היישום אינו מחובר לאינטרנט

כל הרחובות כבר ריקים...

עבודה מס' 063693

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יחסי משטרה וחברה בקולנוע הישראלי.

6,261 מילים ,54 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

העבודה תעסוק בקשר המיוחד בין המשטרה ובין והחברה הנפרש על פני המסך הרחב של הקולנוע. בעבודה תוצג סקירה ממעוף הציפור על קשרי הגומלין בין התקשורת והחברה, לאחר מכן תעמיק העבודה אל תוך הקולנוע כמדיום ריאליסטי המשקף מציאות חברתית ומייצג נרטיב קרדינאלי בחיי החברה המודרנית. העבודה תחקור שינויים בחברה הישראלית משנות ה- 60 ואילך המשתקפים דרך קונפליקטים בין המשטרה לציבור, כפועל יוצא של היחסים הסימביוטיים בין הקולנוע והחברה. שאלת המחקר היא האם ישנו קשר בין תדמית המשטרה בחברה הישראלית לתדמיתה בקולנוע? השערת המחקר אוששה כך שככל שתדמית המשטרה בעיני הציבור הלכה ופחתה עם השנים כך נתפסה דמותה בקולנוע כקיצונית על ציר ה"שוטר טוב - שוטר רע".

העבודה היא הצעה למחקר איכותני עתידני ומטרתה העיקרית היא לשפוך אור על היחסים בין המשטרה לחברה, כפי שמתבטאים בקולנוע הישראלי דרך סרטים מז'אנרים שונים ומתקופות שונות.

תוכן העניינים:
מבוא
הקולנוע בעולם
רציונל
שיטה
נבדקים
כלים
הליך
ניתוחי מקרה:
1.ארבינקא (1967).
2.השוטר אזולאי ( 1971).
3. החיים על פי אגפא (1992).
דיון - עמדות ציבור כלפי המשטרה והשתקפותם בסרטים
סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אוחנה, ד' וויסטריך, ר' (1997). מיתוס וזיכרון. ירושלים: הקיבוץ המאוחד.
אלירם, י' (1996). משטרה וחברה. ירושליים: מולטיפרס.
בן דוד, ע' (2005). מחצית מהישראלים סומכים על המשטרה. מעריב, (24/04/05), 17.
בן עמי, ש' (2000). המשטרה כמכשיר לשיקום הקהילה. משטרה וחברה, 4. 88-61.
בשן, ע' (1997). הארי המזוהם או האם תרזה. מראות המשטרה, 158, 8-3.
גבע, ר' (1997). איכות השירות המשטרתי. מראות המשטרה, 161, 23.
גורן, ד' (1993). תקשורת ומציאות. תל אביב: כתר.
ג'ימשי, ד' (1997). השיטור כפרופסיה - מ"לוכד גנבים" ל"יזם קהילתי". משטרה וחברה, 1, 26-5.
גרוס, י' וגרוס, נ' (1991). הסרט העברי: פרקים בתולדות הראינוע והקולנוע בישראל. ירושלים: מאור ולך.
הוד, א' (2004). הקמת משטרת ישראל, שלבים ראשונים. תל - אביב: יובל.
חסון, ש' (1997). מ"השוטר אזולאי" ועד ל"רובוקופ", מראות המשטרה, 158, 29-28.
טלמון, מ' (2001). בלוז לצבר האבוד - חברות ונוסטלגיה בקולנוע הישראלי. תל - אביב: האונ' הפתוחה.
ישראל, ע' (1997). דנה מול דן, מראות המשטרה, 158, 21-20.
כספי, ד' (2001). תמונות בראש - דעת קהל ודמוקרטיה. תל אביב: האונ' הפתוחה.
ליפקין - שחק, ט' (2005). גודל האמנות כגודל התור בקופה. מעריב - פרומו, 19, 8-6.
נובל, ג' (1999). "הגיוס הרב - שכבתי" במשטרת ישראל. משטרה וחברה, 3, 85-63.
צוקרמן, מ' (1993). שואה בחדר האטום. תל - אביב: המחבר.
קימרלינג, ב' (2004). מהגרים, מתיישבים, ילידים: המדינה והחברה בישראל. תל - אביב:עם עובד.
קלר, ה' (1995). לדעת לצפות. א'.תל אביב: מעלות.
רונן, מ' (2004). מרגישים טוב, תודה. ידיעות אחרונות, (9/12/04), 24 שעות, 7.
שוב, י' (1998). הדמות הנשית והדינמיקה של שבירת הנרטיב בקולנוע הישראלי המודרניסטי.בתוך נ' גרץ, א' לובין וג' נאמן (עורכים), מבטים פיקטיביים - על קולנוע ישראלי (עמ' 247-215). תל אביב: האונ' הפתוחה.
שוחט, א' (1991). הקולנוע הישראלי: היסטוריה ואידיאולוגיה. תל אביב: ברירות.
שחר, ג' (1996). שעור קולנוע. קריית ביאליק: אח.
שיוביץ, ר' (1997). משטרה מהסרטים. מראות המשטרה, 161, 22-20.
שיוביץ, ר' (2000). Take 1. מראות המשטרה, 174. 31-30.
שיוביץ, ר' ובשן, ע' (2000). המילניום, ככה יראה המילניום הבא. מראות המשטרה, 175, 8.
שין, א' (1992). הקולנוע הישראלי עולה כיתה. דבר, (13/9/92).
שניצר, מ' (2005). בין סאלח לזאזא. מעריב - פרומו, 19, 12.
שקדי, א' (2003). מילים המנסות לגעת: מחקר איכותני. תל - אביב: אונ' תל - אביב.
Bryett, K. Harrison, A. (1993). Policing in the community. Sydney: Butterworths.
Cavender, G. Fishman, M. (1998). Television reality crime programs: Context and history. In M. Fishman G. Cavender (Eds.). Entertaining crime: Television reality programs (pp. 1-19). New York: Aldine de gruyter.
Cohn, L. (1990). Cop pix collar summer lineup. Variety, (13/6/90), 3.
Cooke, L. (2001). The television genre book. London: BFI.
Cunneff, T. (1994). Call the cops makes Hollywood look real. L.A Times, (28/11/94), 9-10.
Crawford, C. (1999). Law enforcement and popular movies: Hollywood as a teaching tool in the classroom. Journal of criminal justice and popular culture, 6, pp. 46-57.
Davis, R.C., Ortiz C.W., Gilinskiy Y., Ylesseva, I. Briller, V. (2004). A cross-national comparison of citizen perceptions of the police in New York City and St Petersburg, Russia. Policing: An international journal of police strategies management, 27, pp. 22-36.
Doyle, A. (1998). "Cops": Television policing as policing reality. In M. Fishman G. Cavender (Eds.). Entertaining crime: Television reality programs (pp. 95-117). New York: Aldine de gruyter.
Erikson, K.J. (1967). Notes on the sociology of deviance. In H.S Becker (Ed.). The other side (pp. 9-21).The Free press.
Jarvie, I.C. (1970). Movies and society. New York: Basic.
Leishman, F. Mason, P. (2003). Policing and the Media. Devon: Willan.
Leitch, T. (2002). Crime films. New York: Cambridge Univ. press.
Nichols, B. (1981). Ideology and the image. Indiana: Univ. press.
Powers, S., Rothman, D. Rothman, S. (1996). Hollywood's America: Social and political themes in motion pictures. Boulder, CO: Westview press. Perlmutter, D. (2000). Policing the media. California: Sage.
Reiner, R. (2002). Media made criminality: The representation of crime in the mass media. In M. Maguire, R. Morgan, R. Reiner (Eds.). The Oxford handbook of criminology (3rd Ed.), (pp. 376-416). Oxford: Oxford university press.
Rubin, M. (1999). Thrillers. Cambridge: Univ. press.
Rubin, M. (1993). Hop On Cop. Village Voice, (19/2/93), 62.
Surette, R. (1998). Media, crime and criminal justice: Images and realities. Belmont: Wassworth.
Tasker, Y. (1998). Working girls: Gender and sexuality in popular cinema. London: Routledge.

תגים:

השוטר אזולאי · קולנוע ישראלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כל הרחובות כבר ריקים...", סמינריון אודות "כל הרחובות כבר ריקים..." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.