היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסות תלמידים את מושג הזרם החשמלי

עבודה מס' 063051

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפיסת החשמל לפני ואחרי הוראת הנושא.

5,373 מילים ,21 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
הקדמה
פרק א: רקע מדעי
תפיסות ילדים את המושגים המדעיים
טרמינולוגיה של נושא החשמל וקושי הילד בשימוש בו
האספקט החשוב ב"התנהגות" של המעגל החשמלי
תפיסות ילדים בנושא החשמל
מודלים תפיסתיים פופולריים אצל ילדים לזרימה במעגל חשמלי
ש י מ ו ש ב מ ו ד ל י ם ה ל כ ה ל מ ע ש ה
פרק ב: מחקר בדבר תפיסות ילדים לגבי מעגלי זרם ישר
מתודולוגית המחקר
תוצאות המחקר
מסקנות והצעות עתידיות למחקר המשכי בנושא החשמל
פרק ג: ניתוח ת"ל לחטיבה בנושא החשמל לבחינת מסקנות המחקר
מקורות

עבודה זו בוחנת את התפיסה של ילדים בגילאי בית הספר היסודי את נושא החשמל (הזרימה
במעגלי זרם פשוטים) - לפני ואחרי לימוד הנושא באופן פורמלי.
תפיסות של ילדים לגבי מושגים שונים במדע החלו להחקר מאז שנות ה80 -, אולם הבנת ילדים
ומבוגרים את נושא החשמל היא בעייתית ביותר, בשל ההפשטה הרבה הכרוכה בהבנת המושג.
הספרות המחקרית מצביעה על 5 מודלים תפיסתיים פופולריים אצל ילדים לזרימה במעגלים
פשוטים, החל מהמודל הכי פחות מדעי (מודל חד כיווני) ועד המודל המדעי (מודל שימור הזרם
במעגל).
תוצאות המחקר מראות על קפיצה משמעותית לאחר למידה פורמלית מהמודל החד-כיווני
למודל מעט מתקדם יותר (מודל ההתנגשות), אך לא לעבר המודל המדעי. תוצאה זו משקפת את
אי-יכולת הילדים בגילאים אלו (אף אחר למידה) להבין את התופעה החשמלית שקורה מבחינה
מדעית, שכן הם עדיין נמצאים בשלב הקונקרטי של החשיבה.

העבודה בנויה משלושה פרקים עיקריים.
בפרק הראשון תיערך סקירה מדעים ביחס לתפיסות ילדים את המושגים המדעיים בכלל,
ותפיסות של ילדים את מושג החשמל בפרט, תוך פירוט 5 המודלים.
בפרק השני יוצגו המתודולוגיה של המחקר ותוצאותיו, ייבחנו המסקנות העיקריות מהמחקר
ויובאו הצעות עתידית למחקרי המשך בנושא תפיסות ילדים את נושא החשמל.
בפרק השלישי תנותח ת"ל לחטיבה בנושא החשמל לבחינת מסקנות המחקר.

מקורות:

Champagne, A.B. , Gunstone, R.F. and Klopfer, L.E. (1983), Naive knowledge and science, learning. Research in Science and Technological Education, 1 (2).
Driver, R. (1982), Children's learning in science. Educational Analysis, 4 (2): 69-79.
Driver, R. Leach, J. Millar, R. and Scott, P. (1993), Student's Understanding of the Nature of Science: Working Papers 1-11. Leeds, UK: Children's Learning in Science Research Group, CSSME, University of Leeds and University of York Science Education Group.
Driver, R. (et.al). (1994), Constructing Scientific Knowledge in the Classroom. Educational Researcher 23 (7): 5-6.
Driver, R (et.al) (1994), Making sense of secondary science. London, Routledge.
Maichle, U. (1981). Representation of kmowledge in basic electricity and its use problem solvin. In Proceedings of the International Workshop on Concernin in Students' Representations of Physics and Chemistry Knowledhe, Ludwigsburg, West Germany .
Novak, J. (1977), An alternative to piagetian. Psychology for science and Mathematics Education. Science Education, 61: 453-477.
Osborne R..J., Gilbert, J.K (1979),. An approach to student understanding of basic concepts in science. Guildford, Surrey, U.K.: University of Surrey, Institute for Educational Technology.
Osborne, R.J. Gilbert, J.K. and Fenshon P. J. (1982), Children's Science and Its Consequences for Teaching. Science Education 66 (4): 623-633
Obsorne, R. J. (1982). Bridging the gap between teaching and learning. Paper Presentes at the New Zealand Science Teachers' Association Conference, Hamilton, New Zealand.
Osborne, R. J. (1983). Towards modifying children's ideas about electric current. Journal of Research in Science and Technological Education, 1: 73-82.
Osborne, R.J. Wittrock, M.C. (1983), Learning Science: a generative process. Science Education, 67 (4): 489-508.
Osborne R.J., Wittrock M.C. (1985(, The Generative Learning Model and its Implications for Science Education. Studies in Science Education, 12: 59-87.
Pope M., Gilbert J.K. (1985), Theories of Learning: Kelly. In Osborne R.J. Gilbert J.K. (eds) Some issues of theory in science education. University of aikato.
Shipstone,D. M. (1984) . A study of children's understanding of electricity in ?4)
D.C. circuits. European Journal of Science Education 6, 185-98.
Shipstone, David. Electricity in Simple Circuits. In: Driver, Rosalild. (Ed). (1985). Children's ideas in Science. Buckinghan, Open Ch. 3, pp. 33-5. University press
Solomon J. (1984), Childern's explanations. Paper presented and AERA Conference.
Tiberghien, A. and Delacote, G. (1976). Manipulations et representations de circuit electriques simples chez les enfants de 7 a 12 ans. Revue Francaise de Pedagogie 34, 32-44.
Westbrook, S.L., Marek, E.A. (1991), A cross-age study of student understanding of the concept of diffusion. Journal of Research in Science Teaching, 28 (8): 649-660.

תגים:

במע · זרם · חשמל · חשמלי · ישר · מודלים · מושגים · מעגל · מעגלי · תפיסות · תפיסתיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסות תלמידים את מושג הזרם החשמלי", סמינריון אודות "תפיסות תלמידים את מושג הזרם החשמלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.