עבודה מס' 063200
מחיר: 603.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח פרסומות אמריקאיות וישראליות.
11,029 מילים ,16 מקורות ,2002
תוכן העניינים
הקדמה
חלק א': רקע תיאורטי
א. זיקת הפרסומת לערכים
ב. פרסומות וערכים בתרבויות שונות
ג. אמריקניזציה בישראל
ד. השפעות אמריקאיות על עולם הפרסום הישראלי
ד.1 סממנים אמריקאים בפרסומות
ד.2 שינויים ערכיים בפרסומות ישראליות
חלק ב': ניתוח הפרסומות
מבוא: אופן הניתוח
פרסומות ישראליות
פרסומות אמריקאיות
ניתוח התוצאות
א. סולמות ערכים
ב. בחינת הממצאים
פרסומות ישראליות: ניגוד ערכים
סיכום
א. ערכים אמריקאיים ופרסומות ישראליות
ב. ישראל רוצה חו"ל
ג. תשובה ציונית הולמת
נספח: רשימת הפרסומות
ביבליוגרפיה
התרבות הישראלית על מערכותיה השונות עברה טלטלות ושינויים רבים ב55- שנות קיומה.
אחת התופעות הבולטות, בהן גם עסק הקורס שבמסגרתו מוגשת עבודה זו, היא האמריקניזציה:
השפעת התרבות האמריקאית שבאה לידי ביטוי בתחומים שונים.
העבודה בוחנת קיומן של השפעות אמריקאיות על ערכים בהם נעשה שימוש בפרסומות טלוויזיה בישראל,
תוך השוואה בין תשדירים אמריקאיים וישראלים מאותה התקופה ומאותו התחום, שנבחרו ממקבצי
פרסומות אקראיים.
חלקה הראשון של העבודה תיאורטי: מקומה של הפרסומת בתרבות וזיקתה לערכים, תופעת
האמריקניזציה בכללה, וכן השפעות אמריקאיות על פרסומות שזוהו במחקרים קודמים. בחלקה השני
והארוך יותר הבאתי את תקצירי הפרסומות שבדקתי (15 מכל מדינה) ואת ניתוחן, באופן שיוסבר
בהמשך. לבסוף, בתום שלבי הניתוח השונים, ניסיתי להעלות מסקנות.
לצורך המחקר, המצומצם בשל היקף העבודה המוגבל, צפיתי בעשרות פרסומות ישראליות
ואמריקאיות ששודרו בשנת 1997. על מנת להתמקד בחרתי בפרסומות מסוג מסוים: כאלו
המשווקות מוצרי אוכל ומשקה.
הערה: העבודה הוגשה ללא מקבצי הפרסומות המתוארים (מטעמים טכניים).
אברהם, אלי, 1992. "כולם חולמים אמריקה - ומה הפלא?", אותות 141 (מרס), עמ' 43, 62.
הרצוג, ח. (1992), "האישיות המפוצלת של האינדבידואליסט", פוליטיקה, 42-3, ינואר, עמ' 48-50.
כהן, עקיבא, 1990. עוד פרק באמריקניזציה של הטלוויזיה הישראלית, אותות 118 (אפריל), עמ' 18, 20.
לביא-דינור, עמית, 1998. ערכים, אמונות ודפוסי יחסים חברתיים בפרסומת ובתשדירי שירות בטלוויזיה הישראלית. עבודת גמר לקראת תואר דוקטור בפילוסופיה, האוניברסיטה העברית.
נגיד, חיים, 1993. "האמריקניזציה של רבות ישראל: הווילג' הישראלי", סקירה חודשית 8-9, עמ' 20-39.
פירסט, ענת ואברהם, אלי, 2002. לבי במערב ואנוכי במזרח: הדימוי האמריקני בראי הפרסומת הישראלית (טרם יצא לאור).
רגב, מוטי, 1999. "סוף עונת התפוזים", בתוך חמישים לארבעים ושמונה (גיליון מיוחד של תיאוריה וביקורת, מס' 12-13), עמ' 251-257.
רגב, מנחם, 2001. "פרסומת, אידאולוגיה וחינוך", מתוך: רוח אחרת, מס' 12, פברואר 2001.
רוניגר, ל. ופייגה, מ. (1993), "תרבות הפראייר והזהות הישראלית", אלפיים - כתב עת רב-תחומי לעיון, הגות וספרות, ת"א: עם עובד.
שאלתיאל, אלי, 1984. "קוקה קולה בלי חוקה", אמריקה בישראל - כותרת ראשית, גיליון 95 (25 בספטמבר).
שביד, א. (1993), "הישגים גדולים והתפתחויות שליליות", האקדמאי, גיליון 7.
Cheng, H. and Schweitzer, J.C. (1996), "Caltural Values Reflected in Chinese and
U.S Television Commercials" in: Journal of Advertising Research, Vol. 36, No. 2, pp. 27-44.
Ennis, F. B. (1982), Positioning Revisted, Advertising Age, March: 1-43, 46.
Jhally, S. (1989), Advertising as Religion: The Dialectic of Technology and Magic, Caltural Politics in Contemporary America, in: Angus, I. And Jhally, S. (eds), London: Routlrdge.
Leiss, W., Kline, S. Jhally, S. (1986), Social Communiccation in Advertising, Toronto: Methuen
Weiman, Gabriel, 1984.Images of Life in America: The Impact of American T.V. in Israel, International Journal of Intercultural Relations 8:2, pp. 185-197.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות אמריקאיות על ערכים בפרסומות טלוויזיה ישראליות", סמינריון אודות "השפעות אמריקאיות על ערכים בפרסומות טלוויזיה ישראליות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.