היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימוי הגבר ה"גיי" מול ה"סטרייט" בקולנוע האמריקאי - "כלוב הציפורים"

עבודה מס' 063954

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת סטריאוטיפים מיניים ומגדריים והצגת הדמויות בסרט "כלוב הציפורים".

2,527 מילים ,10 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

המיתוס הגברי הוא חלק (קיצוני) מהמאפיינים התרבותיים שיוצרים את הגדרת המגדר .
זהו כמובן מיתוס וסטריאוטיפ שטופח ע"י כל סוכני התרבות ובכללם הקולנוע.
ל פי באטלר אין זהות בין מין ומגדר המונח מגדר GENDER מתייחס לתפקידים השונים אותם ממלאים גברים ונשים בחברה ובקהילה. תפקידים אלה מוגדרים על-ידי גורמים תרבותיים, חברתיים וכלכליים שונים, בין ובתוך תרבויות ומדינות. תפקידי מגדר שונים מתפקידי מין במובן Sex, שכן תפקידי מין-Sex הם ביולוגיים ובדרך כלל בלתי הפיכים. לעומתם תפקידי המגדר הם דינמיים ומשתנים.
לא ניתן להפריד את המין ואת המגדר שלנו מן הזהות החברתית שלנו מפני שהם מרכיבים בסיסיים של זהות זאת.
ואכן הסרט מציג שלוש דמויות שכולן גברים (ׁזוג ההומוסקסואלים והסנטור), אך מבטאים את עצמם בשלוש דרכים שונות לחלוטין.
על פי ברטון (אצל מקווין, 1990), כלי התקשורת אחראים לייצוגן של קבוצות חברתיות על ידי בניית טיפוסים שונים של בני-אדם, המורכבים מרכיבים חוזרים-ונשנים, כגון מראה חיצונית והתנהגות. הרכיבים הללו כרוכים במשמעויות הקשורות לאופי, מערכות יחסים והאופן שבו אנו אמורים לראות ולהעריך את הטיפוסים.


ראשי פרקים:
סטריאוטיפים מיניים ומגדריים
דמות ה sissy
הסרט כלוב הציפורים הוא סאטירה ופארסה קלאסית.
התרשמות אישית של כותבת העבודה:
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סטריאוטיפים מיניים הם אותן תבניות חשיבה שגורות, נוקשות וכוללניות המייחסות לגבר או לאישה אפיונים, תכונות אישיות והתנהגותיות "טיפוסיות" בשל מינם הביולוגי, מבלי לבחון אותן מול מציאות כלשהיא (מלאך-פיינס,1996)
הסטריאוטיפ שעל פיו מחולקים תפקידים על פי הקריטריון המיני נוצר כתוצאה מכך שהפרטים בחברה האנושית עושים "סדר" בעולמם, בעיקר על ידי קשירות יחד של מבחר מקרים פרטיים, שעליהם מודבקות תוויות. התנהגות הפרטים מסווגת אל קטגוריה של תופעה. הסטריאוטיפ מתבסס בחלקו על מציאות קיימת, כאשר התפיסה החברתית היא שאנשים אשר להם מאפיינים משותפים אחדים, נוטים להיות דומים גם במאפיינים אחרים. הבעיה למעשה מתעוררת כאשר ישנה התייחסות על סמך סטריאוטיפ בלבד, היינו שאין מדובר בשפיטה אובייקטיבית בהתאם למעשים ומאפיינים אלא על סמך התנהגות כללית או השתייכות לקבוצה מסוימת.

מקורות:

באטלר ג'ודית, "צרות של מיגדר", תרגום: דפנה רז, מכאן: כתב עת לחקר הספרות העברית, כרך ב', יולי 2001, קיץ תשס"א, עמודים 202-219.
Bem, S. (1981) 'Gender schema theory: A cognitive account of sex typing',Psychological Review, 88: 354-364.Trope, Y. (1986) 'Identification and inferential processes in dispositionalattribution', Psychological Review, 93: 239-257.
Ansen, David (1996) Gay films are a drag. Newsweek; 3/18/96, Vol. 127 Issue 12, p71, 1p, 1c
Dmetri Kakmi, 2000 Queer Cinema: A Reality Check Senses of Cinema
Morris, Gary 2003 Film Sissies An Encyclopedia of Gay, Lesbian, Bisexual, Transgender, and Queer Culture March, 2003
Williams, Carla (2002) .Bisexuality in Film An Encyclopedia of Gay, Lesbian, Bisexual, Transgender, and Queer Culture, September 2002
Kraus, Carolyn (2002) Transsexuality in Film An Encyclopedia of Gay, Lesbian, Bisexual, Transgender, and Queer Culture December 2002

תגים:

הומוסקסואל · מגדר · דימוי · סרט · פרנסיס · וובר · ביסקסואל · סאטירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוי הגבר ה"גיי" מול ה"סטרייט" בקולנוע האמריקאי - "כלוב הציפורים"", סמינריון אודות "דימוי הגבר ה"גיי" מול ה"סטרייט" בקולנוע האמריקאי - "כלוב הציפורים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.