היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחים שכולים בגיל ההתבגרות

עבודה מס' 063801

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המאפייניהם והקשיים המיוחדים.

5,404 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.א. אבל ושכול
2.ב. אבל אצל ילדים
2.ג. אחים שכולים
3. ניתוח עפ"י התיאוריות
3.א. הזרם הקוגניטיבי- התיאוריה של פיאז'ה
3.ב. הזרם הפסיכודינמי- התיאוריה האינטגרטיבית של אריקסון
4. תכנית התערבות
4.א. הרקע לתכנית ההתערבות
4.ב. תכנית ההתערבות הלכה למעשה
5. דיון
ביבליוגרפיה

מבוא:
עבודה זו עוסקת בנושא: אחים שכולים בגיל ההתבגרות, מאפייניהם והקשיים המיוחדים שהם מגלים.
אני מתעניינת בנושא זה משתי סיבות. ראשית, אני עובדת כמדריכה וחונכת ועוסקת מזה כשנתיים, בשיקום נפגעי נפש בקהילה. אחת המשתקמות שאיתן אני עובדת, איבדה את אחיה לפני כ- 10 שנים, כשהייתה בגיל ההתבגרות. קרוב מאוד לאירוע הטראומטי, התגלתה אצלה מחלה נפשית. המשתקמת טוענת, כי קיים קשר ישיר בין האובדן שחוותה בגיל ההתבגרות לבין התפרצות מחלת הנפש, שממנה היא סובלת. שנית, אני מכירה מקרוב משפחה שכולה, שאיבדה בן בתאונת דרכים, לפני כשנה. מכיוון שמשפחה זו קרובה אלי עד מאוד, ראיתי כיצד הם עוברים את שלבי האבל, ואת קשייו של האח השכול (בן 14), שנותר כעת הילד היחיד במשפחה.

בעבודה זו, אנסה לענות על שלוש מטרות:
1) ניתוח המודל המשולב באופן ביקורתי.
2) התייחסות ביקורתית לעמדת המודל המשולב בעניין אנושיות ובעניין התחלה של דילמות אנושיות.
3) הפגנת הבנה ביקורתית של האופן שבו גורמים חברתיים תרבותיים משפיעים על התפתחות אנושיות וייעוץ.

מבנה העבודה כולל חמישה פרקים: הפרק הראשון הוא המבוא.
הפרק השני, כולל סקירת ספרות המתייחסת לנושא שבחרתי.
הפרק השלישי, כולל הצגת שני זרמים בפסיכולוגיה: קוגניטיבי (ע"י התיאוריה של פיאז'ה) ופסיכודינמי (ע"י התיאוריה של אריקסון) בהתייחסם לנושא שבחרתי.
הפרק הרביעי, כולל תכנית התערבות, המורכבת מייעוץ פרטני לאחים שכולים, המבוסס על העקרונות של אריקסון (טיפול פסיכודינמי), תוך עדכון שוטף של הוריהם ומחנכות הכיתות. מטרת תכנית זו, היא להעניק טיפול מתאים לאחים השכולים ולשפר את המודעות של סביבתם הקרובה, לקשייהם.
הפרק החמישי, כולל את פרק הדיון, שבו סיכמתי את העבודה והצגתי סוגיות נוספות, הקשורות להתאבלות והתמודדות אחים שכולים.

מקורות:

ביטמן, א., בייט- מרום, ר., בן עטר- כהן, א., פוך, ח. (1995). אישיות - תיאוריה ומחקר. כרך א', רמת אביב; האוניברסיטה הפתוחה.
גרנות, ת. (2000). בלעדיך- השפעות אובדן על ילדים ונוער. ת"א; משרד הביטחון.
סרוף, א., קופר, ר., דהארט, ג. (1998).התפתחות הילד, טבעה ומהלכה. רמת אביב; אוניברסיטה פתוחה .
פרידמן- הלפנד, ס. (1994). אובדן אח והמודל הדו- מסלולי של השכול: השפעות תהליך האבל על תפקוד ועל יצוגי הנפטר. עבודת גמר לקבלת תואר מוסמך, חיפה; אוניברסיטת חיפה.
קלינגמן, א. (1998). מוות ושכול במשפחה, ירושלים; מכון סאלד.
Atkinson, R.L., Atkinson, R.C., Smith, E.E., Bem, D.J., Nolen- Hoeksema, S. (1996). Hilgard's Introduction to Psychology, (12ed.). NYC; Harcourt College Publishers
Macleod, J. (1993). Introduction to Counseling, Milton Keynes Open University Press.
Seifert, L.K., Hoffnung, R.J. Hoffnung, M. (2000). Lifespan Development, (2nd ed.). Houghton Mifflin Co.

תגים:

משפחה · אחים · ייעוץ · חינוכי · פסיכולוגיות · שכול · תיאוריות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחים שכולים בגיל ההתבגרות", סמינריון אודות "אחים שכולים בגיל ההתבגרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.