היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג ודימוי הנשים בתעמולה דתית מול תעמולה מסחרית

עבודה מס' 063067

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של פרסומות, קלטת אודיו וחוברת עפ"י המודל של . Rank

5,312 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
חלק תיאורטי
חלק אמפירי
פריט ראשון- תעמולה מסחרית, מדיום: מגאזין גברים- מוטו
פריט שני- תעמולה מסחרית, מדיום: טלוויזיה, ערוץ 2: פרסומת לשמפו 10 של קרליין
פריט שלישי- תעמולה דתית, מדיום: קלטת אודיו של הרב יעקב סופר שליט שמדבר בקלטת
על נושא שלום הבית
פריט רביעי- תעמולה דתית, מדיום: חוברת "איגרת לבת ישראל"
חלק אנליטי- סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מבוא
בחרתי לעסוק בנושא של ייצוג נשים וכיצד נושא זה בא לידי ביטוי בשני סוגי תעמולה. האחת
תעמולה מסחרית והשניה תעמולה דתית. אך ראשית נבין מהי תעמולה? ג'ק אלול במאמרו
מגדיר תעמולה "כתקשורת המופעלת על ידי קבוצה מאורגנת, המעונינת ליצור בפעולותיה שיתוף
פעולה אקטיבי או פסיבי מצד המון של פרטים שאוחדו פסיכולוגית, באמצעות מניפולציה
ושמאוגדים בארגון מסוים. מטרת התעמולה ואלו שעושים אותה היא להניע ולכוון את האדם
\ההמון בכיוון הרצוי מבלי להתייחס לרצונותיו ולמחשבותיו ( .(ellul, 1973
בראון, עושה הבחנה בין תעמולה לבין חינוך, כאשר הוא מסביר כי חינוך מלמד אנשים איך
לחשוב בעוד שתעמולה מלמדת אותם מה לחשוב (מודל קביעת סדר היום).
בתעמולה יוצרים כל הזמן הקשרים שרלבנטיים לתקופה מסוימת, וזאת בכדי להקל על הבנת
המסר.
למילה תעמולה יש קונוטציה שלילית, אך צריך לשפוט אותה על ידי כוונת התעמלן, אופי
השימוש בה ומהם התוצאות (בן אליעזר, 1990).
התעמולה המסחרית באה לידי ביטוי בפרסומות, יחסי ציבור וקידום מכירות המכוונים אל
לקוחות פוטנציאליים ולקוחות בפועל. המגמה לעודד רכישת מוצרים ושירותים ולהבטיח
שביעות רצון מן השימוש בהם. הפרסומאי מחבר את המסר הויזואלי והמילולי כאחד, מתוך
הבנה שמרבית צרכני התקשורת שאליהם מופנים המסרים יפענחו אותם בדרך הקרובה לזו
שאליה התכוון בעת חיבורם (בן אליעזר, 1990).
אבחן את נושא ייצוג נשים בשתי פרסומות, האחת פרסומת של אופנוע KAWASAKI והשניה
פרסומת של שמפו 10, מחברת קרליין.
על פי מחקרים רבים ניתן לראות כי מפרסמים נוטים להציג גברים, לפנות לגברים ולתת להם
להופיע בפרסומות כאשר מדובר בפרסומות של מוצרים יקרים יחסית. לעומת זאת ייצוג הנשים
מתבטא רק בפרסומות למוצרים זולים (וימן 2000).

התעמולה הדתית, מנסה לשבות את ליבו של המאמין. הדת מתבססת על האמונה כי היחיד אינו
מסוגל להבין את מסתורי היקום, מכיוון "שנפלאות דרכי השם" ונשגבות מבינתו. מכאן
שהמאמין צריך לציית ל"ישות העליונה", באמצעות אלו שמהווים את שליחיו. לכוהני הדת
ופרשני האלוהות ישנו כוח שנובע מהמידע שיש ברשותם, כלומר מהידיעה כי יש בידיהם מידע,
אשר לא קיים ולא יכול להיות קיים, בידיו של המאמין היחיד שמתקשה להבין את אותו המידע.
(בן אליעזר, 1997).
התעמולה הדתית באה לידי ביטוי בעלונים השונים שמופצים בין חברי הקהילה הדתית,
בקלטות ווידאו והאודיו השונים שמפיקים רבנים ורבניות שונות (בעלי הידע והמידע),
בהרצאות שונות שמתקיימות בכל רחבי הארץ, ובכל מיני אסיפות שונות ומגוונות שמתקיימות
על בסיס תכונה אחת משותפת- יהדות.
ההתייחסות לאישה ולמעמדה בהחלט שונה במגזר החרדי לעומת המגזר החילוני וזה בנוסף
ליחסים המרוחקים שקיימים בין שני מגזרים אלו (לוי, 1988).
אבחן כיצד מוצגת האישה החרדית במגזר זה בשני סוגי הפצה. האחת קלטת אודיו של הרב
יעקב סופר שליט והשניה חוברת שמיועדת לנשים- איגרת לבת ישראל.

בעבודה זו אבדוק את ההבדלים שבין התעמולה הדתית לתעמולה המסחרית לגבי אופן הצגת
האישה-דימוייה, ההתייחסות למעמדה וכיצד תופסים את תפקידיה בכל אחת מסוגי התעמולות.

הערת מערכת: הפרסומות, הקלטות והחוברת אינם נכללים בעבודה.
הפרסומת לאופנוע הופיעה בעיתון מוטו, בגיליון מספר 175, בתאריך אוקטובר .2002
את קלטת השמע ואת האיגרת ניתן להשיג בכל מקווה- בית מרחץ, או בישיבות של בנות.

מקורות:

בן אליעזר, י. (1997). תעשיית הפיתויים: על תעמולה ופוליטיקה, על דת ומסחר ועל מה שבניהם. ספריית המנהל.
למיש, ד. (1994), נשים יפות- סטריאוטיפים מכוערים: דימוי נשים בפרסום הישראלי. בתוך: הורניק, י. וליברמן, י. ניהול הפרסום, כרך א', יחידה 1: נספחים (עמודים 126-116).
רפופורט, ת. (1999). ההבניה הפדגוגית של האישה המסורתית בעידן המודרניות: מחקר אתנוגרפי של "שיעור קדושה". בתוך: מגמות ל"ט, יחידה 4, (עמ' 516-492).
וימן, ג. (2000). מגדר פרסומת: נשים וגברים בתשדירי הפרסומת הטלוויזיונית בישראל. מגמות מ, יחידה 3, (עמודים 485-466).
Ellul, J.(1973). Propaganda, The Formation of Mens Attitudes, Vintage Books. Ch. 1,2.

תגים:

פמיניזם · מיגדר · פירסומות · נשים · דימוי · דתית · ייצוג · מסחרית · נשים · תעמולה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג ודימוי הנשים בתעמולה דתית מול תעמולה מסחרית", סמינריון אודות "ייצוג ודימוי הנשים בתעמולה דתית מול תעמולה מסחרית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.