עבודה מס' 063520
מחיר: 349.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: האם ובאיזה אופן מוצגות עדות המזרח בצורה סטריאוטיפית שלילית לעומת האשכנזים בפרסום הטלוויזיוני.
6,263 מילים ,20 מקורות ,2005
עבודה זו נעשתה במטרה לבחון את אופן ייצוגם של עדות המזרח בפרסומות המוקרנות בטלוויזיה לעומת אופן ייצוגם של האשכנזים.
עדות המזרח עברו דרך ארוכה מהגיעם לארץ ישראל, בין השאר היה עליהם להסתגל לארץ החדשה, למנטאליות, לתרבות ולמנהגים שהיו שונים ממה שהכירו עד כה. הרצון להיאחז במנהגים ובתרבות שהכירו, יצרה פער בינם לבין האשכנזים, פער שאומנם הצטמצם עם השנים אבל הדרך עוד ארוכה עד לסגירתו. עדויות לכך ניתן למצוא כאשר בוחנים את איוש המשרות הבכירות באליטות, את הפערים בהשכלה ובהכנסה, את ההתבטאויות הגזעניות שנשלחות מידי פעם על ידי מובילי דעות למיניהם לחלל האוויר וגם כאשר מתבוננים בטלוויזיה שעדין אחרי שנים רבות מציגה את המזרחי כדמות ברברית ווולגרית המדברת בח' וע' גרוניות או לחילופין כאשר מתבוננים בתוכניות סאטירה ונתקלים בדמותו של נשיא מדינת ישראל הידוע במוצאו המזרחי שמוצג כדמות חסרת אינטליגנציה בסיסית וכדמות נלעגת ומגוחכת.
במהלך העבודה אסקור ראשית הצגה סטריאוטיפית בעולם, כיצד מוצגים בני המיעוטים בפרסום טלוויזיוני כמו גם נשים והומוסקסואלים, לאחר מכן אציג את סקירת השורשים ההיסטוריים של המזרחיים בארץ, ובהמשך כיצד הם מוצגים כיום בפרסום הטלוויזיוני.
כמו כן אבצע מחקר במטרה לבחון את אופן ייצוגם של המזרחיים כיום בפרסום הטלוויזיוני לעומת אופן ייצוגם של האשכנזים. האם ישנם הבדלים בסוג המוצרים המפורסמים, בעיסוקים אשר הדמויות מציגות, בלבושן, ומידת הרוגע בה הדמות שרויה.
שאלת המחקר
האם ובאיזה אופן מוצגות עדות המזרח בצורה סטריאוטיפית שלילית לעומת האשכנזים בפרסום הטלוויזיוני.
משתנה תלוי:עדות המזרח
משתנה בלתי תלוי: הצגה סטריאוטיפית שלילית
שיטת המחקר בה השתמשתי היא שיטת ניתוח תוכן, שיטה המשתמשת בחומר כתוב או מצולם במטרה להסיק מסקנות.
אוכלוסיית המחקר ותקופת המחקר
המחקר כלל 70 פרסומות אשר שודרו בערוצי הטלוויזיה (ערוץ 10 וערוץ 2), בחודשים אוגוסט 2004, ינואר 2005 ומרץ 2005 כאשר שיטת הדגימה שננקטה היא דגימה מקרית פשוטה.
דגימת הפרסומות מחודש אוגוסט בוצעה בעזרת קלטת ווידיאו של "ערוץ הפרסומות". חברה אשר מאגדת את כל הפרסומות המשודרות במדיה לפי חודשי הקרנתן.
הפרסומות מחודשים ינואר ומרץ נדגמו באופן רנדומאלי מערוצי הטלוויזיה. (דגימה מקרית פשוטה: יש לכל הפריטים באוכלוסיה הסתברות זהה להיכלל במדגם).
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הצגה סטריאוטיפית בפרסום טלוויזיוני בעולם
א. מודעות עצמית אתנית
ב. סטריאוטיפים בפרסום טלוויזיוני
ב.1 בני מיעוטים בפרסום
ב.2 נשים בפרסום
ב.3 הומוסקסואלים בפרסום
3. הבעיה העדתית בישראל :שורשים היסטוריים
א. קשיי הסתגלות
ב. הפער העדתי
4. סטריאוטיפים בפרסום בישראל
א. חופש הביטוי
ב. פרסום פוגע
ג. טכניקה למנוע שימוש לרעה בסטריאוטיפים
ד. מעולם הקולנוע
5. השערות המחקר
א. שאלת המחקר
ב. השערות המחקר
6. מערך המחקר
א. שיטת המחקר
ב. אוכלוסיית המחקר ותקופת המחקר
ג. מהלך המחקר
7. הצגת ממצאים וניתוחם
8. סיכום ומסקנות
9. ביבליוגרפיה
גרינברג ערן ודור שב איתן: "שובו של הסאלח שבתי ",אותות,184: 9-8, 1996 .
דיין דורית: "הייצוג של המזרחיים בסרטוני הפרסומת בישראל משנות החמישים ועד לשנת 2000 ",רמת-גן:חש"מ,2003 .
וימן גבריאל : "קשרי הכרות בין עדתיים :הפעלת ניסוי העולם הקטן בישראל ",מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות: כ"ח 445-444, 1984 .
ישובי נעמה : "הדרה ודימוי שלילי:אי שוויון בתקשורת הישראלית",ירושלים:האגודה לזכויות האזרח בישראל,2001 .
כנעני.ד, האנציקלופדיה למדעי החברה.מרחביה ספריית הפועלים 1968 .
סואן דן: "ארץ עברה וזעם:שסעים וזהות החברה הישראלית",קריית ביאליק:אח,2003 .
סמוחה סמי: "הבעיה העדתית כיום", ליהדות ולמחשבה בת זמננו ע"ש דוד ובתיה קוטלר אוניברסיטת בר אילן,תשמ"ו,רמת גן המכון 1986.
ד"ר קלקא איריס: "מה תתקן אפליה מתקנת",אותות,197 :7-6, 1996 .
ד"ר שוחט אלה: "מאוריינטליזם לבורקאס",סינמטק,(49): 11-6, 1985 .
ד"ר שוחט אלה: "זיכרונות אסורים:לקראת מחשבה רב תרבותית", תל-אביב:בימת קדם לספרות, 2001 .
Adrian Furnham Elena Farragher .(2000). " A cross -cultural content analysis of sex -role stereotyping in television advertisements: A comparison between Great Britain and New Zealand" Journal of Broadcasting Electronic media.Vol 44,pg 415.
Carol M Motley Geraldine R Henderson .(2003). "Exploring collective memories associated with African -American advertising memorabilia :the good, the bad and the ugly". Journal of advertising .Vol.32,pg47.
Charles R Taylor Barbara B Stern .(1997). "Asian -American :Television advertising and the "model minority" stereotype". Journal of advertising . Vol 26, pg 47.
Claudiu V Dimoft Mark R Forehand Rohit Deshpande.(2003/2004)."Ad schema incongruity of ethnic self awareness and differential advertising response". Journal of advertising .Vol 32, pg 7 .
Dana E Mastro Sushana R.Stern .(2003). "Representation of race in television commercials: A content analysis of prime-time advertising". Journal of Broadcasting Electronic media, Vol 47,pg 638
Hae-Kyong Bang Bonnie B Reece .(2003)."Minorities in children's television commercials : new,improved and stereotyped .The Journal of Consumer Affairs.Vol 37,pg 42.
Buford Howad .(2005)."The gay market goes mainstream ".The Gay Lesbian Review Worldwide.Vol 12,pg 22.
Kate Perice .(2001). "What if the energizer bunny were female? Importance of gender in perceptions of advertising spokes -character effectiveness".Sex Roles .Vol 45,pg 14.
Mark R Forehand Rohit Deshpande .(2001)."What we see makes us who we are: Priming ethnic self -awarenss and advertising response ". Journal of Marketing Research.Vol 38 pg,336.
Sonya A Grier Rohit Deshpande .(2001). " Social dimensions of consumer distinctiveness: The influence of social status on group identity and advertising persuasion". Journal of Marketing Research . Vol 38,pg 216.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצגת מזרחיים בפרסומות", סמינריון אודות "הצגת מזרחיים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.