עבודה מס' 063831
מחיר: 228.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מחקר קצר שבוצע באמצעות שאלונים.
3,899 מילים ,8 מקורות ,2001
תוכן העניינים:
מבוא
שאלת המחקר, השערת המחקר
מדוע בחרתי בנושא?
ציפיותיי
התיאוריה ממנה אני יוצאת
שיטת המחקר
ממצאים
הסתייגויות
מסקנות לאחר הסתייגויות
דיון
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון
מבוא:
האם ניתן לייחס לאהבה רק מאפיינים פנימיים? או, האם האהבה הופכת יותר ויותר למשהו חיצוני-חברתי?
בעבר סוציולוגים וחוקרים למיניהם דיברו על סוכני חיברות שונים המשפיעים ומחנכים את הנוער כגון, הורים, חברים וכד'. בעידן המודרני ניתן לכלול גם את אמצעי התקשורת בקטגוריה זו. לדעתי, בעידן של היום הטלוויזיה היא ללא ספק סוכן חיברות ה"תופס" חלק בשעות ימיו של המתבגר.
מכאן עולה שאלת המחקר: האם קיימת השפעה של הטלוויזיה על תפישתו של המתבגר
את מושג ה"אהבה"?
השערת המחקר: קיים קשר בין הטלוויזיה (והצגת מושג האהבה שם) לבין תפישת מושג האהבה אצל בני נוער במציאות.
התיאוריה המרכזית ממנה אני יוצאת הנה התיאוריה הביקורתית-הגמונית הטוענת כי תהליך החיברות מתרחש גם בעזרת הגוף התקשורתי לו (ולמסריו) אנו מסכימים ללא כפייה. אסכולת פרנקפורט נכללת בקבוצה זו בשל הביקורתיות שלה ובשל הטפתה ליציאה מן המצב של תודעה שקרית בו אנו שרויים.
שיטת המחקר: שאלונים המורכבים משאלות פתוחות ומשאלות סגורות (על מנת לאזן מהימנות ורגישות של הכלי- דהיינו, אפשרות לתחום אך עם זאת, גם אפשרות לקבל תשובות בשפת הנשאלים).
הנשאלים הינם מדגם של כיתה בת 30 ילדים בגילאי 15-16 מהרצליה.
אדורנו, ת.ו., הורקהיימר, מ. (1947). "תעשיית תרבות: נאורות כהונאת המונים". מבחר-אסכולת פרנקפורט. ספריית פועלים. עמ' 158-198.
איכילוב, א. (תשמ"ד). עולמם הפרטי של בני נוער. תל אביב: יחדיו, עמ' 61-148.
למיש, ד. (1994). החופש לצפות: מבט שני בטלוויזיה. אבן יהודה:רכס. עמ' 143-153.
פוסטמן, נ. (תשמ"ו). אובדן הילדות. תל אביב :ספריית הפועלים.
פרום, א. (1966). אומנות האהבה. תל אביב: הדר הוצאת ספרים, עמ' 18-97.
HAWKINS, R.,PINGREE, S. (1990). "DIVERGENT PSYCHOLOGICAL PROCESSES IN CONSTRUCTING SOCIAL REALITY FROM MASS MEDIA CONTENT." IN NANCY SINGORIELLI AND MICHAEL MORGAN (eds.) CULTIVATION ANALYSIS. SAGE PUBLICATIONS, pp. 35-51.
Vidmar, N., Rokeach, M. (1974). "Archie Bunker's Bigotry", Journal of Communication. 24, pp. 36-47.
WRIGHT, C.R. (1970). "FUNCTIONAL ANALYSIS AND MASS COMMUNICATION". IN: PUBLIC OPINION QUARTERLY. 23. PP. 605-620.
טלביזיה · טלויזיה · טלוויזיה · אובדן · הילדות · פוסטמן · מודרני · רגשות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמנות האהבה בעידן המודרני - האם הטלוויזיה משפיעה על תפישת בני הנוער את האהבה?", סמינריון אודות "אמנות האהבה בעידן המודרני - האם הטלוויזיה משפיעה על תפישת בני הנוער את האהבה?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.