1995). Manipulated Kids: Teens Tell How Ads Influence Them. Educational Leadership, 77.
Gunther, M. (1997). This Gang Control your Kid's Brian. Fortune, 27, October.
McAllister, M. (1996). The Commercialization of American Culture. Thousand Oaks: Sage, 177.
Straubhaar, J. D. (1996) 'Distinguishing the global, regional and national levels of world television' pp. 284-298 in Sreberny-Mohammadi, Annabelle, Winseck, Dwayne, MeKenna, Jim Boyd-Barrett, Oliver (eds.) (1987) Media in Global Context - A Reader. London: Arnold.
כתבות עיתונות
איתן, מירה. 4.4.2004 "שוט של אספרסו". מעריב.
אלייניקוב, אנה, 28.2.2001 "סטארבקס עולה אלינו לקפה" הארץ, כלכלה.
בן-אהרון יהושוע, עליית החברה האזרחית בעולם ובישראל (2003( . Global Network For Threeforlding.www.GlobeNet3.org)..
בנשטיין, ג'רמי (דצמבר 13, 2001). "המיתוג כתכלית בפני עצמה"/ עיתון "הארץ", המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית בתל אביב.
גאוני, יעל . 26.7.2001. "רשת בתי הקפה סטארבקס נכנסת לארץ" ידיעות אחרונות.
גרוס, יעל . 12.7.2002. "קפה לא עולה"-מעריב עסקים.
גרוס, יעל. 18.7.2002. "סטארבקס החלה בגיוס עובדים לקראת חזרתה לפעילות בארץ" מעריב.
הירש, סמדר. אוגוסט 2002. "קורא את הקפה". אטמוספירה ביזנס.
זומר, נווית . 12.7.2002. "קפה בוץ". ידיעות אחרונות מגזין ממון.
זומר, נווית. 18.5.2004 "מכורה לקפה". ידיעות אחרונות, מגזין ממון.
יהב, יהודית. 22.3.2004."לא על הלחם לבדו". ידיעות אחרונות.
כותן, אסנת. 5.2.2002 "הפוף על הפוך". מעריב.
כץ, שלומי. 2.12.2002: "לא נקלטת בארץ: רשת הקפה סטארבקס הפסידה מתחילת השנה 10 מליון שקל". ידיעות אחרונות חדשות כלכלה.
ליבוביץ-דר, שרה. 3.4.2002. "קפה בוץ" הארץ.
משבר בסטארבקס: מנכ"ל ויו"ר החברה עוזבים את תפקידם. הנהלת דלק מנסה למכור את חלקה בחברה - טעימות - פקסעיתון שבועי למסעדנות, הסעדה ומזון, גיליון מס' 204, 14 ליולי 2002.
סבירסקי, רונית. 11.10.2004. " 5 כוכבים - איך נולד קפה". ידיעות אחרונות.
עזר, הדס. 25.3.2004. "זה תמיד הפרטים הקטנים". גלובס.
צוריאלי-הררי, קרן. 4.1.2004. "הלוואי ש.." גלובס.
קורן, אורה. 7.11.2002. "המותג איטלקי, השיווק ישראלי והשאיפות בינלאומיות". הארץ.
קלינגבייל, סיוון. 18.5.2004 . "5 סניפי פריפריה לארקפה" . הארץ.
שירם, מתן , 28.12.2001. "נס גדול". זמן השרון.
שרון-ריבלין, ורד. ינואר 2002. "יהודי חם". פירמה - גלובס, גיליון מספר 6,.
שרון-ריבלין, ורד. 9-10 ליולי 2002. " מגעים למכירת חלקה של דלק ברשת סטארבקס לחברה העולמית", גלובס.

תגים:

אחידות · גלובליזציה · שיווק · תרבותית · קפיטליזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארקפה כמותג ישראלי מצליח לעומת סטארבאקס כמותג אמריקאי שנכשל בישראל", סמינריון אודות "ארקפה כמותג ישראלי מצליח לעומת סטארבאקס כמותג אמריקאי שנכשל בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.