היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסר בעסקים - מידע עיסקי וריגול תעשייתי

עבודה מס' 063866

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסוגיה מהו הגבול בין מידע עיסקי לגטימי לריגול תעשייתי

8,589 מילים ,25 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הינה לבדל בין מודיעין עיסקי לריגול תעשייתי וזאת משום שאתיות וחוקה בפעילות מודיעין עסקי מחייבת כושר הבחנה בין מודיעין עסקי לריגול תעשייתי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - מודיעין עיסקי וריגול תעשייתי
א.1 - מודיעין עסקי
א.1.1 - המבנה התפקודי של מודיעין עיסקי
א.2.1 - תוכנית מודיעין
א.3.1 - שיטות איסוף אתיות
א.2 - ריגול תעשייתי
א.1.2 - אמצעים טכניים
א.2.2 - הגורם האנושי
א.3.2 - תוכנית כיסוי כאמצעי הגנתי מפני ריגול תעשייתי
א.4.2 - ההיבט המשפטי המגן מפני ריגול תעשייתי
א.5.2 - קריטריונים לאבחנה בין מודיעין עיסקי וריגול תעשייתי
א.3 - תהליך קבלת החלטות אתיות בארגונים
פרק ב' - הגבול בין מודיעין עיסקי לריגול תעשייתי
פרק ג' - ניתוח אירועים
ג.1 - מודיעין עסקי
ג.2 - ריגול תעשייתי
פרק ד' - קישורי הארועים עם החומר התיאורטי
פרק ה' - המלצות ופתרונות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מוסר ועסקים הינו תחום אקדמי הבוחן את מטרות המגזר העסקי ואת דפוסי פעולתו. אחד הגורמים העיקריים שמשפיעים היום על דפוסי המוסר בעסקים הנו המודיעין העסקי.
מודיעין עסקי הינו אמצעי להבאת כל גוף עסקי לפעילות עיסקית שוטפת אידיאלית וזאת דרך איסוף מידע רלוונטי בכדי להתוות אסטרטגיות מתאימות ליישום שוטף.
העקבה העיקרית בפעילות זו הינה מידת האתיות של כל גוף עסקי, בין אם הוא בתחילת דרכו העסקית או ותיק בענף הספציפי וזאת ללא התייחסות מתאימה לסוגיות משפטיות ומוסריות בתחום.
ניהול עסקים מעורר שאלות נוקבות לגבי דרכי הפעילות ונורמות ההתנהגות של המנהל כאשר המחויבות הבסיסית שלו הנה קיום חובות האמון, המיומנות והזהירות החלות עליו.
סוגייה זו הינה מרכזית בהליך קבלת החלטות של המנהל והארגון בכלל. כאשר המחויבות הארגונית הנה כלפי הסביבה הפנימית (ניהול עובדים, מלאי וכו') וכלפי הסביבה החיצונית (ספקים, מתחרים, לקוחות וכו').
המודיעין העסקי הינו אמצעי יעיל התופס מקום מול הסביבה החיצונית.
כיום הולכות ומתרבות החברות המבינות שמוכוונות אסטרטגית אמיתית מחייבת לנטוש את המודלים הכמותיים הפשטניים לניתוח נתוני העבר ולעבור לראיה מציאותית ומורכבת יותר של הסביבה התחרותית שלהן ושל המגמות הצפויות בה בעתיד. ניהול עסקים וארגונים מותנה בתכנון, בהבנה נכונה של כללי המשחק ובחירת הדרך המשפיעה ביותר על היעד והיריב.
הדרך הנבחרת המבוססת על ראיה מציאותית ומורכבת יותר של הסביבה התחרותית מחייבת יישום יעיל של מודיעין עסקי והאתיות המודיעינית המחוייבת מקשה על גיוס מידע רלוונטי אך הכרחית חוקתית וכדאית לטווח ארוך מבחינה עסקית.
מודיעין עסקי מטפל בצורה אתית באיסוף מידע זמין וגלוי או גלוי למחצה. המושג מידע זמין וגלוי מתייחס בעיקר לנתונים שפורסמו והינם נגישים לציבור. המושג מידע גלוי למחצה מתייחס לנתונים שנאספו בשטח כגון מידע מלקוחות, ספקים, עמיתים למקצוע וכו'. במודיעין עסקי המידע נאסף מתוך הצגת השאלות הנכונות למקורות הנכונים אך לעולם לא מתוך אכיפת אנשים לתת תשובות. לעומתו ריגול תעשייתי הוא שימוש בטכניקות בלתי חוקיות ומוסריות לאיסוף מידע כגון סודות מסחריים שהמקור אינו מוכן לנדב מרצונו החופשי.

מקורות:

אדיג'ס יצחק, ניהול מידע לקוי סיבות וטיפול, ת"א, צ'רקובר מוצאים לאור, 1979.
גולדברג מנחם, חופש העיסוק והגבלתו, סדן 1999, 212.
גולדברג מנחם, "תום לב במשפט העבודה", ספר ברניב, רמות 1987, עמ' 143.
גלעד בנימין, מודיעין עיסקי ככלי ניהולי, הוצאת הרצליה - עטרת, 1992, עמ' 199-206.
ד"ר אביבה גבע, מוסר ועסקים - מושגים ועקרונות, האוניברסיטה הפתוחה, 1997.
כרם שלמה, חוק הנאמנות, תשל"ט - 1979, מה' שלישית ח.ש.ל. 1995, 49-50.
רכס אורן, סודות מסחר והגבלת עיסוק, הוצאת אורן רכס, 1999, עמ' 153-155
Barndt Walter D.,"User-Directed Competitive Intelligence", Westport
CT: Quorum Books, 1997, p. 67-75.
Dubinsky, A. J., Loken, B. (1989), "Analyzing Ethical Decision Making in Marketing", Journal of Business Research, 19, 88-107.
Dutka Alan F., "Competitive Intelligence for the Competitive Edge", Chicago Il: NTC Business books, 2000, p. 113-121.
Ferrell, O. C., Gresham, L. G. (1985), "A Contingency Framework for Understanding Ethical Decision Making in Marketing", Journal of Marketing, 49, 87-96.
Ferrell, O. C., Gresham, L. G., Fraedrich, J. (1989), "A Synthesis of Ethical Decision Models for Marketing", Journal of Macromarketing, 92, 55-64.
Fuld Leonard M., "The New Competitor Intelligence", New York NY: Wiley, 1998, p. 28-37.
Gilad Benjamin, "The Art and Science of Business Intelligence Analysis", Greenwich C.T: JAI Press, 1996, p. 37-48.
Gilad Benjamin, "Business Blindspots", calne: Infonortics, 1997, p. 41-52.
Jones, T. M. (1991), "Ethical Decision Making by Individuals in Organizations: An Issue - Contingent Model, Academy of Management Review, 16, 366-395.
Kahaner Larry, "Competitive Intelligence", New York NY: Wiley, 1996, p. 31-40.
McGonagle Jhon J., "Protecting your Company Against Competitive Intelligence", Quorum Books Westpoint Connecticut London, 1998, p. 3-35.
Pollard Andrew, "Competitor Intelligence", London: Financial Times Pitman, 1999, p. 15-24.
Rest, J. R. (1986), "Moral Development: Advances in Research and Theory", Praeger, New York.
Salmon Robert, "Competitive Intelligence", London: Economica, 1999, p. 65-82.
Sims L. Randi and Keon L. Thomas - "Determinants of Ethical Decision Making: The Relationships of the Perceived Organizational Environment", Journal of Business Ethics; Vol. 19, No. 14, May 1999.
Warner Susan, "Campbell Soup Weighs More Cuts", The Philadelphia Inquirer, 21 August 1996, p. 29-38.
Trevino, L. K. (1986), "Ethical Decision Making in Organizations: A Person - Situation Interactionist Model", Academy of Management Review, 11, 601-617.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסר בעסקים - מידע עיסקי וריגול תעשייתי ", סמינריון אודות "מוסר בעסקים - מידע עיסקי וריגול תעשייתי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.